Πόσο κοντά στο τιμόνι; Η σωστή θέση οδήγησης

Η άνετη στάση του σώματος πίσω από το τιμόνι δεν είναι πάντα και η ενδεδειγμένη

Πόσο κοντά στο τιμόνι; Η σωστή θέση οδήγησης

Η άνετη στάση του σώματος πίσω από το τιμόνι δεν είναι πάντα και η ενδεδειγμένη

Οδηγώντας κάθε εβδομάδα και ένα άλλο αυτοκίνητο για τις ανάγκες του MotorOne.gr, χρειάζεται να περάσουμε λίγα λεπτά μέχρι να βρούμε την ιδανική θέση οδήγησης σε διαφορετικό περιβάλλον. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανόνες που πρέπει να τηρούμε, ώστε οι μετακινήσεις μας να γίνονται με όσο το δυνατόν περισσότερη ασφάλεια.

Με τη βοήθεια της Skoda ας δούμε ορισμένα χρήσιμα tips για τη σωστή θέση του σώματος στο κάθισμα και πίσω από το τιμόνι. «Η σωστή θέση είναι πολύ σημαντική. Θα πρέπει να έχεις άμεση πρόσβαση σε όλους τους διακόπτες, όχι μόνο στο τιμόνι και τα πεντάλ, χωρίς να χρειάζεται να τεντώνεσαι», τονίζει ο Robert Stastny, μέλος της ερευνητικής ομάδας της τσέχικης μάρκας για την οδική ασφάλεια.

Ούτε πολύ κοντά, ούτε πολύ μακριά

Δεν ξαπλώνουμε στο κάθισμα, για τρεις λόγους: για να έχουμε καλή ορατότητα προς τα έξω, πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου αλλά και επειδή η ζώνη ασφαλείας δεν θα συγκρατήσει το σώμα σε περίπτωση ατυχήματος. «Υπάρχει ένας τεχνικός όρος, το submarining. To σώμα περνά από κάτω και η ζώνη πιάνει στο λαιμό, οδηγώντας στο στραγγαλισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο βασικός κανόνας για την κατά μήκος ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι ότι τα πόδια δεν πρέπει να είναι πλήρως τεντωμένα, ακόμη και όταν πατάμε μέχρι το τέρμα το πεντάλ. Πρέπει να παραμένουν – έστω λίγο – με κλίση.

Κάτι ανάλογο ισχύει και με τη στάση των χεριών στο τιμόνι. Αφενός δεν πρέπει να είναι τεντωμένα και αφετέρου η σωστή θέση τους είναι «3 παρά τέταρτο»,  στη μέση δηλαδή του τιμονιού, ώστε να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερες μανούβρες χωρίς να χρειαστεί να τα μετακινήσεις. Επίσης αν ενεργοποιηθεί ο αερόσακος, δεν θα τραυματιστούν.

Δεν πρέπει ο κορμός μας είναι κοντά στο τιμόνι, ώστε να μην έρθει σε επαφή με τον αερόσακο όσο αυτός (σε περίπτωση ατυχήματος) φουσκώνει. Η επαφή πρέπει να γίνει τη στιγμή που ο αερόσακος αρχίζει να ξεφουσκώνει.

Για να βρούμε την ιδανική απόσταση από το τιμόνι, τεντώνουμε το χέρι μας προς αυτό. Ο καρπός θα πρέπει να ακουμπά στο πάνω μέρος του.

Και όσον αφορά το προσκέφαλο;

Η ρύθμισή του είναι εξίσου σημαντική. «Αν το μέγεθος του προσκέφαλου και το ύψος του οδηγού το επιτρέπει, τότε η ιδανική θέση είναι το πάνω μέρος του να βρίσκεται στην ίδια ευθεία με το κεφάλι. Δεν πειράζει αν είναι λίγο χαμηλότερα, σε περίπτωση που πρόκειται για έναν ψηλό οδηγό, όχι όμως κάτω από το ύψος του λοβού του αυτιού», συμβουλεύει ο Stastny.

Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει απόσταση μίας γροθιάς ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή του αυτοκινήτου, ώστε να μην υπάρξει τραυματισμός σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!