Με τον Max Verstappen να έχει βρεθεί στη 16η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Σάο Πάολο, η Red Bull αποφάσισε να αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Ολλανδού. Με το Πρωτάθλημα Οδηγών της Formula 1 να διακυβεύεται ακόμα, η McLaren παραπονέθηκε ότι η Red Bull τοποθέτησε την καινούργια μονάδα ισχύος χωρίς να υπάρχει πρόβλημα αξιοπιστίας, αλλά για να βελτιώσει την απόδοσή της στους τελευταίους αγώνες.
Για αυτό, η McLaren ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε το κόστος του φρέσκου V6 να «χρεωθεί» στο σύνολο των εξόδων της Red Bull, υπό τους όρους του budget cap. Η Red Bull ισχυρίστηκε ότι αν κληθεί να δικαιολογήσει την αντικατάσταση κινητήρα, μπορεί να την υποστηρίξει και δεν πιστεύει ότι θα έχει οικονομικό αντίκτυπο στο budget cap. Παράλληλα, η McLaren υποστήριξε ότι η κατάσταση είναι διαφορετική για τις εργοστασιακές και τις πελατειακές ομάδες.
O τεχνικός διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Neil Houldey, δήλωσε: «Εμείς δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε αλλαγή κινητήρα για λόγους απόδοσης, επειδή δεν είμαστε εργοστασιακή ομάδα που διαθέτει προμηθευτή πρόθυμο να μας παραχωρήσει δωρεάν αυτούς τους κινητήρες. Είναι σίγουρα κάτι που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια εργοστασιακή ομάδα, αλλά κάποιος όπως εμείς, που είναι καθαρά ανεξάρτητος, δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί».
- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Από την πλευρά της, η FIA παραδέχθηκε ότι υπάρχει αδυναμία στη διατύπωση των κανονισμών, καθώς αναφέρεται ότι οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν μονάδες ισχύος χωρίς αντίκτυπο στο budget cap, για κινητήρες «που έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω ζημιάς από ατύχημα ή άλλης αιτίας που προκλήθηκε από την ομάδα».
Η FIA αναγνωρίζει ότι υπάρχει μια γκρίζα ζώνη στους κανονισμούς σχετικά με τα κίνητρα για την αντικατάσταση μονάδας ισχύος. Αναφέρει ότι έπρεπε να υιοθετήσει τη στάση να πιστεύει τις ομάδες που ισχυρίζονται ότι οι αλλαγές γίνονται για λόγους αξιοπιστίας, καθώς δεν ήθελε να εμπλέκεται σε λεπτομερείς έρευνες κάθε φορά που γινόταν αντικατάσταση, για να αποδείξει ότι ήταν απολύτως απαραίτητη.
Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε: «Αυτό στο οποίο δεν θέλαμε να εμπλακούμε είναι μια κατάσταση όπου, όταν υπάρχει αλλαγή κινητήρα, πρέπει να διαφωνούμε με την ομάδα ή τον κατασκευαστή μονάδων ισχύος αν ένα μικρό κομμάτι τηλεμετρίας υποδηλώνει πιθανό πρόβλημα αξιοπιστίας ή όχι».
«Δεν θεωρούμε ότι διαθέτουμε την απαιτούμενη εμπειρογνωμοσύνη για να διαφωνήσουμε μαζί τους σχετικά με το αν πρόκειται πραγματικά για αλλαγή που αφορά την αξιοπιστία ή για στρατηγική αλλαγή. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι προφανές ότι ανήκει στο ένα ή στο άλλο στρατόπεδο. Αλλά όταν βρίσκεσαι σε αυτή την ασαφή περιοχή, είναι δύσκολο».
«Αυτό λοιπόν ήταν ένα αδύνατο σημείο των τρεχόντων κανονισμών: ο συνδυασμός οικονομικών, τεχνικών και αθλητικών παραμέτρων. Ήταν ένας τομέας στον οποίο υιοθετήσαμε αυτή την προσέγγιση, όπου αποδεχόμαστε αυτές τις αλλαγές χωρίς να μπαίνουμε σε συζήτηση σχετικά με τον αντίκτυπο στο ανώτατο όριο δαπανών».
Η δυνατότητα των ομάδων να εκμεταλλευτούν αυτή την ασαφή διατύπωση των κανονισμών είναι γνωστή εδώ και καιρό, αλλά λόγω των περιστάσεων, δεν έχει προκύψει κάποιο παράπονο, καθώς οι περισσότερες αλλαγές στους κινητήρες έχουν προγραμματιστεί λόγω πραγματικών ανησυχιών για την αξιοπιστία.
Ωστόσο, οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2026 θα κλείσουν περιοχές εκμετάλλευσης, καθώς θα τεθεί σε ισχύ το ανώτατο όριο εξόδων για τους κατασκευαστές κινητήρων. Ο Τομπάζης διευκρίνησε: «Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος δεν θα θεωρούσαν ποτέ βολικό να κάνουν μια στρατηγική αλλαγή, επειδή κάθε φορά θα είχαν να αντιμετωπίσουν το κόστος ενός κινητήρα: ένα εκατομμύριο αν είναι μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή οτιδήποτε άλλο. Και αυτό θα παρέχει έναν φυσικό μηχανισμό».
«Επομένως, πιστεύουμε ότι είναι μια αδυναμία του τρέχοντος κανονισμού, όπου δεν υπάρχει ανώτατο όριο εξόδων για τις μονάδες ισχύος. Αλλά πιστεύουμε ότι θα επιλυθεί πλήρως την επόμενη χρονιά. Θα σταματήσει να είναι θέμα συζήτησης».
Οι κανονισμοί του 2026 περιλαμβάνουν μία πρόβλεψη αξιοπιστίας που επιτρέπει στους κατασκευαστές να προσαρμόσουν το κόστος σε περίπτωση χρήσης επιπλέον μονάδων. Το κόστος ορίζεται ως εξής:
Κινητήρας εσωτερικής καύσης – 1 εκατομμύριο δολάρια
Turbo – 150.000 δολάρια
MGU-K – 175.000 δολάρια
Ηλεκτρονικά ελέγχου – 215.000 δολάρια
Μπαταρία ERS – 215.000 δολάρια


