O Jason Sommerville είναι ένας σεβαστός αεροδυναμιστής στα paddock της Formula 1, ο οποίος έχει εργαστεί στη διαμόρφωση των τεχνικών κανονισμών τόσο για τα σύγχρονα μονοθέσια (2022-2025) όσο και για τη γενιά που θα ακολουθήσει του χρόνου, η οποία έχει ενεργές αεροτομές, μεταξύ άλλων αλλαγών.
Σύμφωνα με το έγκριτο ιταλικό Auto Racer, o Sommerville θα αποχωρήσει από τη θέση του επικεφαλής αεροδυναμικής στη FIA πριν από την εφαρμογή των νέων τεχνικών κανονισμών.
O Βρετανός θα αναγκαστεί να μην εργαστεί για ένα εξάμηνο (gardening leave) πριν πάρει τον πλούτο γνώσεων που έχει συγκεντρώσει για τη νέα γενιά μονοθεσίων στη νεοσύστατη ομάδα της Cadillac, που θα κάνει το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 2026. Ο πλούτος γνώσεων του Sommerville θα είναι ανεκτίμητος για την 11η ομάδα του grid, η οποία θα παρατάξει τους έμπειρους οδηγούς τους Sergio Perez και Valtteri Bottas.
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
- Γνώρισε το νέο C-SUV με αυξημένη απόδοση και χαμηλή κατανάλωση!
O Sommerville ξεκίνησε την πορεία του στους αγώνες στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (BTCC) με την ομάδα του Tom Walkinshaw το 1995, εξελίσσοντας αεροδυναμικά τα Volvo 850 και S40. To 1997 προσχώρησε στη Williams και ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1.
Παρέμεινε στη βρετανική ομάδα έως το 2003, χρονιά κατά την οποία μετέβη στην Toyota, όπου εργάστηκε μέχρι το τέλος της πορείας της στην F1, ανερχόμενος στη θέση του αναπληρωτή επικεφαλής αεροδυναμικής. Το 2010 πήγε στην ομάδα του Enstone, που τότε ονομαζόταν Lotus, πριν επιστρέψει στη Williams ως επικεφαλής αεροδυναμικής το 2011.
Ο Sommerville εργάστηκε στη Williams έως το 2017 και μετά πέρασε στο δυναμικό που δημιούργησε η Formula 1 υπό την ιδιοκτησία της Liberty Media, για να δημιουργήσει (μαζί με τον Νικόλα Τομπάζη και άλλους) τη γενιά μονοθεσίων 2022-2025. Στο ξεκίνημα του 2022, αυτό το τεχνικό τμήμα πέρασε στη δικαιοδοσία της FIA και υπό τη διεύθυνση του Τομπάζη διαμόρφωσε τους τεχνικούς κανονισμούς για το 2026.
@fia Why an Active Aerodynamics system in 2026 cars? Jason Somerville, FIA Head of Aerodynamics, to explain the reasons behind the change. Learn more on our YouTube channel. #FIA #F1 #motorsport #f126 #racing #formula1 ♬ son original – FIA
