Όσο και αν ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δήλωνε ότι το Μπαχρέιν αποτελεί μία από τις χειρότερες πίστες του πρώτου μέρους της φετινής σεζόν της Formula 1 για την MCL39, οι χρόνοι στην πίστα έδειξαν μία τελείως διαφορετική κατάσταση. Η McLaren κυριάρχησε με προβάδισμα μισού δευτερολέπτου από τους αντιπάλους της, οι περισσότεροι από τους οποίους αντιμετώπιζαν προβλήματα με την υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών.
H πίστα του Sakhir αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της χρονιάς όσον αφορά τα πίσω ελαστικά, με τη θερμοκρασία στην πίστα να κυμαίνεται στους 35 βαθμούς Κελσίου, ενώ στα τεστ προετοιμασίας πριν από την έναρξη της σεζόν, δεν είχε ανέβει πάνω από τους 19ο. Αυτό δεν επέτρεψε σε κανέναν σχεδόν, πέραν φυσικά από τους οδηγούς της McLaren, να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα. Τα ελαστικά υπερθερμαίνονταν πριν από το τέλος του γύρου, ενώ στις προσομοιώσεις αγώνα η θερμική καταπόνηση ήταν εμφανής.
Οι υψηλές θερμοκρασίες του Μπαχρέιν φαίνεται να τονίζουν το πλεονέκτημα της McLaren στη διαχείριση των θερμοκρασιών των ελαστικών του πίσω άξονα. Πάντως, σχεδόν όλες οι ομάδες, εκτός των Red Bull, Haas και Williams, χρησιμοποίησαν ένα σετ σκληρής γόμας ελαστικών, εκτιμώντας ότι δεν θα το χρειαστούν για τον αγώνα, παρότι η δημοφιλέστερη στρατηγική αναμένεται να είναι αυτή των 2 pit stop.
Ωστόσο, η σημερινή ημέρα ήταν διαφορετική για τους δύο οδηγούς της McLaren, όπως είχε συμβεί και την προηγούμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία. Αυτή τη φορά όμως, οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι, καθώς ο Oscar Piastri ήταν ευχαριστημένος από την ημέρα του στο Sakhir, ενώ ο Lando Norris αντιμετώπισε περισσότερες δυσκολίες.
Ο Piastri δήλωσε: «Είμαι αρκετά χαρούμενος. Το μονοθέσιο τα πήγε αρκετά καλά, ήταν πολύ διαφορετικό από τις δοκιμές λόγω της ζέστης, αλλά νομίζω ότι τα καταφέραμε να τα βάλουμε όλα μαζί. Το FP1 ήταν μια πολύ διαφορετική ιστορία. Χαίρομαι που τα πράγματα βελτιώθηκαν. Ήμασταν δυνατοί στον ένα γρήγορο γύρο και η μεγάλη ακολουθία γύρων ήταν αξιοπρεπής. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να δουλέψουμε για να βελτιωθούμε, αλλά συνολικά ήταν μια καλή μέρα».
Ο Norris από την πλευρά του σχολίασε: «Μια δύσκολη μέρα, απλά προσαρμόστηκα ξανά στην πραγματικότητα του Μπαχρέιν, και τα πράγματα που το καθιστούν δύσκολο. Αυτό θα το κάνει συναρπαστικό την Κυριακή, επειδή η καταπόνηση είναι απίστευτη σήμερα σε σύγκριση με τις δοκιμές. Είναι κάπως περίεργο σήμερα, γιατί όλα αισθάνονται απαίσια, αλλά νομίζω ότι ο ρυθμός μας ήταν ακόμα σε λογικό σημείο. Νομίζω ότι ήταν μια λογική Παρασκευή. Η μεγάλη πρόκληση θα είναι να κάνουμε τα πίσω ελαστικά να λειτουργήσουν».
Mercedes
H Mercedes φαίνεται να είναι η δεύτερη δύναμη αλλά με μεγάλη διαφορά από τη McLaren. H W16 διαθέτει μία αρκετά λεπτή πίσω αεροτομή για το Μπαχρέιν, γεγονός που σε συνδυασμό με την πολύ καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές, της επιτρέπει να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες στις ευθείες. Ωστόσο, στις γρήγορες στροφές του μεσαίου sector, η McLaren ανακτά το όποιο κέρδος της Mercedes στις ευθείες, καθώς τα ελαστικά της W16 αρχίζουν να υπερθερμαίνονται.
O τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα θα παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην Imola, όπως θα κάνει και η Red Bull. Η Mercedes έχει φέρει μερικές πολύ μικρές αναβαθμίσεις και στο Μπαχρέιν. Ένα πρόβλημα στο intercooler του μονοθεσίου του Andrea Kimi Antonelli, κόστισε στον Ιταλό τη δυνατότητα να κάνει γύρους στο FP1.
Red Bull
Στο στρατόπεδο της Red Bull υπάρχει ανησυχία, καθώς οι χρόνοι της Παρασκευής ήταν πολύ αργοί. Η Red Bull έχει ακολουθήσει πίσω αεροτομή παρόμοιου αεροδυναμικού φορτίου με τη McLaren, αλλά υπολείπεται τόσο της MCL39, όσο και της Ferrari στις γρήγορες στροφές (5-7).
Ο Max Verstappen σχολίασε: «Ήταν δύσκολο. Φυσικά, χρειάστηκαν 1-2 γύροι για να μπω στο ρυθμό, αλλά η διαφορά είναι τεράστια. Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος, έχουμε πολλά προβλήματα με την πρόσφυση. Είμαστε απλά πολύ αργοί. Για να είμαι ειλικρινής, οι μεγάλες ακολουθίες γύρων δεν ήταν πολύ διασκεδαστικές. Στο τέλος έκανα ακόμα και κάποιες ασκήσεις drift. Η διαφορά από τις McLaren είναι μεγάλη».
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, συμφώνησε με τον Ολλανδό οδηγό: «Είμαστε πολύ αργοί και τα ελαστικά θερμαίνονται υπερβολικά. Ουσιαστικά επιβεβαιώνεται αυτό που είπε ήδη χθες ο Max, ότι το Μπαχρέιν θα είναι πιο δύσκολο για τη Red Bull. Το κύριο πρόβλημα είναι η θερμοκρασία των ελαστικών, την οποία δεν μπορούμε να κρατήσουμε υπό έλεγχο. Και μόλις η θερμοκρασία ανεβαίνει, γλιστράμε, γεγονός που κάνει τα πράγματα χειρότερα».
«Αυτή η πίστα απλά δεν μας ταιριάζει. Ούτε αυτές οι υψηλές θερμοκρασίες. Θα αλλάξουμε πράγματα όπως κάναμε στην Ιαπωνία, και ελπίζω να πετύχουμε αυτό το χρυσό συνδυασμό αλλαγών στο στήσιμο, ώστε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί αύριο. Ο Yuki δοκίμαζε κάτι άλλο, οπότε ο χρόνος του δεν είναι αντιπροσωπευτικός. Θα είναι σίγουρα πιο γρήγορος αύριο».
Ferrari
H Ferrari δοκίμαζε ένα ολοκαίνουργιο αναβαθμισμένο δάπεδο την Παρασκευή, το οποίο έλαβε θετικά σχόλια από τους οδηγούς. Αλλά η διαφορά με τη McLaren είναι τεράστια, καθώς ήταν δύσκολο για τους οδηγούς της Ferrari να διατηρήσουν τις θερμοκρασίες των πίσω ελαστικών τους εντός του ιδανικού πλαισίου λειτουργίας έως το τέλος του γύρου. Υπήρχε υποστροφή και αστάθεια του πίσω μέρους στα φρεναρίσματα και όπως όλες οι ομάδες, η Ferrari θα πρέπει να κάνει αρκετά μεγάλες αλλαγές στο στήσιμο ενόψει του υπόλοιπου Σαββατοκύριακου.
Η 4η θέση του Charles Leclerc στο FP2 ήταν κολακευτική, διότι η ταχύτερη επίδοσή του σημειώθηκε με ένα επιπλέον σετ ελαστικών μαλακής γόμας που αποφάσισε να χρησιμοποιήσει η Ferrari με αμφότερους τους οδηγούς της, αν και ο Lewis Hamilton δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του. Όπως και η Mercedes, η Ferrari ποντάρει σε υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες με τη ρύθμιση πίσω αεροτομής που έχει επιλέξει.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Το νέο δάπεδο μας δίνει αυτό που περιμέναμε από πλευράς φορτίου. Είναι ένα μικρό βήμα όσον αφορά την αρνητική άντωση, αλλά με αυτές τις συνθήκες υπερθερμαίνεις τα ελαστικά και χάνεις το αεροδυναμικό φορτίο που κέρδισες. Οι McLaren είναι πάντα ένα βήμα μπροστά, προς το παρόν μπορούμε μόνο να εκμεταλλευτούμε κάποια από τα λάθη τους, όπως κάναμε στην Κίνα και ο Verstappen στην Ιαπωνία».
«Είμαστε 2-3 δέκατα πίσω τους. Ο Hamilton ήταν μόνο ένα δέκατο πίσω από τον Piastri μέχρι τη στροφή 11, αλλά στη συνέχεια, στον τελευταίο γύρο δεν μπορούσε να διατηρήσει τον ρυθμό του. Οι συνθήκες εδώ είναι πραγματικά ακραίες. Πιστεύουμε ότι οι βελτιώσεις στο αεροδυναμικό φορτίο είναι καλές, το πρόβλημα στη συνέχεια είναι να συνθέσουμε τον ιδανικό γύρο».
Ο Charles Leclerc δήλωσε: «Οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλότερες από ό,τι στις δοκιμές εδώ, οπότε το FP2 ήταν δύσκολο. Η αίσθηση μέσα στο μονοθέσιο είναι εντελώς διαφορετική και πρέπει να το προσαρμόσουμε ανάλογα. Θα το δουλέψουμε απόψε και θα προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε το στήσιμο».
«Προσπαθώ να πιέσω προς μια κατεύθυνση που θα μου επιτρέψει να αποσπάσω το μέγιστο από το μονοθέσιο για το οδηγικό μου στυλ. Για να είμαι ειλικρινής, οι δυνατότητες του μονοθεσίου παραμένουν οι ίδιες, οπότε απλά δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι. Οι αλλαγές στο δάπεδο λειτούργησαν, οπότε αυτό είναι θετικό, αλλά δυστυχώς η διαφορά από τη McLaren είναι πολύ μεγάλη, βρίσκονται σε άλλο πλανήτη προς το παρόν».
Lewis Hamilton: «Οι αναβαθμίσεις σίγουρα λειτούργησαν. Το FP1 ήταν αρκετά δύσκολο με τη θερμοκρασία να είναι τόσο υψηλή. Η πρόσφυση ήταν απαίσια με τη σκληρή γόμα, και υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο άλμα από τη σκληρή στη μαλακή γόμα, η οποία ήταν πολύ καλύτερη. Κάναμε κάποιες αλλαγές και το μονοθέσιο αισθάνθηκε αρκετά καλά στο FP2».
Williams
Carlos Sainz: «Πολλή δουλειά για το βράδυ, το μονοθέσιο και η πίστα αισθάνονται εντελώς διαφορετικά από το τεστ, είναι πολύ πιο ζεστά, το μονοθέσιο γλιστράει πιο πολύ και υπάρχει υψηλότερη καταπόνηση ελαστικών. Οπότε, πρέπει να αλλάξουμε αρκετά το μονοθεσίο κατευθυνόμενοι προς το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Αλλά γενικά είμαι χαρούμενος με το γεγονός ότι βρήκα το ρυθμό μου γρήγορα στο FP2».
Alex Albon: «Νομίζω ότι μπορεί να έχουμε πέσει λίγο πιο πίσω. Περιμέναμε κάπως τα προβλήματα που έχουμε αυτό το Σαββατοκύριακο. Νομίζω ότι αποκάλυψε κάποια από τα προβλήματα ισορροπίας που έχουμε μόνο σε αυτή την πίστα. Πρέπει να δουλέψουμε ακόμα πάνω σε αυτό, αλλά ο στόχος στις κατατακτήριες δοκιμές εξακολουθεί να είναι το Q3».








