No2 Sweden WRC 2023

Το μοναδικό πραγματικά χειμερινό ράλλυ της σεζόν, θα έχει διαφορετική έδρα φέτος, στην Umea, και διεξάγεται στη βορειοανατολική Σουηδία. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1950 και έγινε χειμερινό ράλλυ το 1965. 

Βρίσκεται στο πρόγραμμα αγώνων της σεζόν από το πρώτο Πρωτάθλημα του θεσμού το 1973 και κυριαρχήθηκε από Σκανδιναβούς οδηγούς στις τρεις πρώτες δεκαετίες παρουσίας του στο Πρωτάθλημα, με τον θρυλικό Stig Blomqvist να κατέχει το ρεκόρ νικών, καθώς έχει επικρατήσει 7 φορές στο ράλλυ της πατρίδας του. Μόλις πέντε οδηγοί εκτός Σκανδιναβίας έχουν καταφέρει να το κατακτήσουν: οι Sebastien Loeb, Sebastien Ogier, Thierry Neuville, Ott Tanak και Elfyn Evans. 

Για καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι και τον πάγο, χρησιμοποιούνται ελαστικά με (384!) καρφιά, το καθένα εκ των οποίων έχει μήκος 20 χλστ. (με 7 χλστ. να είναι εκτεθειμένα) και ζυγίζει 4 γραμμάρια. Παρότι το μεγαλύτερο μέρος των καρφιών είναι βυθισμένο στη γόμα του ελαστικού, εκτεθειμένα χαλίκια μπορούν να τα ξεριζώσουν, μειώνοντας την πρόσφυση 

Οι οδηγοί πρέπει να προσαρμοστούν στην αίσθηση «αιώρησης» των αυτοκινήτων και τα σημεία φρεναρίσματος που είναι πιο νωρίς. Παρόλα αυτά, το Ράλλυ Σουηδίας αποτελεί έναν από τους πιο γρήγορους αγώνες του Πρωταθλήματος. 

Οι οδηγοί χρησιμοποιούν τις συστάδες χιονιού στην άκρη του δρόμου, για να τους καθοδηγήσουν στις στροφές. 

Ωστόσο, σε υψηλότερες θερμοκρασίες οι συστάδες καταρρέουν και τα αυτοκίνητα βυθίζονται σε αυτές. Είναι υποχρεωτικό για τα πληρώματα να διαθέτουν φτυάρι στο αυτοκίνητο, ώστε να μπορούν να το απεγκλωβίσουν σε περίπτωση που βυθιστεί στις συστάδες χιονιού. Με τις θερμοκρασίες να φτάνουν έως και τους -25 βαθμούς Κελσίου, ακόμα και απλές εργασίες γίνονται δύσκολες για τους μηχανικούς.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 19 Ιανουαρίου 2023