F1 – Williams 2025

 

 

 

 

 

 

 

Williams


Αν και προτεραιότητα της Williams είναι η αντεπίθεση
το 2026, ο στόχος για φέτος παραμένει η 5η θέση στο
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με την προσθήκη ενός κορυφαίου
οδηγού στο πρόσωπο του Carlos Sainz.

Παρότι η Williams έχει παραδεχθεί ότι θα επικεντρωθεί στο 2026, φαίνεται αρκετά καλά προετοιμασμένη και για τη σεζόν που θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες. Έχοντας εξασφαλίσει τον Carlos Sainz από τη Ferrari, η βρετανική ομάδα έχει μία από τις πιο δυνατές οδηγικές συνθέσεις στην F1 αυτή τη στιγμή. Ξεκάθαρος στόχος της Williams είναι η 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Παράλληλα, οι μεγάλες αλλαγές που γίνονται στα παρασκήνια, καθώς η Dorilton Capital, η αμερικανική εταιρεία στην οποία ανήκει η Williams, η οποία πίεσε να ενισχυθούν οι κεφαλαιουχικές δαπάνες που χρησιμεύουν για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων. Η Williams που προετοιμάζει την τοποθέτηση ενός σύγχρονου προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις της στο Grove, ο οποίος θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά εντός της φετινής χρονιάς.

Ο επικεφαλής της ομάδας τα δύο τελευταία χρόνια, James Vowles, ερχόμενος από τη Mercedes, έχει κάνει μεγάλα βήματα για να εκσυγχρονίσει τις μεθόδους της ομάδας και ο νέος βασικός σπόνσορας της ομάδας, η εταιρεία πληροφορικής Atlassian, θα συμβάλει σημαντικά στη μετάβαση της Williams από απαρχαιωμένες πρακτικές, όπως αρχεία Excel 80.000 κελιών(!) για την κατασκευή ενός νέου μονοθεσίου σε σύγχρονο λογισμικό. Η εμπορική συμφωνία με την Atlassian είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της ομάδας και συνοδεύεται και από ισπανικούς σπόνσορες που ακολούθησαν τον Sainz από τη Ferrari, όπως η Santander.

Υπό την τεχνική ηγεσία του Pat Fry, η Williams φαίνεται να έχει βελτιωθεί αισθητά φέτος, και δεν έχει αντιμετωπίσει τις περυσινές δυσκολίες, όπου ξεκίνησε της σεζόν με περίπου 15 κιλά υπέρβαρο μονοθέσιο. Οπότε, το ξεκίνημα στη φετινή χρονιά θα είναι σχεδόν δεδομένα καλύτερο από πέρυσι. Άλλωστε, μαζί με την Alpine, ήταν η πιο βελτιωμένες ομάδες στο τεστ του Μπαχρέιν.

Στο τεστ του Μπαχρέιν, η Williams έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου. Αν και παραδέχθηκε ότι αυτό έγινε με ελαφρύ φορτίο καυσίμου και τη μαλακή γόμα C4, οι προσομοιώσεις αγώνα ήταν επίσης καλές. Η φετινή FV45 διαθέτει την τελευταία έκδοση πίσω ανάρτησης της Mercedes, συνεπώς η γεωμετρία έχει αλλάξει στον πίσω άξονα από pull-rod σε push-rod, γεγονός που απελευθερώνει περισσότερο χώρο στην περιοχή του διαχύτη, για τη διαμόρφωση του δαπέδου.

O Alex Albon δήλωσε ότι η ομάδα φαίνεται να έχει επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε έως πέρυσι με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στους ισχυρούς ανέμους και αποκάλυψε ότι η FV47 είναι ανταγωνιστική στις αργές στροφές. Αν και γενικά στην πίστα φαίνεται ότι είναι ένα μονοθέσιο πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές των οδηγών του, υπήρξαν στιγμές που τους αιφνιδίασε με τις αντιδράσεις του στο Μπαχρέιν.

Μονοθέσιο: Williams FW47

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Grove, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Grove

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση εταιρείας: 1977

Ίδρυση ομάδας: 1966

Ιδιοκτησία: Dorilton Capital

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Αργεντινής 1975

49 Σεζόν στην F1

9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

7 Πρωταθλήματα Οδηγών

839 Εκκινήσεις σε GP

114 Νίκες

33 «1-2»

128 Pole position

133 Ταχύτεροι γύροι

244 GP στο βάθρο

313 παρουσίες στο βάθρο

3.637 βαθμοί

85.885 Αγωνιστικοί γύροι

417.341 Αγωνιστικά χλμ.

225 GP επικεφαλής

7.588 Γύροι επικεφαλής

35.253 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 9η

Οδηγοί

55. Carlos Sainz

Είναι κρίμα που ένας αποδεδειγμένα κορυφαίος οδηγός του grid κατέληξε από τη Ferrari στην ομάδα που ολοκλήρωσε την περυσινή σεζόν στην προτελευταία θέση της βαθμολογίας των Κατασκευαστών. Με τη Red Bull και τη Mercedes να μη δείχνουν ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες του Ισπανού, παρότι θεωρητικά θα ταίριαζε άψογα στην πρώτη, ο Sainz εξέτασε τις επιλογές του και πείστηκε περισσότερο από το όραμα του James Vowles για τη Williams του μέλλοντος. Ο Sainz γνωρίζει ότι αντιμετωπίζει μία διαφορετική πρόκληση φέτος από αυτή που είχε συνηθίσει στη Ferrari τα τελευταία τέσσερα χρόνια, προβλέποντας ότι δεν θα ανέβει στο βάθρο κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ωστόσο, δηλώνει δεσμευμένος στο πλάνο της Williams για τα επόμενα χρόνια, ποντάροντας στην ανταγωνιστικότητα της μονάδας ισχύος της Mercedes για το 2026. O Sainz θα ήθελε να έχει περισσότερες δοκιμές στη διάθεσή του, καθώς δεν έχει «ξεκλειδώσει» ακόμα τα τελευταία 0,2 δλ. στο μονοθέσιο της Williams.

Carlos Sainz Vazquez de Castro

Εθνικότητα: Ισπανός
Ημερομηνία γέννησης: 01.09.1994
Τοποθεσία γέννησης: Μαδρίτη
Ύψος: 1,77 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2015
11 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 5ος (2021, 2022, 2024)

206 Εκκινήσεις σε GP
4 Νίκες
27 Βάθρα
6 Pole Position
4 Ταχύτεροι γύροι
1272,5 Βαθμοί
11.119 Αγωνιστικοί γύροι
55.480 Αγωνιστικά χλμ.
21 GP επικεφαλής
300 Γύροι επικεφαλής
1.533 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2015-2017), Renault (2017-2018), McLaren (2019-2020), Ferrari (2021-2024)
Πρωτάθλημα 2024: 5ος

23. Alex Albon

Η επόμενη διετία ίσως αποδειχθεί από τις πιο σημαντικές στην καριέρα του Alex Albon στη Formula 1. Έχοντας ανακηρυχθεί ο de facto ηγέτης της Williams, ο Ταϊλανδός θα έχει να αντιμετωπίσει τώρα έναν καταξιωμένο αντίπαλο και νικητή Grand Prix, στο ίδιο στρατόπεδο. Ο Sainz θα αποτελέσει το απόλυτο μέτρο σύγκρισης για τον Albon. Πώς θα τα καταφέρει o Ταϊλανδός σε αυτή τη νέα πρόκληση; Η σύγκριση με τον Verstappen στη Red Bull παραλίγο να τον αφήσει εκτός F1. Στη μάχη με τον Sainz θα πρέπει να αποδώσει σε παραπλήσιο επίπεδο. Μπορεί να το κάνει; Διότι όταν ο rookie Franco Colapinto ήταν ορισμένες φορές ταχύτερος του Albon στο τελικό κομμάτι της περυσινής σεζόν, είδαμε τον Ταϊλανδό να υποπίπτει σε λάθη που κόστισαν ακριβά στην ομάδα όσον αφορά τις επισκευές. Πάντως, ήταν πολύ ανοιχτός προς τον Sainz όσον αφορά τις πληροφορίες που μοιράστηκε μαζί του, κάτι που ο Ισπανός εκτίμησε.

Alexander Albon Ansusinha

Εθνικότητα: Ταϊλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 23.03.1996
Τοποθεσία γέννησης: Λονδίνο (Αγγλία)
Ύψος: 1,86 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
5 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2020)

104 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 3ος
2 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 4ος
240 Βαθμοί
5.627 Αγωνιστικοί γύροι
28.403 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
1 Γύρος επικεφαλής
5 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2019), Red Bull (2019-2020)
Πρωτάθλημα 2024: 16ος

H Williams FW47 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025