F1 – Sauber 2025

 

 

 

 

 

 

 

Sauber

To 2025 αποτελεί την τελευταία χρονιά που η Sauber
θα αγωνιστεί με αυτή την ονομασία, καθώς προετοιμάζεται
να μετατραπεί σε εργοστασιακή ομάδα της Audi το 2026.

H φετινή αποτελεί μία χρονιά μετάβασης για την ελβετική ομάδα, που θα διεξάγει την τελευταία της σεζόν με το όνομα του ιδρυτή της, Peter Sauber, που την έφερε στη Formula 1 το 1993. Η Audi είναι ιδιοκτήτρια πλέον του 100% της ομάδας η οποία θα γίνει η εργοστασιακή της το 2026 και θα χρησιμοποιεί τις νέες γερμανικές μονάδες ισχύος.

Καθώς η Sauber προετοιμάζεται για τη μετενσάρκωσή της σε Audi, έχει να αντιμετωπίσει την κατάσταση στην οποία την άφησε να περιέλθει η προηγούμενη διοίκηση της ομάδας υπό τον Andreas Seidl, που την άφησε στην τελευταία θέση του περυσινού Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, και από εκεί φαίνεται ότι θα ξεκινήσει και τη φετινή σεζόν, με ένα αρκετά νευρικό και άκαμπτο μονοθέσιο. Τη γενική διοίκηση της ομάδας -και στον τεχνικό τομέα- έχει αναλάβει από τον περασμένο Αύγουστο ο Ιταλός Mattia Binotto, πρώην επικεφαλής της Ferrari.

Παράλληλα, η ομάδα περιμένει την άφιξη του Jonathan Wheatley στις αρχές Απριλίου, πρώην αθλητικού διευθυντή της Red Bull, o οποίος θα αναλάβει το ρόλο του επικεφαλής της ομάδας του Hinwil από το 3ο φετινό Grand Prix και έπειτα. Τεχνικός διευθυντής παραμένει ο James Key, ο οποίος με την αλλαγή κατεύθυνσης που διέταξε ο Binotto κατάφερε με τους ανθρώπους του να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου προς το τέλος της περυσινής χρονιάς.

Επίσης, η Audi ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει ένα τεχνικό παράρτημα και στην Αγγλία, για να προσελκύσει μηχανολόγους που δεν είναι διατεθειμένοι να μετακομίσουν στην Ελβετία. Ο Key δήλωσε στο τεστ του Μπαχρέιν ότι η Sauber είχε μόνο το 80% του νέου μονοθέσιου στο Sakhir και θα παρουσιάσει τις αναβαθμίσεις που υπολείπονται στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix Αυστραλίας.

Ίσως αυτές βοηθήσουν και στη βελτίωση της συμπεριφοράς του μονοθεσίου στην πίστα, η οποία δεν άφησε ευχαριστημένο τον Nico Hulkenberg στο τεστ του Μπαχρέιν και δυσκόλεψε τον Βραζιλιάνο Gabriel Bortoleto, περυσινό Πρωταθλητή της Formula 2, καθώς πίεζε περισσότερο να βρει το όρια στην πίστα του Sakhir. Οι δύο αυτοί οδηγοί αποτελούν μία εντελώς νέα σύνθεση για τη Sauber, συνδυάζοντας την εμπειρία του Γερμανού με το νεαρό ταλέντο του Bortoleto.
Μονοθέσιο: Sauber C45

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Περίβλημα κιβωτίου: Sauber

Έδρα: Hinwil, Ελβετία

Αεροδυναμική σήραγγα: Hinwil

Ίδρυση ομάδας: 1970

Ιδιοκτησία: Audi

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Sauber (1993-2005), ΒΜW Sauber (2006-2010), Sauber (2011-2018), Alfa Romeo (2019-2023)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Nότιας Αφρικής 1993

22 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 4η (2001)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 8η (Nick Heidfeld, 2001)

397 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση σε GP: 2η

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

3 Ταχύτεροι γύροι

10 GP στο βάθρο

10 παρουσίες στο βάθρο

517 βαθμοί

39.580 Αγωνιστικοί γύροι

194.405 Αγωνιστικά χλμ.

7 GP επικεφαλής

25 Γύροι επικεφαλής

133 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 10η

Οδηγοί

27. Nico Hulkenberg

Ο Γερμανός με τις δύο πολύ καλές σεζόν του στη Haas, αναβίωσε την καριέρα του και απέδειξε ότι άξιζε πίσω τη θέση του στο grid της Formula 1 έπειτα από ουσιαστική απουσία 3 ετών με σποραδικές συμμετοχές. Όπως είχε κάνει και το 2024, επισκίασε τον team-mate του στη Haas, Kevin Magnussen και σημείωσε τους το μεγαλύτερο μέρος των βαθμών της ομάδας. Δεδομένου ότι η Audi αναζητούσε έναν Γερμανό οδηγό, ο Hulkenberg κέντρισε το ενδιαφέρον της αρκετά νωρίς, καθώς θα μπορεί να βασιστεί στην εμπειρία του για την εξέλιξη του μονοθεσίου της στο άγνωστο πεδίο των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026. Ο «Hulk» άρπαξε  και η ευκαιρία να γίνει και πάλι μέλος μίας εργοστασιακής γερμανικής ομάδας, όπως όταν κατέκτησε τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 2015. Άλλωστε, εκεί είχε συνεργαστεί με τον Andreas Seidl, με τον οποίο έκανε τις διαπραγματεύσεις μεταγραφής του. Ο Hulkenberg δεν είναι ξένος στη Sauber, έχοντας αγωνιστεί με τα χρώματά της σε μία κακή χρονιά για αυτήν, το 2013.

Nicolas Hulkenberg

Εθνικότητα: Γερμανός
Ημερομηνία γέννησης: 19.08.1987
Τοποθεσία γέννησης: Emmerich
Ύψος: 1,84 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2010
13 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2018)

227 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος
1 Pole Position
2 Ταχύτεροι γύροι
571 Βαθμοί
11.877 Αγωνιστικοί γύροι
60.455 Αγωνιστικά χλμ.
3 GP επικεφαλής
43 Γύροι επικεφαλής
194 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2010), Force India (2012, 2014-2016), Sauber (2013), Renault (2017-2019), Racing Point (2020), Aston Martin (2022), Haas (2023-2024)
Πρωτάθλημα 2024: 11ος

5. Gabriel Bortoleto

Αν κοιτάξουμε τους οδηγούς που όπως ο Bortoleto, έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κατακτήσουν τον τίτλο σε Formula 3 και Formula 2 σε διαδοχικές χρονιές, θα διαπιστώσουμε ότι αυτοί οι οδηγοί πρωταγωνιστούν πλέον στην F1: Leclerc, Russell, Piastri… Οπότε τα διαπιστευτήρια του πρώτου μόνιμου Βραζιλιάνου οδηγού του grid από το 2017 και τον Felipe Massa είναι δυνατά. Άλλωστε, o 20χρονος έχει την υποστήριξη και του Fernando Alonso, καθώς αποτελεί έναν από τους οδηγούς του οποίου την καριέρα διαχειρίζεται η εταιρεία μάνατζμεντ οδηγών του Ισπανού A14. Επίσης, ο Bortoleto αποτελούσε ήδη μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της McLaren έπειτα από την κατάκτηση του τίτλου στην F3. Η βρετανική ομάδα δέχθηκε να τον αποδεσμεύσει όταν η Sauber ζήτησε της υπηρεσίες του, καθώς δεν ήθελε να εμποδίσει την ευκαιρία του να εισέλθει στη Formula 1. Οπότε, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στην F1 που έχουν σε υψηλή εκτίμηση τις ικανότητες του Bortoleto, που θα βρεθεί σε ένα περιβάλλον με πιθανώς λιγότερη πίεση, καθότι δεν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις από τη Sauber για το 2025.

Gabriel Lourenzo Bortoleto Oliveira

Εθνικότητα: Βραζιλιάνος
Ημερομηνία γέννησης: 14.10.2004
Τοποθεσία γέννησης: Σάο Πάολο
Ύψος: 1,80 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2025

2024: Formula 2 (1ος)
2023: Formula 3 (1ος)
2022: Formula Regional Ευρώπης (6ος)
2022: Formula Regional Ασίας (14ος)
2021: Formula Regional Ευρώπης (15ος)
2020: Formula 4 Ιταλίας (4ος)

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025