F1 – Racing Bulls 2025

 

 

 

 

 

Racing Bulls

Έχοντας μεταφέρει μία από τις δύο έδρες της
στις εγκαταστάσεις της Red Bull στο Milton
Keynes, η Racing Bulls άλλαξε οδηγική σύνθεση
για 3η συνεχόμενη χρονιά, φέρνοντας έναν
πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό στο grid.

Για φέτος, η μικρή ομάδα της Red Bull αποφάσισε να αλλάξει το όνομά της σε Racing Bulls (όπως την αποκαλούσαμε πάντα εμείς), καθώς κατάλαβε το RB ή VCARB μπέρδευε τον κόσμο. Η περυσινή χρονιά ήταν η πρώτη μιας σημαντικής επάνδρωσης στην ομάδα, με πολλές υψηλόβαθμες προσθήκες, όπως ο CEO Peter Bayer (από τη FIA), ο επικεφαλής της ομάδας Laurent Mekies (από τη Ferrari) και ο αγωνιστικός διευθυντής Alan Permane (από την Alpine). Επίσης, στην ομάδα ξεκίνησε να εργάζεται και ο Tim Goss ως επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος (πρώην FIA, McLaren).

Φέτος, η πλειονότητα του προσωπικού του τεχνικού τμήματος της ομάδας το τεχνικό τμήμα της ομάδας μεταφέρθηκε από το Bicester στις εγκαταστάσεις της Red Bull στο Milton Keynes, και θα χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα του Bedford, όπως επίσης και όσα περισσότερα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει από τη Red Bull Technology, την εταιρεία που κατασκευάζει τα μονοθέσια της μεγάλης ομάδας.

Παρότι η Racing Bulls διατηρεί την έδρα της αγωνιστικής της ομάδας στη Faenza της Ιταλίας, οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να εργαστούν σε οποιαδήποτε από τις δύο έδρες της ομάδας επιθυμούν και τα τμήματα είναι διαμοιρασμένα μεταξύ των δύο τοποθεσιών. Συνολικά, η Racing Bulls έχει περίπου 650 άτομα προσωπικό. Ο Mekies αναφέρει ότι η Red Bull έχει αφήσει μεγάλη ελευθερία στη διαχείρισης της ομάδας και έχει επικεντρωθεί στο χτίσιμο αυτού που έχει ζητηθεί, δηλαδή μίας ομάδας ικανής να βρεθεί ακριβώς πίσω από τις κορυφαίες. Αν και όπως έχει αναφερθεί έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στη δομή της ομάδας, ο Mekies αναφέρει ότι η Racing Bulls δεν βρίσκεται ακόμα στο στάδιο που το αποτέλεσμα όλης αυτής της δουλειάς μεταφράζεται σε χρόνο στο γύρο. Ο Γάλλος εκτιμά ότι αυτό θα συμβεί σε 6 με 9 μήνες.

Πέρυσι, η Racing Bulls ξεκίνησε τη σεζόν ως ξεκάθαρη 6η δύναμη, αλλά μία αναβάθμιση που δεν πέτυχε τους στόχους της στο GP Ισπανίας έβγαλε την ομάδα εκτός δρόμου τεχνικά, και χρειάστηκε αρκετό καιρό για να τον ξαναβρεί, με αποτέλεσμα να καταλήξει στην 8η θέση της τελικής βαθμολογίας Πρωταθλήματος.

Στο τεστ του Μπαχρέιν, το μονοθέσιο της Racing Bulls πάλευε με υποστροφή που επέμενε. Αλλά έχοντας υιοθετήσει την πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί το φετινό μονοθέσιο ήδη από τους τελευταίους περυσινούς αγώνες, έδωσε χρόνο στον εαυτό της χρόνο να μάθει πώς να βελτιστοποιήσει το στήσιμο.

Με τρεις οδηγούς να έχουν περάσει από το πλάι του Yuki Tsunoda τα τελευταία δύο χρόνια, η Racing Bulls θα δώσει φέτος την ευκαιρία στον Γάλλο Isack Hadjar, 2ο πέρυσι στο Πρωτάθλημα της Formula 2 να κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1. Φαίνεται ότι ο Tsunoda έχει φροντίσει να καλωσορίσει τον 20χρονο στην ομάδα.

Μονοθέσιο: Racing Bulls VCARB 02

Κινητήρας: Honda RBPT

Κιβώτιο: Red Bull Technology

Έδρα: Faenza, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Bedford

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση ομάδας: 1979

Ιδιοκτησία: Red Bull GMBh (Οικογένεια Yoovidhya 51%, Οικογένεια Matechitz 49%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Minardi (1985-2005), Toro Rosso (2006-2019), AlphaTauri (2020-2023)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2024

1 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 8η

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 12η

24 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 7η

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 3η

1 Ταχύτερος γύρος

46 βαθμοί

2.602 Αγωνιστικοί γύροι

13.111 Αγωνιστικά χλμ.

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 8η

Οδηγοί

22. Yuki Tsunoda

Τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν περάσει τρεις οδηγοί από το δεύτερο cockpit της ομάδας και ο Yuki Tsunoda τους έχει «κερδίσει» όλους στη μεταξύ τους αναμέτρηση, αλλά τελικά ο Liam Lawson ήταν αυτός που πήρε την προαγωγή στη Red Bull. Συνεπώς, στην 5η του σεζόν με την ομάδα, ο Yuki Tsunoda κατευθύνεται ως ο δεδομένος ηγέτης, αλλά γνωρίζει ότι η φετινή θα είναι πιθανότατα η τελευταία του σε αυτήν, καθώς θα ολοκληρωθεί η συνεργασία με την Honda, η οποία τον ήθελε εκεί. Ίσως για αυτό ο Ιάπωνας άλλαξε μάνατζερ πριν από την έναρξη της σεζόν. Αν και ήταν απογοητευμένος από την απόρριψη της Red Bull, ο Mekies δηλώνει ότι ο Ιάπωνας έβαλε πίσω του το περιστατικό και επέστρεψε τον Ιανουάριο με καθαρό μυαλό και κίνητρο. Ωστόσο, στις δοκιμές ήταν αρκετά σκυθρωπός… Έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια και στα τεχνικά του σχόλια και έχει ηρεμήσει εντός του cockpit, αλλά δεν μπορεί να βελτιωθεί όσον αφορά τη σταθερότητα της απόδοσής του.

Yuki Tsunoda

Εθνικότητα: Ιάπωνας
Ημερομηνία γέννησης: 26.01.1990
Τοποθεσία γέννησης: Sagamihara, Kanagawa
Ύψος: 1,59 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021
4 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 12ος (2024)

87 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 3ος
1 Ταχύτερος γύρος
91 Βαθμοί
4.630 Αγωνιστικοί γύροι
23.214 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
5 Γύροι επικεφαλής
26 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: AlphaTauri (2021-2023)
Πρωτάθλημα 2024: 12ος

6. Isack Hadjar

O 20χρονος Γάλλος οδηγός, με καταβολές από την Αλγερία, έχει κερδίσει στις μικρότερες κατηγορίες το προσωνύμιο «ο μικρός Prost», το οποίο αποτελεί τιμητική αναφορά στον θρυλικό τετράκις Πρωταθλητή, όχι μόνο επειδή μοιράζονται το χαρακτηριστικό του μικρού αναστήματος, αλλά επειδή σκέφτεται πριν απαντήσει, αν και είναι λιγότερο… πολιτικοποιημένος από το συμπατριώτη του. Mέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull από το 2021, κέρδισε την προαγωγή του στην F1 από την αλυσιδωτή αντίδραση που προκάλεσε η αφαίρεση του Sergio Perez από τη Red Bull, έχοντας ολοκληρώσει την περυσινή σεζόν στη 2η θέση του Πρωταθλήματος της Formula 2, πίσω από τον Gabriel Bortoleto. Ο Helmut Marko σχολιάζει ότι ο Hadjar θα πρέπει να κρατήσει τα συναισθήματά του λίγο περισσότερο υπό έλεγχο και να κάνει λιγότερα λάθη, αλλά η ταχύτητα είναι εκεί, οπότε όλα τα άλλα θα έρθουν με την εμπειρία.

Isack Alexandre Hadjar

Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 28.09.2004
Τοποθεσία γέννησης: Παρίσι
Ύψος: 1,67 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2025

2024: Formula 2 (2ος)
2023: Formula 2 (14ος)
2022: Formula 3 (4ος)
2022: Formula Regional Ασίας (3ος)
2021: Formula Regional Ευρώπης (5ος)
2021: Formula 3 Ασίας (6ος)
2020: Formula 4 Γαλλίας (3ος)
2020: Formula 4 HAE (11ος)

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025