F1 – Mercedes 2025

Mercedes

Στην πρώτη σεζόν της Mercedes
έπειτα από 12 χρόνια χωρίς τον
Lewis Hamilton, η γερμανική ομάδα
εισέρχεται σε μία νέα εποχή. Το
τεστ στο Μπαχρέιν ήταν θετικό,
καθώς ήταν το πιο
απροβλημάτιστο των
τελευταίων ετών για
τη Mercedes.

Η αλήθεια είναι ότι στη σύγχρονη εποχή των μονοθεσίων ground effect, η Mercedes δεν έχει καταφέρει να κατανοήσει πλήρως την αεροδυναμική φιλοσοφία αυτού του μοντέλου, για να παράγει αποτελέσματα αντίστοιχα με την απόλυτη κυριαρχία που επέδειξε μεταξύ 2014 και 2020. Το τεχνικό τμήμα της ομάδας του Brackley είχε διαγράψει μια πορεία τα τελευταία χρόνια στην προσπάθεια να διορθώσει τα προβλήματα δημιουργούσε άλλα.

Ωστόσο, το φετινό τεστ του Μπαχρέιν ήταν το πιο απροβλημάτιστο που είχε η Mercedes τα τελευταία χρόνια και αυτό δίνει έναν αέρα αισιοδοξίας στην ομάδα. Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή James Allison, η W16 είναι προβλέψιμη στη συμπεριφορά της, αξιόπιστη και δεν έχει δείξει σημάδια προβλήματος, κάτι σημαντικό έπειτα από χρόνια που το ξεκίνημα της χρονιάς προμήνυε περίπλοκες σεζόν. Υπάρχουν ακόμα κάποια ερωτηματικά αν οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο Μπαχρέιν βοήθησαν τη Mercedes, η οποία εξακολουθεί να έχει υψηλότερη καταπόνηση ελαστικών από τη McLaren, αν και αυτό είναι κάτι που φαίνεται ότι ισχύσει για όλες τις ομάδες.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Mercedes εισέρχεται φέτος σε μία νέα εποχή, έχοντας ρισκάρει με τις ενέργειές της να χάσει τον Lewis Hamilton. Όταν ο Βρετανός διαπραγματευόταν την ανανέωση του συμβολαίου του το 2023, ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, προσέφερε μόνο συμφωνία 1+1 ετών, καθώς ήθελε να διατηρήσει ανοιχτό το πεδίο για την έλευση του Andrea Kimi Antonelli. Ωστόσο, ο Hamilton έκρινε ότι η Mercedes δεν τον ήθελε αρκετά πια και αποφάσισε να πάει κάπου που τον ήθελαν περισσότερο, δηλαδή στη Ferrari.

Αυτό ανάγκασε τη Mercedes να φέρει στην F1 τον Antonelli τουλάχιστον ένα χρόνο νωρίτερα απ’ ό,τι προγραμμάτιζε και κατευθείαν στη δική της ομάδα, κάτι το οποίο σίγουρα ενέχει ρίσκο. Ο Wolff είναι διατεθειμένος να υπομείνει κάποια περιστατικά που θα… τραβάει τα μαλλιά του, αλλά είναι έτοιμος να δώσει περιθώριο στον «μικρό» να κάνει τα αναπόφευκτα λάθη του, καθώς πιστεύει πάρα πολύ σε αυτόν.

Αυτό κάνει αυτομάτως ηγέτη της Mercedes τον George Russell φέτος και ο Βρετανός δείχνει πρόθυμος και έτοιμος να αναλάβει αυτό το ρόλο. Έτσι, η σύνθεση της Mercedes αποτελείται από οδηγούς που «ανέθρεψε» η ίδια αγωνιστικά. Στην ομάδα βρήκε «καταφύγιο» και ο Valtteri Bottas ως εφεδρικός οδηγός.

Ενώ υπήρξαν φήμες ότι η Ineos του δισεκατομμυριούχου Βρετανού, Jim Ratcliffe, σκεφτόταν να πουλήσει το μερίδιό της (1/3), η Mercedes τις διέψευσε κατηγορηματικά, παρότι το λογότυπο της ενεργειακής εταιρείας δεν έχει την ίδια προβολή στο μονοθέσιο με πέρυσι.

Μονοθέσιο: Mercedes W16

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Brackley, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Brackley

Αγωνιστική άδεια: Γερμανική

Ίδρυση εταιρείας: 1926

Ίδρυση ομάδας: 1997

Ιδιοκτησία: Mercedes (33,3%), Ineos (33,3%), Toto Wolff (33,3%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: BAR (1999-2005), Honda (2006-2008), Brawn (2009)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Γαλλίας 1954

17 Σεζόν στην F1

8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

9 Πρωταθλήματα Οδηγών

317 Εκκινήσεις σε GP

129 Νίκες

60 «1-2»

141 Pole position

109 Ταχύτεροι γύροι

201 GP στο βάθρο

298 παρουσίες στο βάθρο

7.690,5 βαθμοί

36.555 Αγωνιστικοί γύροι

187.975 Αγωνιστικά χλμ.

186 GP επικεφαλής

7.333 Γύροι επικεφαλής

38.360 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 4η

Οδηγοί

63. George Russell

Ερχόμενος από μία πολύ δυνατή σεζόν πέρυσι, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Russell παραδέχεται ότι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να βελτιωθεί φέτος είναι ο ρυθμός του στους αγώνες. Κατά τα άλλα, δείχνει να έχει εξαιρετική αντίληψη της γενικής εικόνας του αγώνα, όπως απέδειξε με τη στρατηγική που επέλεξε στο GP Βελγίου, από το οποίο όμως ακυρώθηκε διότι το μονοθέσιό του βρέθηκε ζυγίστηκε κάτω του ελάχιστου επιτρεπτού βάρους κατά τον τεχνικό έλεγχο. Παρά ταύτα, κατέκτησε δύο νίκες πέρυσι, αυτή που του ήρθε… δώρο από τη σύγκρουση Verstappen-Norris στην Αυστρία και την επιβλητική του εμφάνιση στο Λας Βέγκας. Παράλληλα, στο GP Κατάρ, έδειξε ότι είναι έτοιμος να ορθώσει το ανάστημά του εναντίον του bullying για το οποίο κατηγορεί τον Verstappen, με τον οποίο έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται να παλέψει τροχό με τροχό στην πίστα. Ο Russell δηλώνει έτοιμος για την πρόκληση του ρόλου ηγέτη στη Mercedes.

George Russell

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 15.02.1998
Τοποθεσία γέννησης: King’s Lynn, Norfolk
Ύψος: 1,85 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
6 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 4ος (2022)

128 Εκκινήσεις σε GP
3 Νίκες
15 Βάθρα
5 Pole Position
8 Ταχύτεροι γύροι
714 Βαθμοί
7.148 Αγωνιστικοί γύροι
35.817 Αγωνιστικά χλμ.
13 GP επικεφαλής
302 Γύροι επικεφαλής
1.423 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2019-2021)
Πρωτάθλημα 2024: 6ος

12. Andrea Kimi Antonelli

O 18χρονος Ιταλός δείχνει να έχει ταχύτητα και είναι αρκετά άφοβος, γεγονός που ίσως οδηγήσει σε κάποιες θεαματικές στιγμές φέτος. Κάποιοι το αναγνωρίζουν ως γνώρισμα μεγάλου ταλέντου αυτό. Είναι από τους πιο καλά προετοιμασμένους rookies του φετινού grid, έχοντας συμπληρώσει 9.000 χλμ. δοκιμών με παλαιότερα μονοθέσια της F1 πέρυσι, αλλά θα χρειαστεί χρόνο να προσαρμοστεί στα αγωνιστικά ελαστικά, με τα οποία δεν έχει ακόμα εκτεταμένη εμπειρία. Το γεγονός ότι έρχεται πολύ μικρός στην F1 σε μία κορυφαία ομάδα σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσει υπό το φως των προβολέων τη μεγάλη καμπύλη εκμάθησης που έχει να περάσει, υπό αρκετή πίεση. Αλλά είναι προφανές ότι το πολύ καλό τμήμα νέων οδηγών της Mercedes έχει δει κάτι ξεχωριστό στον Antonelli, ο οποίος θα είναι ο πρώτος Ιταλός οδηγός στο grid από το 2021 και τον Antonio Giovinazzi.

Andrea Kimi Antonelli

Εθνικότητα: Ιταλός
Ημερομηνία γέννησης: 25.08.2006
Τοποθεσία γέννησης: Bologna
Ύψος: 1,72 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2025

2024: Formula 2 (6ος)
2023: Formula Regional Ευρώπης (1ος)
2023: Formula Regional Μέσης Ανατολής (1ος)
2022: Formula 4 Ιταλίας (1ος)
2022: Formula 4 Γερμανίας (1ος)
2022: Formula 4 ΗΑΕ (8ος)
2021: Formula 4 Ιταλίας (10ος)

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025