F1 – McLaren 2025

 

 

 

 

 

 

McLaren


H McLaren κατάφερε να χριστεί Πρωταθλήτρια
Κατασκευαστών πέρυσι για πρώτη φορά έπειτα
από 26 χρόνια. Τώρα, έχει βλέψεις και για το
Πρωτάθλημα Οδηγών, προσεγγίζοντας τη σεζόν ως
φαβορί.

Αν κάποιος έλεγε το 2022 ότι η McLaren θα ξεκινούσε τη σεζόν του 2025 ως φαβορί, δύσκολα θα τον πίστευε κάποιος. Ωστόσο, οι αλλαγές που έφερε ο Andrea Stella όταν ανέλαβε επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, της επέτρεψαν να αποτελεί το φόβητρο της Red Bull, θέτοντας τέλος στην ηγεμονία της. Τώρα, προσεγγίζει τη νέα χρονιά με αδιαμφισβήτητο το ρόλο του φαβορί και το γνωρίζει πολύ καλά.

Δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες της όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου, καθώς παρουσίασε έναν ακραίο σχεδιασμό εμπρός ανάρτησης, ο οποίος χρησιμοποιεί «άβολα» τοποθετημένα για την κινηματική και πολύ μακριά ψαλίδια ως πτερύγια για να κατευθύνει τον αέρα προς το εμπρός μέρος του δαπέδου. Εφοπλισμένη με την καινούργια της αεροδυναμική σήραγγα και τον προσομοιωτή, διαθέτει τα πέραν από τους ανθρώπους και τα εργαλεία πλέον να μάχεται για την κορυφή.

Ο σχεδιασμός της McLaren φέρνει κάτι από την περιπετειώδη και δημιουργική προσέγγιση του Rob Marshall, μία από τις σημαντικότερες μεταγραφές που έκανε στο τεχνικό της τμήμα η McLaren για το 2024, με την άλλη (αυτή του David Sanchez) να μην ευδοκιμεί. Παράλληλα, η McLaren θα πρέπει να περιμένει έως το καλοκαίρι του 2026 για να αποκτήσει μία ακόμη σημαντική μεταγραφή από τη Red Bull, τον επικεφαλής στρατηγικής Will Courtenay.

Στο τεστ του Μπαχρέιν δεν υπήρχε αμφιβολία ότι το μονοθέσιο της McLaren ήταν το ταχύτερο, προστατεύοντας παράλληλα καλύτερα τα ελαστικά του. Υπάρχουν διαφωνίες όσον αφορά το προβάδισμα της McLaren, και τα περίπου 0,3 δλ. στο γύρο που είδαμε στις προσομοιώσεις αγώνων αφορούν την απόσταση της βρετανικής ομάδας από τις Mercedes και Ferrari, ενώ δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ποια είναι η διαφορά με τη Red Bull αλλά εκτιμάται και εκεί στα 0,2 – 0,3 δλ.

Έχοντας μάθει από τις περυσινές μάχες, η McLaren θα πρέπει να αποφύγει τα στρατηγικά λάθη που κόστισαν σίγουρες νίκες και θα πρέπει να διαχειριστεί καλύτερα την αντιπαλότητα μεταξύ των οδηγών της, εφόσον αυτή προκύψει. Και είναι πολύ πιθανό να προκύψει, καθώς αν η McLaren ξεκινήσει τη σεζόν πολύ καλά, οι δύο οδηγοί της θα παλέψουν σκληρά μεταξύ τους για να αποκτήσουν το βαθμολογικό προβάδισμα ο ένας επί του άλλου.
Μονοθέσιο: McLaren MCL39

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Εσωτερικά Mercedes, περίβλημα McLaren

Έδρα: Woking, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Woking

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση ομάδας και εταιρείας: 1963

Ιδιοκτησία: McLaren Group (Mumtalakat) – 67%, MSP Sports Capital – 33%

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 1966

59 Σεζόν στην F1

9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

12 Πρωταθλήματα Οδηγών

970 Εκκινήσεις σε GP

189 Νίκες

49 «1-2»

164 Pole position

171 Ταχύτεροι γύροι

424 GP στο βάθρο

524 παρουσίες στο βάθρο

6.957,5 βαθμοί

103.029 Αγωνιστικοί γύροι

498.399 Αγωνιστικά χλμ.

347 GP επικεφαλής

11.087 Γύροι επικεφαλής

53.011 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 1η

Οδηγοί

4. Lando Norris

O Βρετανός είχε δηλώσει στο τέλος της περυσινής σεζόν ότι το 2025 θα είναι η δική του χρονιά. Πέρυσι, κατέκτησε την πρώτη του νίκη και έδειχνε για κάποια περίοδο στα μέσα της σεζόν ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο, αλλά τελικά αυτό δεν συνέβη, από ένα συνδυασμό που συμπεριλάμβανε την απειρία του σε τόσο υψηλό επίπεδο στην F1. Από το 2023 στο 2024, ο Norris διόρθωσε αδυναμίες όπως η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Φέτος θα πρέπει να κάνει ένα ακόμη βήμα προόδου και έχει αρκετά πράγματα να βελτιώσει, τα οποία του κόστισαν πέρυσι. Θα πρέπει να είναι καλύτερος στις εκκινήσεις και τη διαχείριση του πρώτου γύρου όταν βρίσκεται στην pole position και θα πρέπει να είναι πιο αποφασιστικός και σθεναρός στις μάχες στην πίστα, ιδίως με τον Verstappen. Επίσης, έχει να αντιμετωπίσει μία πολύ σημαντική απειλή εκ των έσω, στο πρόσωπο του Oscar Piastri, ο οποίος μπορεί να γίνει φέτος ο μεγαλύτερος αντίπαλός του.

Lando Norris

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 13.11.1999
Τοποθεσία γέννησης: Glastonbury, Somerset
Ύψος: 1,70 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
7 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2024)

128 Εκκινήσεις σε GP
4 νίκες
26 Βάθρα
9 Pole Position
12 Ταχύτεροι γύροι
1.007 Βαθμοί
7.303 Αγωνιστικοί γύροι
36.833 Αγωνιστικά χλμ.
18 GP επικεφαλής
332 Γύροι επικεφαλής
1.694 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: –
Πρωτάθλημα 2024: 2ος

81. Oscar Piastri

O Αυστραλός κατάφερε να καταπλήξει πέρυσι στη μόλις δεύτερη σεζόν του στην F1, ακριβώς όπως είχε κάνει και το 2023. Κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP Ουγγαρίας και επικράτησε καθαρά λόγω της δικής του μαχητικότητας στο GP Αζερμπαϊτζάν. Τον χαρακτηρίζουν η ψυχραιμία στυγνού… sniper -η φωνή του στον ασύρματο είναι πάντα ατάραχη, λες κα δεν συμβαίνει τίποτα- και η χειρουργική του ακρίβεια στις μάχες στην πίστα. Κατάφερε να ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα διαχείρισης των ελαστικών που αντιμετώπιζε έως το πρώτο μισό της περυσινής σεζόν και ο ίδιος δηλώνει ότι αισθάνεται έτοιμος να διεκδικήσει έναν τίτλο στην F1, έχοντας ήδη χριστεί Πρωταθλητής σε F2 και F3. Για να το πετύχει όμως αυτό, θα πρέπει να είναι πιο σταθερός στις εμφανίσεις του κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν και να καταφέρει να κερδίζει πιο συχνά (όπως έκανε το 2023) στις κατατακτήριες δοκιμές τον Norris.

Oscar Piastri

Εθνικότητα: Αυστραλός
Ημερομηνία γέννησης: 06.04.2001
Τοποθεσία γέννησης: Μελβούρνη
Ύψος: 1,78 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2023
2 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 4ος (2024)

46 Εκκινήσεις σε GP
2 Νίκες
10 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2ος
3 Ταχύτεροι γύροι
389 Βαθμοί
2.629 Αγωνιστικοί γύροι
13.185 Αγωνιστικά χλμ.
9 GP επικεφαλής
124 Γύροι επικεφαλής
657 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Alpine (εφεδρικός)
Πρωτάθλημα 2024: 4ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025