F1 – Haas 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haas

Με μεγάλες αλλαγές, από προσλήψεις έως μεγάλες συνεργασίες
υπό τον Ayao Komatsu, η Haas ετοιμάζεται για τη νέα σεζόν
με μία ισορροπημένη -μεταξύ εμπειρίας και νιάτων- ολοκαίνουργια
οδηγική σύνθεση.

Με τον Ayao Komatsu να αναλαμβάνει επικεφαλής της ομάδας στις αρχές της περυσινής χρονιάς, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στη Haas προς το καλύτερο. Η συνεννόηση μεταξύ των τμημάτων της ομάδας έχει βελτιωθεί και αυτό αντικατοπτρίστηκε στην πίστα. Παράλληλα, ο Ιάπωνας έχει καταφέρει να πείσει τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Gene Haas, να επενδύσει περισσότερο. Παράλληλα, κατάφερε να συνάψει τη συνεργασία με την Toyota Gazoo Racing, η οποία όχι μόνο θα εγκαταστήσει σύγχρονο προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις της Haas στην Αγγλία και θα παράσχει το προσωπικό για τον λειτουργήσει, αλλά παράσχει και τις εγκαταστάσεις της στην Κολωνία, όπου μπορούν να μελετηθούν και να κατασκευαστούν αεροδυναμικά εξαρτήματα.

Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στην ανάπτυξη της μικρότερης ομάδας του grid, η οποία μετράει προσωπικό μόλις 300 ατόμων. Μέχρι τώρα, βασιζόταν σχεδόν αποκλειστικά στις παροχές της Ferrari από άποψη εξαρτημάτων, χώρου για το τεχνικό τμήμα, προσωπικού και αεροδυναμικής σήραγγας και στην Dallara για την κατασκευή του monocoque και των αεροδυναμικών εξαρτημάτων.

Παράλληλα, ο Komatsu αναδιάρθρωσε πλήρως την αγωνιστική ομάδα, κάνοντας σημαντικές προσλήψεις, όπως αυτή του νέου επικεφαλής μηχανολόγου αγώνων της ομάδας, Francesco Nenci, από την Audi, ο οποίος έχει προϋπηρεσία στις ομάδες των Toyota και Sauber στην F1. Στην ομάδα επέστρεψε επίσης ο Mark Lowe, ως αθλητικός διευθυντής.

Ο Komatsu προσέλαβε επίσης από τη Racing Bulls την επικεφαλής στρατηγικής Carine Cridelich, καθώς και τον Pierre Genon, ο οποίος έρχεται με εμπειρία 12 ετών από την Alpine. O Βέλγος θα λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της ομάδας και της Toyota Gazoo Racing. Επίσης, ο Komatsu όρισε την πρώτη γυναίκα μηχανολόγο αγώνων στο πρόσωπό της Laura Müller, η οποία θα συνεργάζεται με τον Esteban Ocon.

Η Haas δεν κατάφερε -αν και θα ήθελε- να διατηρήσει τον Nico Hulkenberg στις τάξεις της, καθώς η προσφορά της Audi ήταν πολύ καλή για το Γερμανό να την αγνοήσει. Ωστόσο, κατάφερε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες ενός νεότερου οδηγού και νικητή Grand Prix (ο πρώτος οδηγός που αποκτά η Haas ο οποίος έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου), στο πρόσωπο του Esteban Ocon. O Komatsu έχει σε υψηλή εκτίμηση τις ικανότητες του Γάλλου οδηγού, καθώς έχει συνεργαστεί μαζί του από τον καιρό που ο Ocon ήταν μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Lotus (νυν Alpine).

Παράλληλα, η Haas εξασφάλισε έναν ταλαντούχο νεαρό οδηγό, τον 19χρονο προστατευόμενο της Ακαδημίας της Ferrari, Oliver Bearman, τον οποίο χαραλτηρίζει πολύ ώριμο για την ηλικία του. Η Haas έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα για να γίνει πιο ανταγωνιστική, και η οδηγική της σύνθεση είναι ισορροπημένη. Όσον αφορά τα προγνωστικά για τη φετινή χρονιά, στις δοκιμές του Μπαχρέιν δεν αποκάλυψε τις δυνατότητές της, έχοντας επικεντρωθεί -όπως και πέρυσι- σε μεγάλες ακολουθίες γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου, αλλά την περιμένουμε να αποτελεί μία ανταγωνιστική δύναμη στο midfield.

Μονοθέσιο: Haas VF-25

Πλαίσιο: Dallara

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Banbury, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Maranello (Ferrari)

Αγωνιστική άδεια: Αμερικανική

Ίδρυση εταιρείας: 1983

Ίδρυση ομάδας: 2014

Ιδιοκτησία: Gene Haas

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2016

9 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 5η (2018)

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών: 9η (Kevin Magnussen, 2018)

190 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 4η

1 Pole position

3 Ταχύτεροι γύροι

307 βαθμοί

19.886 Αγωνιστικοί γύροι

100.472 Αγωνιστικά χλμ.

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 7η

Οδηγοί

31. Esteban Ocon

Ο Ocon, έχοντας περάσει πέντε χρόνια στην Alpine, και έχοντας ζήσει περισσότερα σκαμπανεβάσματα απόδοσης και αλλαγές προσωπικού από όσες μπορούσε να θυμηθεί, έκανε παράπονα για την απόδοση του γαλλικού μονοθεσίου πέρυσι. Αυτό δεν «έκατσε» καλά με τον καινούργιο «τσάρο» της Alpine, Flavio Briatore, ο οποίος έκρινε ότι ο Ocon δεν πίστευε αρκετά στα μελλοντικά πλάνα της ομάδας και τον απομάκρυνε με… συνοπτικές διαδικασίες. Στη Haas, ο Ocon έρχεται ως ξεκάθαρος ηγέτης της ομάδας, σε μία περίοδο ανάπτυξης, η οποία προμηνύει καλύτερη πορεία στο μέλλον. Ωστόσο, είναι επίσης γνωστός για τις συγκρούσεις στις οποίες έχει εμπλακεί με σχεδόν όλους τους team-mate που έχουν περάσει από το πλάι του και αν ο Bearman αποδειχθεί αρκετά ανταγωνιστικός, υπάρχει περίπτωση να δούμε κάτι αντίστοιχο; Ο Komatsu ελπίζει όχι, αλλά θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαχειριστεί ο Ιάπωνας μία τέτοια κατάσταση, εφόσον προκύψει.

Esteban Jose Jean-Pierre Ocon-Khelfane

Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 17.09.1996
Τοποθεσία γέννησης: Evreux, Νορμανδία
Ύψος: 1,86 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Βελγίου 2016
8 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 8ος (2017, 2022)

156 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
4 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 3ος
1 Ταχύτερος γύρος
445 Βαθμοί
8.281 Αγωνιστικοί γύροι
41.898 Αγωνιστικά χλμ.
3 GP επικεφαλής
80 Γύροι επικεφαλής
351 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Manor (2016), Force India (2017-2018), Renault/Alpine (2020-2024)
Πρωτάθλημα 2024: 14ος

87. Oliver Bearman

O 19χρονος Βρετανός είναι από τους λίγους οδηγούς στην ιστορία της F1 που είχαν την τιμή να κάνουν το ντεμπούτο τους σε Grand Prix με τα χρώματα της Ferrari. Όντας αναπληρωματικός οδηγός της Scuderia πέρυσι στο GP Σαουδικής Αραβίας, ο «Ollie» κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Carlos Sainz που είχε σκωληκοειδίτιδα. Ανταποκρίθηκε πολύ καλά στο απρόσμενο κάλεσμα, τερματζίοντας στην 7η θέση. Λίγους μήνες αργότερα, έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που έχει σημειώσει βαθμούς με δύο διαφορετικές ομάδες στις δύο πρώτες του συμμετοχές, όταν αντικατέστησε στη Haas τον Kevin Magnussen, που είχε δεχθεί αποκλεισμό ενός αγώνα. Συνεπώς, ο Bearman έχει εντυπωσιάσει με την απόδοσή και την ταχύτητά του στις τρεις εμφανίσεις που έχει στην F1 και γνωρίζει καλά την ομάδα της Haas, έχοντας συνεργαστεί μαζί της στο μεγαλύτερο μέρος της περυσινής σεζόν. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για τον Βρετανό.

Oliver James Bearman

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 08.05.2005
Τοποθεσία γέννησης: Harold Wood
Ύψος: 1,88 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Σαουδικής Αραβίας 2024
1 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 18ος (2024)

3 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 7ος
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 10ος
7 Βαθμοί
170 Αγωνιστικοί γύροι
912 Αγωνιστικά χλμ.

Προηγούμενες ομάδες: Ferrari (2024)
Πρωτάθλημα 2024: 18ος

Haas unfiltered

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025