F1 – Ferrari 2025

 

 

 

 

 

 

Ferrari

Με τη μεγαλύτερη μεταγραφή των τελευταίων
δεκαετιών στη Formula 1, η Ferrari παροπλίζεται
με την πιο δυνατή οδηγική σύνθεση για τη φετινή
σεζόν, έχοντας επίσης κάνει σημαντικές αλλαγές
στο μονοθέσιό της.

Φέτος, ο διασημότερος πιλότος της Formula 1 και η πιο εμβληματική ομάδα του grid ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία συνεργασία που πριν από λίγα χρόνια φάνταζε ανέφικτη. Πέραν από τα οφέλη στο μάρκετινγκ, η Ferrari παίρνει έναν καταξιωμένο οδηγό, πολύ έμπειρο αλλά κοντά στη δύση της καριέρας του.

Όταν ο Hamilton αντιλήφθηκε ότι δεν αποτελούσε την απόλυτη προτεραιότητα της Mercedes, έψαξε να βρει ένα στρατόπεδο που θα ήταν πιο πρόθυμο να του προσφέρει μία ασφαλή διετία ακόμα. O Hamilton πάντα συνομιλούσε με τον Frederic Vasseur, τον επικεφαλής της Scuderia, που οδήγησε τον Βρετανό οδηγό στον τίτλο του GP2 το 2006 με την ομάδα της ART, και όταν ο Γάλλος αντιλήφθηκε ότι υπήρχε πιθανότητα να αποκτήσει τον 7άκις Πρωταθλητή, το μετέφερε στον πρόεδρο της Ferrari, John Elkann, o οποίος φρόντισε να τη μετατρέψει σε πραγματικότητα.

O Hamilton δήλωσε ότι μαζί με τον Charles Leclerc ίσως σχηματίζουν το πιο δυνατό δίδυμο στην ιστορία της Formula 1. Δεν ξέρουμε αν συμφωνούμε σε αυτό, αλλά σίγουρα αποτελούν το ισχυρότερο ντουέτο για τη φετινή σεζόν. Αν ο Vasseur μπορούσε να επιλέξει την ιδανική του οδηγική σύνθεση στη Formula 1, πιθανότατα θα ήταν αυτή. Παράλληλα, ο Γάλλος έχει κάνει και άλλες αλλαγές στην ομάδα τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας ότι έχει επιτεθεί στους τομείς που υστερούσαν. Η διαχείριση της στρατηγικής έχει βελτιωθεί πάρα πολύ, αν και δεν είναι ακόμα αψεγάδιαστη, ενώ η αντιμετώπιση των περυσινών δυσκολιών με την αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου έδειξε γρήγορα και αποτελεσματικά αντανακλαστικά.

Για τη φετινή σεζόν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, έπειτα από την αναχώρηση του τεχνικού διευθυντή Enrico Cardile για την Aston Martin, η οποία όμως θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο. Κάποιοι επέρριψαν τις ευθύνες για την αποτυχημένη αναβάθμιση του περυσινού GP Ισπανίας στον Cardile, αλλά δυστυχώς έτσι συμβαίνει στον ιταλικό Τύπο με πολλά από τα υψηλόβαθμα τεχνικά στελέχη όταν αποφασίσουν να φύγουν από το Maranello.

Τον Cardile αντικατέστησε ο ερχόμενος από τη Mercedes Loic Serra, αν και δεν ήταν αυτό το αρχικό πλάνο του Vasseur. Ωστόσο, το φετινό μονοθέσιο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό χωρίς πραγματικό τεχνικό διευθυντή. Η Ferrari έκανε μια συνειδητή μεταστροφή όσον αφορά τη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, πηγαίνοντας σε pull-rod, καθώς διαπίστωσε ότι είχε εξαντλήσει τα περιθώρια εξέλιξης του περυσινού concept του μονοθεσίου.

Υπάρχουν ακόμη πιο σημαντικές αλλαγές στη δομή του μονοθεσίου, με το cockpit να έχει μεταφερθεί κατά 20 χλστ. προς τον πίσω άξονα για καλύτερη αεροδυναμική διαχείριση του εμπρός μέρους, μέσω της κατασκευής ενός μικρότερους σε μήκος περιβλήματος κιβωτίου. Αλλά στο τεστ στο Μπαχρέιν, ο Leclerc παραδέχθηκε ότι η Ferrari αντιμετώπισε δυσκολίες με την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων και υπήρξε και ένα πρόβλημα αξιοπιστίας την τελευταία ημέρα. Το γεγονός όμως ότι οι δύο οδηγοί της έχουν παρόμοιο οδηγικό στυλ θα οδηγήσει την εξέλιξη προς την ίδια κατεύθυνση. Η Ferrari φαίνεται να βρίσκεται περίπου στο ίδιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας με τη Mercedes.

Μονοθέσιο: Ferrari SF-25

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Maranello, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Renzo Piano, Maranello

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 1947

Ίδρυση ομάδας: 1929

Ιδιοκτησία: Exor NV (22,91%), Piero Ferrari (10%), Χρηματιστήριο (67,09%)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 1950

74 Σεζόν στην F1

16 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

15 Πρωταθλήματα Οδηγών

1.098 Εκκινήσεις σε GP

248 Νίκες

87 «1-2»

253 Pole position

263 Ταχύτεροι γύροι

632 GP στο βάθρο

829 Παρουσίες στο βάθρο

10.324 βαθμοί

123.980 Αγωνιστικοί γύροι

635.218 Αγωνιστικά χλμ.

502 GP επικεφαλής

16.001 Γύροι επικεφαλής

82.919 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 2η

Οδηγοί

16. Charles Leclerc

Η φετινή χρονιά αποτελεί μία σημαντική πρόκληση στην πορεία του Leclerc με τη Ferrari καθώς έρχεται στην ομάδα ένας superstar, που θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή σε μία ομάδα η οποία μέχρι τώρα ήταν προσανατολισμένη σε αυτόν. Η Scuderia εξακολουθεί να ποντάρει για το Μονεγάσκο για το μέλλον. Πέρυσι άλλωστε, ολοκλήρωσε τη σεζόν 18 βαθμούς πίσω από τον Norris και δεν είχε αντίστοιχα δυνατό μονοθέσιο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Όλα θα εξαρτηθούν από τις επιδόσεις και εκεί ο Leclerc έχει το προβάδισμα, γνωρίζοντας την ομάδα και το μονοθέσιο καλύτερα από τον Hamilton. Ο Μονεγάσκος είναι ένας από τους ταχύτερους οδηγούς του grid στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στη διαχείριση των αγώνων ίσως έχει κάτι να μάθει ακόμα από τον Hamilton. Πέρυσι, ο Leclerc παραδέχθηκε επίσης ότι το επιθετικό του οδηγικό στυλ οδήγησης δεν ταιριάζει σε πίστες όπου τα μονοθέσια παράγουν χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο.

Charles Marc Herve Perceval Leclerc

Εθνικότητα: Μονεγάσκος
Ημερομηνία γέννησης: 16.10.1997
Τοποθεσία γέννησης: Monte Carlo
Ύψος: 1,79 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2018
9 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2022)

147 Εκκινήσεις σε GP
8 Νίκες
43 Βάθρα
26 Pole Position
10 Ταχύτεροι γύροι
2 Hat trick
1 Grand slam
1.430 Βαθμοί
7.930 Αγωνιστικοί γύροι
40.356 Αγωνιστικά χλμ.
39 GP επικεφαλής
830 Γύροι επικεφαλής
4.268 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Sauber (2018)
Πρωτάθλημα 2024: 3ος

44. Lewis Hamilton

Έπειτα από 12 χρόνια στη Mercedes, ο Hamilton θα αντιμετωπίσει μία περίοδο προσαρμογής στο καινούριο του περιβάλλον, όπου χρησιμοποιούνται ακόμη και διαφορετικές ορολογίες για ορισμένα πράγματα. Αλλά δείχνει ιδιαίτερα ενθουσιασμένος και ανανεωμένος. Φαίνεται να μπορεί να «εκφράσει» καλύτερα το οδηγικό του στυλ με τη Ferrari σε σχέση με τους περιορισμούς που αντιμετώπιζε με τη Mercedes τα τελευταία χρόνια. Δεν έχει όμως καταφέρει να βρει τον τρόπο να ξεκλειδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του ιταλικού μονοθεσίου ακόμα. Έπειτα από τη χειρότερη ίσως σεζόν του στη Mercedes πέρυσι -παρά τις δύο νίκες- ο Hamilton ίσως έχει κάτι να αποδείξει, προειδοποιώντας ότι δεν έχουν… «τελειώσει τα ψωμιά του» στην F1. Από το μέσο της σεζόν και έπειτα, θα μπορούμε να κρίνουμε καλύτερα την απόδοση του Hamilton, καθώς έως τότε θα πρέπει να έχει προσαρμοστεί στη Scuderia. Ίσως όμως μέχρι τότε να έχει προλάβει να αποδείξει ότι έφταιγε το μονοθέσιο της Mercedes για τις κακές του επιδόσεις τα τελευταία χρόνια και όχι ο ίδιος.

Lewis Carl Davidson Hamilton

Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 07.01.1985
Τοποθεσία γέννησης: Tewin, Hertfordshire
Ύψος: 1,74 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2007
18 Σεζόν στην F1
7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2008, 2014,2015, 2017-2020)

356 Εκκινήσεις σε GP
105 Νίκες
202 Βάθρα
104 Pole Position
67 Ταχύτεροι γύροι
19 Hat trick
6 Grand Slam
4.862,5 Βαθμοί
20.295 Αγωνιστικοί γύροι
102.118 Αγωνιστικά χλμ.
190 GP επικεφαλής
5.486 Γύροι επικεφαλής
27.965 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: McLaren (2007-2012), Mercedes (2013-2024)
Πρωτάθλημα 2024: 7ος

Οι πρώτοι γύροι της Ferrari SF-25 στην πίστα

Essere Ferrari

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025