F1 – Aston Martin 2025

Aston Martin


Μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει στη διάρθρωση της Aston Martin,
με πολυάριθμες και σημαντικές προσλήψεις, καθώς παράλληλα
ξεκινούν να λειτουργούν τα νέα υπερσύγχρονα εργαλεία της.
Όλα αυτά όμως στοχεύουν στο 2026, ενώ οι ενδείξεις από το
τεστ προετοιμασίας δεν ήταν οι πιο θετικές.

H Aston Martin είναι κατεξοχήν μία από τις ομάδες που στοχεύουν στο 2026 για να ανέβουν στην κατάταξη του grid της F1 και η φετινή χρονιά σηματοδότησε σημαντικές αλλαγές στη διάρθρωσή της. Το τεστ προετοιμασίας δεν πήγε ιδιαίτερα καλά για τη βρετανική ομάδα. Ενώ αρχικά οι οδηγοί ήταν ευχαριστημένοι από τη βελτιωμένη συμπεριφορά του μονοθεσίου, και τη φιλικότητα προς τον οδηγό, οι δύο ακόλουθες ημέρες είχαν αρκετές εργασίες στα pits, λίγους γύρους και αρκετό προβληματισμό.

Αν και το αμάξωμα και τα ψυγεία της AMR25 δείχνουν επιθετική εξέλιξη, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι βασικές αρχές του μονοθεσίου διαμορφώθηκαν υπό την διεύθυνση του πρώην τεχνικού επικεφαλής Dan Fallows, ο οποίος απολύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, λίγο μετά την ανακοίνωση ότι ο Adrian Newey θα προσχωρήσει στην ομάδα.

Φέτος είναι η τελευταία χρονιά που η Aston Martin θα βασιστεί στη Mercedes για τη μονάδα ισχύος, το κιβώτιο και τις αναρτήσεις του μονοθεσίου της, καθώς το 2026 θα αποτελεί εργοστασιακή ομάδα της Honda, ενώ η AMR25 είναι το τελευταίο μονοθέσιο που μελετήθηκε στην αεροδυναμική σήραγγα του Brackley, καθώς αυτή στις καινούργιες εγκαταστάσεις της Aston Martin στο Silverstone ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά το Φεβρουάριο και θα υπηρετήσει τη δημιουργία του μονοθεσίου του 2026.

Αν η Aston Martin ξεκινήσει άσχημα τη φετινή σεζόν, θα είναι σίγουρα από τις ομάδες που θα επιλέξουν να μεταφέρουν τους πόρους τους προς το μονοθέσιο του 2026 νωρίτερα, και μία κατώτερη θέση στη φετινή βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών (από την περυσινή 5η θέση) έως το τέλος Ιουνίου θα φέρει περισσότερο χρόνο εξέλιξης στο δεύτερο εξάμηνο του ημερολογιακού έτους, το οποίο θα είναι ευπρόσδεκτο.

Στις αρχές της χρονιάς, ο διορισμένος τον περασμένο Οκτώβριο στη θέση του CEO της Aston Martin Performance Technologies (όπου ανήκει η ομάδα), Andy Cowell ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας. Ο Cowell ήταν διευθύνων σύμβουλος στο τμήμα μονάδων ισχύος της Mercedes όταν η γερμανική εταιρεία θριάμβευσε με την εξέλιξη των υβριδικών V6 από το 2014 και μετά. Μάλιστα, για να κατανοήσει καλύτερα την πρόκληση που είχε στα χέρια του, ο Cowell ζήτησε από τους επικεφαλής τεχνικούς της ομάδας να του κάνουν εντατικά μαθήματα για τις βασικές αρχές της αεροδυναμικής.

Αυτό δείχνει πόσο σοβαρά έχει ήδη πάρει το νέο του πόστο o ικανότατος Βρετανός. Παράλληλα, ο προκάτοχος της θέσης του, Mike Krack, παραμένει στην ομάδα ως επικεφαλής των λειτουργιών της στην πίστα. Επίσης, η Aston Martin απέσπασε τον Ισπανό οδηγό Daniel Juncadella, για να βοηθήσει με τη βαθμονόμηση του νέου προσομοιωτή, κάτι που έκανε πρόσφατα στη McLaren.

Υπάρχουν και άλλες αλλαγές στη σύνθεση της αγωνιστικής ομάδας που ταξιδεύει στα Grand Prix, με τον πρώην διευθυντή απόδοσης, Tom McCullough, βασικό πυλώνα της τα τελευταία 11 χρόνια, να εστιάζει στις συνολικές αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρείας.

Ακόμη πιο σημαντική ίσως, είναι η έλευση του Adrian Newey. Έπειτα από 18 χρόνια στη Red Bull, ο πιο επιτυχημένος τεχνικός στην ιστορία της Formula 1 ήταν έτοιμος για ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, πιθανώς το τελικό. Η Aston Martin κατάφερε να τον δελεάσει με μετοχές στην ομάδα της, όπως και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της. Αυτό που θέλει ο Newey είναι να εστιάσει στο 2026 και να επικεντρωθεί στο σχεδιασμό, όντας ελεύθερος να εκφράσει τη δημιουργικότητά του, αφήνοντας το μάνατζμεντ των ανθρώπων, το οποίο δεν τον ενδιαφέρει, στον Enrico Cardile, τον τεχνικό διευθυντή που απέσπασε η βρετανική ομάδα από τη Ferrari. Ωστόσο, ο Ιταλός δεν θα έχει τη δυνατότητα να ξεκινήσει να εργάζεται στην Aston Martin πριν από τα μέσα Ιουλίου.

Μονοθέσιο: Aston Martin AMR25

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Silverstone, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Silverstone

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση εταιρείας: 1913

Ίδρυση ομάδας: 1980

Ιδιοκτησία: Lawrence Stroll, Andre Desmarais, Jonathan Dudman, John D. Idol, John McCraw Jr., Michael de Picciotto, Silas Chou, Arctos

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Jordan (1991-2005), Midland (2006), Spyker (2007), Force India (2008-2018), Racing Point (2018-2020)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Ολλανδίας 1959

6 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 5η (2023, 2024)

Καλύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών: 4η (Fernando Alonso, 2023)

95 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 2η

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

9 GP στο βάθρο

9 παρουσίες στο βάθρο

506 βαθμοί

10.497 Αγωνιστικοί γύροι

52.766 Αγωνιστικά χλμ.

3 GP επικεφαλής

9 Γύροι επικεφαλής

53 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 5η

Οδηγοί

14. Fernando Alonso

Οι εκλάμψεις του Ισπανού στην περυσινή σεζόν ήταν πιο αραιές από το εκπληκτικό πρώτο μισό της χρονιάς του 2023, αλλά αυτό οφείλεται καθαρά στο μονοθέσιο της Aston Martin και όχι στις ικανότητες του Alonso, o οποίος τον Ιούλιο θα γιορτάσει τα 44α γενέθλιά του! Ίσως αποτελεί ζωντανή απόδειξη του -δικού του- ισχυρισμού ότι η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός στην ταυτότητα. Αυτό που μετράει είναι το χρονόμετρο και η Aston Martin δεν μπορεί να έχει παράπονα σε αυτό τον τομέα ή στις μάχες στην πίστα, ιδίως στον πρώτο γύρο, όταν «παίζονται» πολύ περισσότερα και η σφαιρική αντίληψη και το αγωνιστικό ένστικτο του Alonso είναι απαράμιλλα. Ίσως προετοιμάζεται όμως για μία δύσκολη σεζόν, ελπίζοντας σε ένα καλύτερο 2026 με την έλευση του Newey.

Fernando Alonso Diaz

Εθνικότητα: Ισπανός
Ημερομηνία γέννησης: 29.07.1981
Τοποθεσία γέννησης: Oviedo
Ύψος: 1,71 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2001
21 Σεζόν στην F1
2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2005, 2006)

401 Εκκινήσεις σε GP
32 Νίκες
106 Βάθρα
22 Pole Position
24 Ταχύτεροι γύροι
5 Hat trick
1 Grand slam
2.337 Βαθμοί
21.827 Αγωνιστικοί γύροι
109.235 Αγωνιστικά χλμ.
87 GP επικεφαλής
1.773 Γύροι επικεφαλής
8.673 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Minardi (2001), Renault (2003-2006, 2008-2009), McLaren (2007, 2015-2018), Ferrari (2010-2014), Alpine (2021-2022)
Πρωτάθλημα 2024: 9ος

18. Lance Stroll

O Lance Stroll έκανε πέρυσι άλλη μία ανώνυμη χρονιά, από την οποία ίσως οι περισσότεροι θα θυμούνται τον τρόπο με τον οποίο… βούτηξε και παγιδεύτηκε στα χαλίκια, έπειτα από μία έξοδο στο γύρο σχηματισμού του GP Σάο Πάολο. Κατά τα άλλα, οι παλιές εκλάμψεις ταχύτητας που είχαμε δει στην κατάκτηση της pole position στο GP Τουρκίας και το αρχικό του stint εκεί φαίνονται αναμνήσεις ενός μακρινού παρελθόντος δυστυχώς. Προφανώς, ο Stroll βρίσκεται στη Formula 1 διότι ο δισεκατομμυριούχος πατέρας του αγόρασε ολόκληρη ομάδα της F1. Αλλά δυστυχώς δεν έχει αποδείξει ότι αξίζει αυτή τη θέση τα τελευταία χρόνια. Στην εποχή των ground effect μονοθεσίων δεν έχουμε δει κάτι από τον Stroll που να θυμίζει τον καλό του εαυτό.

Lance Stroll

Εθνικότητα: Καναδός
Ημερομηνία γέννησης: 29.10.1998
Τοποθεσία γέννησης: Μόντρεαλ (Quebec)
Ύψος: 1,82 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2017
8 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 10ος (2023)

166 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 3ος
3 Βάθρα
1 Pole Position
292 Βαθμοί
9.035 Αγωνιστικοί γύροι
45.514 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
32 Γύροι επικεφαλής
171 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Williams (2017-2018), Racing Point (2019-2020)
Πρωτάθλημα 2023: 13ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025