F1 – Alpine 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

Alpine

Η φετινή είναι η τελευταία χρονιά που θα δούμε τις
μονάδες ισχύος της Renault στη Formula 1, ενώ η θέση
του Jack Doohan φαίνεται επισφαλής, δεδομένου ότι ο
Franco Colapinto… παραμονεύει στο παρασκήνιο.

Ο Flavio Briatore, Έχοντας θέσει τον όρο στο CEO του Ομίλου Renault, ότι για να επιστρέψει στη Formula 1, θέλει τον πλήρη έλεγχο της ομάδας και έλαβε ακριβώς αυτό. Στους 9 μήνες που είναι εκτελεστικός σύμβουλος της γαλλικής ομάδας, την οποία έχει οδηγήσει σε 7 τίτλους σε δύο προηγούμενες ενσαρκώσεις της, ο Briatore έκανε τεράστιες αλλαγές. Έφερε τον Βρετανό Oliver Oakes της Hitech (που έκανε αίτηση συμμετοχής στην F1 μαζί με την Andretti) ως επικεφαλής της ομάδας, διέκοψε την εξέλιξη και παραγωγή των κινητήρων της Renault στο Viry-Chatillon της Γαλλίας (η ομάδα θα χρησιμοποιεί κινητήρες της Mercedes από το 2026) και απέλυσε 300 άτομα από το Enstone, μειώνοντας το προσωπικό της ομάδας από 1.150 άτομα σε 850.

Στόχος του Briatore είναι το τεχνικό τμήμα της ομάδας, το οποίο λειτουργεί υπό τη διεύθυνση του David Sanchez (πρώην μηχανολόγος των Ferrari και McLaren) να εστιάσει σε τομείς που κάνουν πραγματική διαφορά στην απόδοση, όπως η αεροδυναμική.

Ο Briatore μάλιστα προβλέπει ότι η Alpine θα μπορεί να διεκδικεί νίκες το 2026 και τίτλους το 2027! Ας επικεντρωθούμε όμως στο 2025, και στο γεγονός ότι η Alpine αποτέλεσε μαζί με τη Williams τις καλές εκπλήξεις του midfield. Ωστόσο, σε άμεση σύγκριση με τη βρετανική ομάδα, η Alpine υστερεί ίσως όσον αφορά την οδηγική σύνθεση.

Αφού ο Briatore… εκπαραθύρωσε τον Esteban Ocon, καθώς δεν του άρεσε το γεγονός ότι ο Γάλλος έκανε πολλά αρνητικά σχόλια για το μονοθέσιο της ομάδας, και έπειτα από την άρνηση του Carlos Sainz να προσχωρήσει στην Alpine, η γαλλική ομάδα δεν είχε πολλές εναλλακτικές επιλογές για να πλαισιώσει τον Pierre Gasly φέτος, πέραν του εφεδρικού οδηγού της, του Jack Doohan, ο οποίος ανακοινώθηκε ως επίσημος οδηγός για το 2025 στα τέλη του περασμένου Αυγούστου.

Μέχρι τότε όμως, δεν είχε εμφανιστεί στο προσκήνιο ο Αργεντίνος Franco Colapinto, ο οποίος εντυπωσίασε με τις 9 εμφανίσεις του σε Grand Prix αντικαθιστώντας τον Αμερικανό Logan Sargeant. O Briatore εντυπωσιάστηκε από τις ικανότητες του Colapinto τον οποίο θεωρεί μεγάλο ταλέντο και κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με τη Williams ώστε να τον αποδεσμεύσει -με αντάλλαγμα ένα αρκετά μεγάλο, όπως εκτιμάται, αντίτιμο εκατομμυρίων ευρώ- και να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτό θέτει υπό πίεση τον Doohan, καθώς ο Briatore δεν πλήρωσε άσκοπα τόσα χρήματα για τον Colapinto, τον οποίο θα θέλει να δει εντός ενός εκ των δύο αγωνιστικών cockpit της ομάδας όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Οι φήμες λένε ότι το συμβόλαιο του Doohan δίνει το δικαίωμα στην Alpine να το σπάσει έπειτα από μόλις 5 αγώνες, αν ο Αυστραλός οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες.

Μονοθέσιο: Alpine A525

Κινητήρας: Renault

Κιβώτιο: Alpine

Έδρα: Enstone, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Enstone

Αγωνιστική άδεια: Γαλλική

Ίδρυση εταιρείας: 1955

Ίδρυση ομάδας: 1977

Ιδιοκτησία: 76% Όμιλος Renault (Γαλλική κυβέρνηση 16,64%, Nissan 16,63%, Χρηματιστήριο 37,1%, Υπόλοιποι επενδυτές 29,63%), 24% Otro Capital, RedBird Capital Partners και Maximum Effort Investments

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Toleman (1981-1985), Benetton (1986-2001), Renault (2002-2011), Lotus (2012-2015), Renault (2016-2020)

Στατιστικά πριν από το 2025

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021

4 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 4η (2022)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 8η (Esteban Ocon, 2022)

90 Εκκινήσεις σε GP

1 Νίκη

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

5 GP στο βάθρο

6 παρουσίες στο βάθρο

513 βαθμοί

9.685 Αγωνιστικοί γύροι

48.603 Αγωνιστικά χλμ.

4 GP επικεφαλής

83 Γύροι επικεφαλής

366 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2024: 6η

Οδηγοί

10. Pierre Gasly

Έχοντας εντυπωσιάσει στην πρώτη του σεζόν με την Alpine το 2023, καθώς είχε τη δυνατότητα να κοντράρει στα ίσα τον Esteban Ocon (που βρισκόταν στην ομάδα από το 2020) και να έχει τις πιο εντυπωσιακές εμφανίσεις, ξεκίνησε το 2024 με κακές εμφανίσεις. Κατάφερε να βελτιωθεί μόνο όταν «αντέγραψε» τις ρυθμίσεις του συμπατριώτη του για το διαφορικό του μονοθεσίου. Έπειτα από αυτό, η απόδοση του Gasly ανέβηκε αισθητά και στο τέλος της σεζόν, όταν ήταν ήδη γνωστό ότι ο Ocon θα αναχωρούσε.  Ο Gasly έκανε ορισμένες εξαιρετικές εμφανίσεις, αν και το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν και ο Ocon αυτός που το έφερε με τη 2η θέση στο καταπληκτικό διπλό βάθρο του περυσινού GP Σάο Πάολο. Εισερχόμενος στη φετινή σεζόν, ο Gasly είναι ο de facto ηγέτης της Alpine. Ή τουλάχιστον μέχρι να έρθει ο Colapinto και να προσπαθήσει να προκαλέσει αυτό το status.

Pierre Jean-Jacques Gasly

Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 07.02.1996
Τοποθεσία γέννησης: Rouen
Ύψος: 1,77 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μαλαισίας 2017
8 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2019)

153 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
5 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2ος
3 Ταχύτεροι γύροι
436 Βαθμοί
8.304 Αγωνιστικοί γύροι
41.642 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
26 Γύροι επικεφαλής
151 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2017-2018, 2019), Red Bull (2019), AlphaTauri (2020-2022)
Πρωτάθλημα 2024: 10ος

7. Jack Doohan

O 22 ετών γιος του Αυστραλού 5 φορές Πρωταθλητή του MotoGP, Mick Doohan, κατάφερε να κάνει το ντεμπούτου του πέρυσι στο GP Άμπου Ντάμπι, ωστόσο ξεκινά τη σεζόν με μεγάλη πίεση στους ώμους του. Παρότι είναι ένας από τους καλύτερα προετοιμασμένους νέους οδηγούς που υπάρχουν στο φετινό grid, έχοντας διεξάγει χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών τα τελευταία δύο χρόνια με παλαιότερα μονοθέσια της ομάδας (και όχι μόνο), η μετεωρική άνοδος του Franco Colapinto, έκανε επισφαλή τη θέση που ο Doohan πίστευε ότι είχε εξασφαλίσει. Και ενώ στις ερωτήσεις για τον Colapinto, ο Doohan απαντά «μου είπαν ότι είναι εφεδρικός οδηγός», γνωρίζει πολύ καλά ότι ο κίνδυνος να αντικατασταθεί πολύ γρήγορα από τον Αργεντίνο είναι πολύ μεγάλος. Τι αντίκτυπο θα έχει αυτό στην ψυχολογία του και κατά πόσο θα επηρεάσει την απόδοσή του στην πίστα; Έχει τη δυνατότητα να αποδείξει με ορισμένες εξαιρετικές εμφανίσεις ότι η Alpine πρέπει να τον διατηρήσει;

Jack Doohan

Εθνικότητα: Αυστραλός
Ημερομηνία γέννησης: 20.01.2003
Τοποθεσία γέννησης: Χρυσή Ακτή, Queensland
Ύψος: 1,83 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Άμπου Ντάμπι 2024
1 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 24ος (2024)

1 Εκκίνηση σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 15ος
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 17ος
0 Βαθμοί
57 Αγωνιστικοί γύροι
301 Αγωνιστικά χλμ.

2023: Formula 2 (3ος)
2022: Formula 2 (6ος)
2021: Formula 3 (2ος)
2020: Formula 3 (26ος)
2019-2020: Formula 3 Ασίας (2ος)
2019: Formula 3 Ασίας (2ος)
2019: Euroformula Open (11ος)
2018-2019: MRF Challenge (9ος)
2018: Formula 4 Μ. Βρετανίας (5ος)

Οι πρώτοι γύροι της Alpine A525 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 10 Μαρτίου 2025