McLaren

 

McLaren

 

Στην επέτειο των 60 ετών της, η βρετανική ομάδα φαίνεται
ότι θα αντιμετωπίσει άλλο ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν,
για δεύτερη συνεχόμενη φορά.

Φαίνεται ότι η McLaren θα αντιμετωπίσει ένα δύσκολο ξεκίνημα στο 2023, το οποίο αποτελεί ιδιαίτερη χρονιά για τον οργανισμό, που γιορτάζει 60 χρόνια από την ίδρυσή του. H ομάδα ήταν ειλικρινής από την παρουσίαση του νέου μονοθεσίου ότι δεν είναι ευχαριστημένη με αυτή την έκδοση της MCL60. Ο λόγος είναι διότι δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους της όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση. Συνεπώς, το μονοθέσιο παράγει πολύ υψηλές τιμές οπισθέλκουσας στις ευθείες και δεν αναπτύσσει υψηλές τελικές ταχύτητας, κάτι που αποτελούσε πρόβλημα για τη McLaren και πέρυσι. Προς βελτίωση της κατάστασης, η McLaren θα παρουσιάσει ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο, πιθανότατα στον 4ο αγώνα της σεζόν.

Ωστόσο, οι προετοιμασίες της ομάδας δέχθηκαν ένα περαιτέρω πλήγμα στο τριήμερο τεστ προετοιμασίας του Μπαχρέιν, όπου ένα πρόβλημα με τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός τροχών την περιόρισε όσον αφορά τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε τη δυνατότητα να ολοκληρώσει. Επρόκειτο για μία μικρή λεπτομέρεια, η οποία όμως δεν επέτρεψε στη McLaren να κάνει τις προσομοιώσεις αγώνα που θα ήθελε.

Η ομάδα είχε διαπιστώσει κάποιες ελλείψεις στο τεχνικό της τμήμα τις οποίες είχε αναφέρει ότι θα καλύψει. Ωστόσο, είναι δέσμια του γεγονότος ότι δεν περιμένει την ολοκλήρωση της κατασκευής της καινούργιας αεροδυναμικής της σήραγγας και είναι αναγκασμένη να χρησιμοποιεί αυτήν της Toyota στην Κολωνία, η οποία δεν παρέχει την λεπτομέρεια που θα ήθελε, ενώ παράλληλα η απόσταση που τη χωρίζει από τη βάση της ομάδας δυσχεραίνει το έργο των αεροδυναμιστών.

Την ίδια στιγμή, πολλά έχουν αλλάξει όσον αφορά τη διάρθρωση της ομάδας, με την αποχώρηση του Andreas Seidl και την αντικατάστασή του από τον Andrea Stella, τον πρώτο Ιταλό επικεφαλής στην ιστορία της McLaren. Όσον αφορά την οδηγική σύνθεση, ο Daniel Ricciardo έκανε στην άκρη για το νεαρό συμπατριώτη του Oscar Piastri. H ομάδα εξαγόρασε τον ένα χρόνο που απέμενε στο συμβόλαιο του Ricciardo και επέσπευσε το ντεμπούτο του Πρωταθλητή της Formula 2 το 2021. Φέτος, η McLaren διαθέτει τη νεότερη οδηγική σύνθεση του grid.

Μονοθέσιο: McLaren MCL60

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: McLaren

Έδρα: Woking, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Κολωνία (Toyota)

Προσωπικό (2021): 837 άτομα

Συνολικό Budget (2021): 316 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση ομάδας και εταιρείας: 1963

Ιδιοκτησία: Mumtalakat (56,4%), TAG Group (14,32%), Nidala (9.84%), Favorita (5,78%), Perlman Investments (5,77%), McKal Holdings (5,24%), Acanitt (2,65%)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 1966

57 Σεζόν στην F1

8 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

12 Πρωταθλήματα Οδηγών

924 Εκκινήσεις σε GP

183 Νίκες

48 «1-2»

156 Pole position

161 Ταχύτεροι γύροι

399 GP στο βάθρο

494 παρουσίες στο βάθρο

5.989,5 βαθμοί

97.690 Αγωνιστικοί γύροι

471.550 Αγωνιστικά χλμ.

326 GP επικεφαλής

10.662 Γύροι επικεφαλής

50.841 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 5η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - McLaren, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

4. Lando Norris

Ακόμα και με την περυσινή McLaren, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο του GP Εμίλια Ρομάνια, και ήταν ο o μοναδικός οδηγός πέραν από αυτούς των τριών κορυφαίων που κατάφερε να γευτεί σαμπάνια πέρυσι. Μάλιστα, δεδομένου ότι ο Daniel Ricciardo είχε άλλη μία άσχημη χρονιά, ο Norris κουβαλούσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του την προσπάθεια της McLaren να διεκδικήσει την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο νεαρός Βρετανός το κατάφερε αυτό προσαρμοζόμενος σε ένα απαιτητικό και απρόβλεπτο μονοθέσιο, που ενδεχομένως να έβαλε τέλος στην καριέρα ενός νικητή 8 Grand Prix. Αυτό αποδεικνύει πόσο καλός οδηγός είναι ο Norris. Για αυτό και η McLaren θέλει να τον διατηρήσει στους κόλπους της όσο το δυνατόν περισσότερο. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει και ο Norris να δει κάποια πράγματα από την ίδια την ομάδα, κάποια χαρακτηριστικά του DNA του μονοθεσίου να αλλάζουν, ώστε να μπορεί να αντλεί το μέγιστο από αυτό, αλλά και από τον εαυτό του, διότι φαίνεται ότι έχει ακόμη περισσότερα να δείξει.

Lando Norris
Εθνικότητα: Βρετανός
Ημερομηνία γέννησης: 13.11.1999
Τοποθεσία γέννησης: Glastonbury, Somerset
Ύψος: 1,70 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
5 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 6ος (2021)
82 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 2ος
6 Βάθρα
1 Pole Position
5 Ταχύτεροι γύροι
428 Βαθμοί
4.593 Αγωνιστικοί γύροι
23.169 Αγωνιστικά χλμ.
2 GP επικεφαλής
31 Γύροι επικεφαλής
181 Χλμ. επικεφαλής
Πρωτάθλημα 2022: 7ος

81. Oscar Piastri

O αιωνίως ανικανοποίητος, όπως τον χαρακτήρισε η McLaren, Αυστραλός ενδέχεται να είναι ένα από τα μεγάλα ταλέντα του μέλλοντος, καθώς κατάφερε να κατακτήσει το Πρωτάθλημα Formula 2 και 3 σε διαδοχικές χρονιές, κάτι που μόνο κορυφαίοι οδηγοί όπως ο Charles Leclerc και George Russell έχουν καταφέρει πριν από αυτόν. Επίσης, ο Piastri έχει προετοιμαστεί καλά, καθώς επωφελήθηκε από το 70% του προγράμματος δοκιμών που οργάνωσε για αυτόν πέρυσι η Alpine. Ωστόσο, η γαλλική ομάδα σκόπευε να τον παραχωρήσει στη Williams για μία σεζόν. Αυτό δεν άρεσε στον Αυστραλό, που παρέα με τον μάνατζέρ του, Mark Webber, προσέγγισε τη McLaren. Η βρετανική ομάδα δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, και υπέγραψε συμφωνία μαζί του. Λόγω παράβλεψης του νομικού της τμήματος, η Alpine δεν είχε δεσμεύσει τον Piastri με κάποια συμφωνία, και κατά συνέπεια έχασε τη μάχη που κατευθύνθηκε στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Συμβολαίων της F1. Λόγω του θορύβου που δημιουργήθηκε γύρω από το όνομά του -ενώ δεν έφταιγε- κάποιοι θεωρούν ότι ο Piastri θα κριθεί πιο έντονα αν δεν αποδώσει. Έχει όμως να αντιμετωπίσει έναν πολύ σκληρό αντίπαλο και ένα ενδεχομένως δύστροπο μονοθέσιο.

Oscar Piastri

Εθνικότητα: Αυστραλός

Ημερομηνία γέννησης: 06.04.2001

Τοποθεσία γέννησης: Μελβούρνη

Ύψος: 1,78 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2023

2022: Εφεδρικός οδηγός της Alpine στην F1

2021: Πρωταθλητής Formula 2

2020: Πρωταθλητής Formula 3

2019: Πρωταθλητής Formula Renault Eurocup

2018: Formula Renault Eurocup (8ος)

2017: Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 4 (2ος)

2016-2017: Πρωτάθλημα ΗΑΕ Formula 4 (4ος)

Το ντεμπούτο της McLaren MCL60 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023