Alpine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alpine

 

Έχοντας εξασφαλίσει την 4η θέση στο Πρωτάθλημα
Κατασκευαστών πέρυσι, η γαλλική ομάδα θέλει να
τη διατηρήσει και να πλησιάσει τις τρεις κορυφαίες.

H Alpine κατάφερε πέρυσι να πετύχει το στόχο της, καταλαμβάνοντας την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ωστόσο, είχε να παλέψει με μία McLaren η οποία είχε πολλά προβλήματα στην αρχή της σεζόν. Επιπλέον, έχασε στον τομέα των μεταγραφικών, αφού διέθετε στα χέρια της τόσο τον Fernando Alonso όσο και τον Oscar Piastri, τους οποίους όμως έχασε, επειδή δεν ήταν διατεθειμένη να τους δώσει αυτό που επιθυμούσαν έκαστος. Συνεπώς, αναγκάστηκε να εξαγοράσει τον ένα χρόνο που απέμενε στο συμβόλαιο του Pierre Gasly με την AlphaTauri.

Ο Γάλλος αποτελεί ένα σταθερό ζευγάρι χέρια και ταιριάζει στους σκοπούς μάρκετινγκ της ομάδας που θέλει να τονίζει τη γαλλική της ταυτότητα με οποιαδήποτε ευκαιρία. Το μοναδικό πρόβλημα είναι ότι οι σχέσεις του Gasly με τον έτερο οδηγός της ομάδας, τον Esteban Ocon, απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν καλές. Αμφότεροι είναι επαγγελματίες και θα συνεργαστούν, αλλά οι εντάσεις μεταξύ τους στην πίστα ενδέχεται να κλιμακωθούν. Το 2022 η Alpine δεν κατάφερε να δει οδηγό της στο βάθρο και σίγουρα φέτος αυτός είναι ένας από τους στόχους της.

Όσον αφορά το μονοθέσιο, η Alpine προσπάθησε να βελτιώσει την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος και των περιφερειακών της συστημάτων (όπως η αντλία νερού), που προκάλεσαν προβλήματα πέρυσι. Επίσης, η Renault κατάφερε να μειώσει τη θερμοκρασία του αέρα στο plenum (όπου αποθηκεύεται ο συμπιεσμένος αέρας πριν διοχετευθεί στο θάλαμο καύσης του V6), γεγονός που θα αυξήσει την απόδοση του κινητήρα.

Το φετινό μονοθέσιο παρουσιάζει αλλαγή γεωμετρίας στην πίσω ανάρτηση (από pushrod σε pullrod), με οφέλη όσον αφορά το βάρος και την αεροδυναμική, καθώς απομακρύνθηκε η ράβδος ώσης από την περιοχή του διαχύτη. Η A523 έχει γεννηθεί κάτω από το ελάχιστο όριο βάρους (798 κιλά), γεγονός που επιτρέπει τη χρήση έρματος για τη βελτιστοποίηση της κατανομής μεταξύ των δύο αξόνων.

Πέρυσι, η Alpine, έχοντας προνοήσει με τη δημιουργία ενός αμαξώματος που αποτελούνταν από πολλά τμήματα, ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν πιο εύκολα, παρουσίαζε αναβαθμίσεις σχεδόν σε κάθε αγώνα. Φέτος, σκοπεύει να εφαρμόσει ακόμα πιο επιθετικό ρυθμό εξέλιξης, ξεκινώντας από το 1ο GP, όπου θα παρουσιάσει ένα πακέτο αναβαθμίσεων.

Μονοθέσιο: Alpine A523

Κινητήρας: Renault

Κιβώτιο: Alpine

Έδρα: Enstone, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Enstone

Προσωπικό: 900 άτομα

Συνολικό Budget (2021): 200,8 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Γαλλική

Ίδρυση εταιρείας: 1955

Ίδρυση ομάδας: 1977

Ιδιοκτησία: Όμιλος Renault (Γαλλική κυβέρνηση 16,64%, Nissan 16,63%, Χρηματιστήριο 37,1%, Υπόλοιποι επενδυτές 29,63%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Toleman (1981-1985), Benetton (1986-2001), Renault (2002-2011), Lotus (2012-2015), Renault (2016-2020)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021

2 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 4η (2022)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 8η (Esteban Ocon, 2022)

44 Εκκινήσεις σε GP

1 Νίκη

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

2 GP στο βάθρο

2 παρουσίες στο βάθρο

328 βαθμοί

4.770 Αγωνιστικοί γύροι

23.716 Αγωνιστικά χλμ.

3 GP επικεφαλής

69 Γύροι επικεφαλής

306 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 4η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Ομάδα Enstone, Προηγούμενα Πρωταθλήματα (2)

Οδηγοί

31. Esteban Ocon

Από το 2020, που προσχώρησε στην ομάδα o Esteban Ocon και είδε τον εαυτό του να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην απόδοση του τότε team-mate του, Daniel Ricciardo, έχει βρεθεί σε μία πολύ καλύτερη θέση, έχοντας το 2021 κατακτήσει και την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Την τελευταία διετία, απέναντι σε έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή όπως ο Fernando Alonso κατάφερε να σταθεί επάξια και μάλιστα πέρυσι συνέλλεξε περισσότερους βαθμούς από τον Ισπανό πρώην team-mate του, με τον οποίο όμως δεν έλειψαν και οι έντονες αντιπαλότητες εντός πίστας, ένα χαρακτηριστικό που έχουμε δει ξανά με τον Ocon, σε προηγούμενες ομάδες. Φέτος, θα προσπαθήσει να γίνει ο ηγέτης της ομάδας, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι τη γνωρίζει καλύτερα από τον καινούργιο του team-mate, με τον οποίο δεν έχουν τις καλύτερες σχέσεις. Η αναμέτρηση με τον Gasly αναμένεται να είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες εσωτερικές μονομαχίες και δεν αποκλείεται, δεδομένου και του βεβαρυμμένου παρελθόντος του Ocon, να δούμε πυροτεχνήματα στην πίστα μεταξύ των δύο Γάλλων.

Esteban Ocon
Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 17.09.1996
Τοποθεσία γέννησης: Evreux, Νορμανδία
Ύψος: 1,86 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Βελγίου 2016
6 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 8ος (2017, 2022)
111 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
2 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 3ος
364 Βαθμοί
5.933 Αγωνιστικοί γύροι
29.943 Αγωνιστικά χλμ.
2 GP επικεφαλής
66 Γύροι επικεφαλής
291 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Manor (2016), Force India (2017-2018), Renault (2020)
Πρωτάθλημα 2022: 8ος

10. Pierre Gasly

Για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1, ο Pierre Gasly θα αγωνιστεί εκτός του περιβάλλοντος της Red Bull. Παρότι υποστήριξε την καριέρα του μέχρι στιγμής, η κύρια ομάδα της αυστριακής εταιρείας δεν του είχε δώσει πολλές ευκαιρίες το 2019, όταν ο Γάλλος παρέμεινε εκεί μόνο για μισή σεζόν πριν δει την πόρτα της εξόδου, δηλαδή της επιστροφής στην Toro Rosso/AlphaTauri. Ωστόσο, ο Γάλλος κατάφερε να οδηγήσει τη μικρή ομάδα όχι μόνο στο βάθρο, αλλά και σε νίκη, για να γίνει ο μόνος οδηγός πέραν του Sebastian Vettel που το έχει καταφέρει αυτό. Όμως, δεν είχε πλέον την ευκαιρία «προαγωγής» στη Red Bull. Οπότε, η πρόταση της Alpine αποτέλεσε την ευκαιρία του Gasly να αποδεσμευτεί από την AlphaTauri, η οποία δεν του προσέφερε πέρυσι μονοθέσιο αντάξιο των δυνατοτήτων του. Στην Alpine θα συναντήσει ένα γνώριμο και δυνατό αντίπαλο για team-mate. Ο Gasly θα πρέπει να προσαρμοστεί γρήγορα στο καινούργιο του περιβάλλον, και ταυτόχρονα να είναι προσεκτικός στην πίστα, διότι εξακολουθεί να βρίσκεται μόλις 2 πόντους ποινής μακριά από αποκλεισμό από αγώνα έως τις 22 Μαΐου, δηλαδή τη Δευτέρα μετά το GP Εμίλια Ρομάνια.

Pierre Jean-Jacques Gasly
Εθνικότητα: Γάλλος
Ημερομηνία γέννησης: 07.02.1996
Τοποθεσία γέννησης: Rouen
Ύψος: 1,77 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Μαλαισίας 2017
6 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2019)
108 Εκκινήσεις σε GP
1 Νίκη
3 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2ος
3 Ταχύτεροι γύροι
332 Βαθμοί
5.794 Αγωνιστικοί γύροι
29.011 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
26 Γύροι επικεφαλής
151 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2017-2018, 2019), Red Bull (2019), AlphaTauri (2020-2022)
Πρωτάθλημα 2022: 14ος

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023