16. GP Σιγκαπούρης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. GP Σιγκαπούρης

15-17 Σεπτεμβρίου 2023

Καθώς το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά, η Formula 1
εγκαταλείπει την Ευρώπη για να κατευθυνθεί στο μικρό
τροπικό νησί της Σιγκαπούρης, και τον αυθεντικό
νυχτερινό αγώνα στο σιρκουί της Marina Bay.

Η δοκιμασία της σεζόν

To 2008, η Σιγκαπούρη διοργάνωσε τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία της Formula 1. Πρόκειται για τον πιο απαιτητικό αγώνα όσον αφορά τη φυσική κατάσταση των οδηγών, καθώς πραγματοποιείται σε πολύ υψηλή θερμοκρασία και υγρασία και συνήθως διαρκεί δύο ώρες. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί χάνουν 3-4 λίτρα υγρών μέσω εφίδρωσης στο cockpit που ξεπερνάει τους 50 βαθμούς Κελσίου.

Παρά τους κινδύνους αφυδάτωσης, που προκαλούν θολωμένη όραση και απώλεια αυτοσυγκέντρωσης, οι τοίχοι του σιρκουί πόλης της Marina Bay παραμονεύουν να τιμωρήσουν κάθε παραστράτημα. Όταν προστίθεται και η βροχή στην εξίσωση, τα πράγματα γίνονται επεισοδιακά και το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα κληθεί να επέμβει σε κάποιο σημείο του αγώνα.

Φέτος, από τη χάραξη της πίστας έχουν αφαιρεθεί τέσσερις στροφές (16-19) γύρω από την εξέδρα που κοιτάζει το πλωτό γήπεδο ποδοσφαίρου, λόγω ανακατασκευών, αφού εκεί θα ανεγερθεί το NS Square, ένας νέος χώρος ψυχαγωγίας, γεγονός το οποίο θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις.

Χαρακτηριστικά πίστας

Με την αφαίρεση των στροφών 16-19, το μήκος της πίστας θα μειωθεί από τα 5.063 μέτρα στα 4.928 και οι συνολικοί γύροι του αγώνα θα αυξηθούν από 61 σε 63. Από 23, οι στροφές έγιναν 19, ενώ η ευθεία που θα δημιουργηθεί θα έχει μήκος 397,9 μ. Οι χρόνοι στο γύρο θα πέσουν δραματικά, στο 1:27.7 σύμφωνα με τις προσομοιώσεις, ενώ ο Charles Leclerc κατέκτησε την pole position το 2019 (την τελευταία φορά που κατατακτήριες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε στεγνή πίστα) με χρόνο 1.36.2.

Η παρουσία της επιπλέον ευθείας ίσως βοηθήσει τα προσπεράσματα, τα οποία είναι αρκετά δύσκολα στη Σιγκαπούρη, παρότι πέρυσι διέθετε τρεις ζώνες DRS. Η Marina Bay είναι ένα σιρκουί πόλης του οποίου η πλειονότητα των στροφών είναι 90 μοιρών, με τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε γωνία.

Η χάραξη αναμένεται να επιστρέψει στην κανονική της μορφή για το 2024, μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του NS Square.

Η θερμοκρασία στη Σιγκαπούρη σπανίως πέφτει κάτω από τους 30 βαθμούς, ενώ η υγρασία ξεπερνάει συνήθως το 80%. Με τη θερμοκρασία εντός του cockpit (και μέσα από τις πυρίμαχες φόρμες) να φτάνει επίπεδα σάουνας, ξεπερνώντας τους 50 βαθμούς Κελσίου, και οι οδηγοί χάνουν κατά τη διάρκεια του αγώνα έως και 3 κιλά λόγω εφίδρωσης.

Οι οδηγοί καλούνται να διατηρήσουν την αυτοσυγκέντρωσή τους για δύο ώρες, καθώς δεν είναι σπάνιο φαινόμενο το GP Σιγκαπούρης αγγίζει το ανώτατο όριο διάρκειας που προβλέπουν οι κανονισμοί, λόγω της χαμηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας και των συχνών επεμβάσεων του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η προσθήκη της επιπλέον ευθείας θα δώσει στους οδηγούς μία επιπλέον ανάσα κατά τη διάρκεια του γύρου από τις συνεχείς στροφές. Παρά την περυσινή ασφαλτόστρωση στις στροφές 5-7 (Raffles Boulevard), 12-13 (γέφυρα Anderson), και τη στροφή 14 (Connaught), ο ασφαλτοτάπητας παραμένει αρκετά ανομοιόμορφος.

H πίστα φωτίζεται από 1.600 προβολείς. Το τσιμέντο που χρησιμοποιείται στη γέφυρα Esplanade, υποστηρίζεται από χαλύβδινες δοκούς που είναι μαγνητισμένες. Τα μαγνητικά πεδία είναι αρκετά ισχυρά ώστε να παρεμβαίνουν σε ορισμένους αισθητήρες των μονοθεσίων, απαιτώντας από τις ομάδες να αντικαταστήσουν ορισμένους εξ αυτών με ειδικές εκδόσεις, λιγότερο ευαίσθητους στις παρεμβολές. Η τοποθέτηση μαγνητικών ασπίδων στις βαλβίδες αλλαγής ταχυτήτων έχει γίνει ένα φυσιολογικό μέρος της προετοιμασίας για το GP Σιγκαπούρης, για να αποφευχθούν οι εγκαταλείψεις.

Τα κιβώτια ταχυτήτων διατελούν… υπερωρίες στη Σιγκαπούρη. Επίσης, σκληρά δοκιμάζονται τα συστήματα πέδησης, με την υπερθέρμανσή τους να αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα, αν και η προσθήκη της επιπλέον ευθείας φέτος, ίσως βελτιώσει τα πράγματα σε αυτό τον τομέα. Οι ομάδες συνήθως χρησιμοποιούν τους μεγαλύτερους αεραγωγούς φρένων που διαθέτουν.

Η Σιγκαπούρη είναι η πίστα με την υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου στο Πρωτάθλημα. Επίσης, είναι η πίστα με το μεγαλύτερο κόστος σε απόδοση όσο ανεβαίνει η στάθμη του καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε επιπλέον κιλό καυσίμου που φέρει το μονοθέσιο, σημειώνεται η υψηλότερη απώλεια απόδοσης της χρονιάς, λόγω των συνεχών επιβραδύνσεις και επιταχύνσεων της επιπλέον μάζας.

H πρόσφυση που παρέχει η άσφαλτος κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και τα πλευρικά φορτία, καθώς λίγες είναι οι πραγματικά γρήγορες στροφές. Για αυτό και η Pirelli φέρνει συνήθως μαλακές γόμες Περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών καθώς υπάρχουν πολλαπλές ζώνες επιτάχυνσης από αργές στροφές.

Οι συνθήκες στην πίστα εξελίσσονται ραγδαία κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς στρώνεται με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Οι χρόνοι στο γύρο μπορούν να βελτιωθούν έως και 3 δλ. μεταξύ FP1 και κατατακτήριων δοκιμών. Με την εκκίνηση να δίνεται στις 20:00 το βράδυ τοπική ώρα, οι οδηγοί και τα μέλη των ομάδων παραμένουν σε ευρωπαϊκό ωράριο. Συνεπώς, πηγαίνουν για ύπνο λίγο πριν από την αυγή.

GP Σιγκαπούρης
16ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Marina Bay
Μήκος πίστας: 4.928 μ.
Γύροι: 63
Συνολική απόσταση αγώνα: 310,327 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα – παλαιά χάραξη): 1:41.905 (178,860 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – K. Magnussen (Haas), 2018
Απόλυτο ρεκόρ γύρου (παλαιά χάραξη): 1:36.015 (189,832 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2018
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 417 μ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 196 μ.
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 3,1 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 305 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 100%
Πιθανότητα βροχής: 41%
F1 - GP Σιγκαπούρης, προηγούμενα αποτελέσματα
13 Grand Prix στην πίστα της Marina Bay

Νίκες

Οδηγοί
5 Sebastian Vettel
4 Lewis Hamilton
2 Fernando Alonso
1 Sergio Perez, Nico Rosberg
Κατασκευαστές
4 Red Bull, Mercedes
3 Ferrari
1 McLaren, Renault

Pole Position

Οδηγοί
4 Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
2 Charles Leclerc
1 F. Alonso, N. Rosberg, F. Massa
Κατασκευαστές
6 Ferrari
3 Mercedes
2 Red Bull, McLaren

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 15:00

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023