9. GP Καναδά

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. GP Καναδά

16-18 Ιουνίου 2023

Έπειτα από τους πρώτους ευρωπαϊκούς αγώνες της σεζόν,
η F1 διασχίζει και πάλι τον Ατλαντικό, για να βρεθεί στο Μόντρεαλ
και την πίστα που φέρει το όνομα του θρυλικού Gilles Villeneuve.

Salut Gilles

To Μόντρεαλ αποτελεί δημοφιλή προορισμό της Formula 1, με ολόκληρη την πρωτεύουσα του Quebec να ζει στους ρυθμούς του Grand Prix, δημιουργώντας γιορτινή ατμόσφαιρα, ακόμα και όταν η κυριαρχεί η βροχή, πράγμα που συμβαίνει αρκετά συχνά.

Η πίστα που έχει πάρει το όνομα του αδικοχαμένου Καναδού θρύλου της Formula 1, Gilles Villeneuve, χρησιμοποιεί τους δρόμους του δημοτικού πάρκου της τεχνητής νήσου Notre-Dame, που κατασκευάστηκε στον ποταμό Saint Lawrence για να φιλοξενήσει τη διεθνή έκθεση Expo του 1967 από τη γη που είχε εκσκαφθεί για την κατασκευή του υπόγειου μετρό της πόλης και φιλοξένησε το κωπηλατοδρόμιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976.

Έπειτα από τη μεταγραφή του Villeneuve στη Ferrari στο τέλος του 1977, το σιρκουί του Μόντρεαλ φιλοξένησε το GP Καναδά τo 1978 , στο οποίο ο μικρόσωμος τοπικός ήρωας κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του. Εδώ και πολλά χρόνια, εμπρός από τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού αναγράφεται πάντα ο χαιρετισμός Salut Gilles προς τον Villeneuve.

Χαρακτηριστικά πίστας

Στο Μόντρεαλ κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες και τα αργά chicane με ψηλά kerb, ενώ  ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά ανομοιόμορφος. Από τα μονοθέσια απαιτούνται υψηλές τελικές ταχύτητες για να επιτευχθούν ανταγωνιστικοί χρόνοι και να μην αποτελούν εύκολο στόχο προσπερασμάτων στον αγώνα. Επίσης, σημαντική είναι η σταθερότητα στα φρένα, η καλή ανάβαση των kerb και η επιτάχυνση από τις αργές στροφές.

Οι τεχνικοί πρέπει να κάνουν συμβιβασμό μεταξύ σκληρών ρυθμίσεων στις αναρτήσεις για καλή αλλαγή κατεύθυνσης και μαλακών ρυθμίσεων για την ανάβαση των kerb.

Στο όριο δοκιμάζονται τα συστήματα πέδησης (με τρεις ζώνες φρεναρίσματος όπου η επιβράδυνση ξεπερνά τα 4 G για περισσότερο από 0,4 δλ.), όπου εφαρμόζονται οι μεγαλύτεροι διαθέσιμοι αεραγωγοί. Το Μόντρεαλ είναι απαιτητική πίστα και για τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, που γεμίζουν και αδειάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια του γύρου. Σε πολύ υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Ο ασφαλτοτάπητας έχει δημιουργήσει προβλήματα ανά τα χρόνια, λόγω των μεγάλων μεταβολών θερμοκρασίας μεταξύ χειμώνα και καλοκαιριού στο Μόντρεαλ, που φτάνουν έως και τους 70 βαθμούς Κελσίου (από -35 έως 35). Επίσης, η καταπόνηση των ελαστικών παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και ο περιοριστικός παράγοντας είναι τα ελαστικά του πίσω άξονα.

Επειδή η πίστα χρησιμοποιείται σπανίως, είναι πολύ χλωρή στο ξεκίνημα του τριημέρου και συνήθως γεμίζει με marbles (κομμάτια γόμας), γεγονός που την κάνει πολύ ολισθηρή εκτός αγωνιστικής γραμμής και δυσχεραίνει τα προσπεράσματα.

Αν και το μήκος του pit lane (404 μ.) είναι από τα μεγαλύτερα της σεζόν, η απώλεια χρόνου για τα pit stop είναι από τις μικρότερες της σεζόν (κάτω από 20 δλ.), διότι οι οδηγοί παρακάμπτουν το τελικό chicane της χάραξης, στην έξοδο του οποίου δεσπόζει ο τοίχος των Πρωταθλητών, όπως ονομάστηκε το 1999, όταν τρεις Πρωταθλητές, οι Damon Hill, Michael Schumacher και Jacques Villeneuve προσέκρουσαν σε αυτόν. Επειδή οι τοίχοι παραμονεύουν σε κάθε παραστράτημα, η πιθανότητα παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας είναι αρκετά υψηλή.

GP Καναδά
8ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Circuit Gilles Villeneuve
Μήκος πίστας: 4.361 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,270 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:13.078 (214,833 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – V. Bottas (Mercedes), 2019
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:10.240 (223,513 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – S. Vettel (Ferrari), 2019
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ στροφών 7-8, 12-13 και 14-1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 405 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 163 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 69%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 77%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 16%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 50
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 3,4 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 319 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 40%
Πιθανότητα βροχής: 38%
F1 - GP Καναδά, προηγούμενα αποτελέσματα
41 Grand Prix στην πίστα του Μόντρεαλ
Νίκες
Οδηγοί
7 Lewis Hamilton, Michael Schumacher
3 Nelson Piquet
2 S. Vettel, A. Senna, A. Jones
1 Max Verstappen, Fernando Alonso

Κατασκευαστές
11 Ferrari
9 McLaren
7 Williams
4 Mercedes
3 Red Bull

Pole Position
Οδηγοί
6 Lewis Hamilton, Michael Schumacher
5 Sebastian Vettel
3 Ayrton Senna, Nelson Piquet
2 Ralf Schumacher, Alain Prost
1 Max Verstappen, Fernando Alonso

Κατασκευαστές
8 Ferrari, McLaren, Williams
4 Red Bull, Mercedes
3 Brabham
2 Benetton, Lotus

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 16 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 20:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 00:00
Σάββατο 17 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00
Κυριακή 18 Ιουνίου
Αγώνας: 21:00

Κύρια σημεία της πίστας

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023