AlphaTauri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AlphaTauri

H μικρή ομάδα της Red Bull δεν είχε καλή χρονιά
το 2022 και στόχος της για τη φετινή σεζόν είναι
να βελτιωθεί, ωστόσο τα πρώτα δείγματα στις δοκιμές
προετοιμασίας δεν ήταν απολύτως θετικά.

Έπειτα από την πολύ καλή χρονιά του 2021, η περυσινή σεζόν αποδείχθηκε απογοητευτική για τη μικρή ιταλική ομάδα, η οποία δεν κατάφερε να ανταποκριθεί με επιτυχία στις τεράστιες αλλαγές τεχνικών κανονισμών που εφαρμόστηκαν πέρυσι. Επίσης, αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας. Για τη φετινή σεζόν, η AlphaTauri θα αγοράσει περυσινά -και κατά συνέπεια πιο οικονομικά εξαρτήματα (όπως το κιβώτιο και οι αναρτήσεις) από τη Red Bull Technology, γεγονός που θα της επιτρέψει να επενδύσει περισσότερους πόρους στην εξέλιξη του μονοθεσίου και να παρουσιάσει περισσότερες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Στην καινούργια AT04, μία από τις βασικές αλλαγές -πέραν από την εξοικονόμηση βάρους- ήταν η απομάκρυνση του εμπρός άξονα από το cockpit, για καλύτερη διαχείριση -απομάκρυνση- της διαταραγμένης ροής αέρα που αφήνει πίσω η περιστροφή των εμπρός τροχών. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες από τις δοκιμές προετοιμασίας του Sakhir το ιταλικό μονοθέσιο παρουσιάζει εκτεταμένη υποστροφή και παρότι η κατάσταση βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του τριήμερου τεστ, οι χρόνοι παρέμειναν αργοί.

Όσον αφορά την οδηγική σύνθεση, αφότου η Alpine ζήτησε τον Gasly, η AlphaTauri προσπάθησε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Αμερικανού αστέρα του IndyCar, Colton Herta, ο οποίος όμως δεν είχε τους απαιτούμενους βαθμούς για να αποκτήσει superlicence. Έπειτα από το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Nyck de Vries στο GP Ιταλίας, όπου αντικατέστησε εσπευσμένα τον Alex Albon, η ιταλική ομάδα προσέγγισε τον Ολλανδό και δεν δυσκολεύτηκε να υπογράψει συμφωνία μαζί του.

Μετά από τις χειμερινές δοκιμές, κυκλοφόρησαν φήμες ότι η καινούργια διοίκηση της Red Bull, που ανέλαβε τη διαχείριση της εταιρείας αφότου απεβίωσε ο συνιδρυτής της, Dietrich Mateschitz, θέλει να πουλήσει την ομάδα, καθώς δεν βλέπει οφέλη που να δικαιολογούν τα έξοδά της. Ωστόσο, ο επικεφαλής της AlphaTauri, διέψευσε τις φήμες αυτές, δηλώνοντας ότι η Red Bull δεν έχει την πρόθεση να πουλήσει την ομάδα, της οποίας το budget ενισχύθηκε φέτος από την προσθήκη της πολωνικής πετρελαϊκής εταιρείας Orlen ως βασικό σπόνσορα, της οποίας το λογότυπο κοσμούσε μέχρι πέρυσι τα μονοθέσια της Alfa Romeo.

Μονοθέσιο: AlphaTauri AT04

Κινητήρας: Honda RBPT

Κιβώτιο: Red Bull Technology

Έδρα: Faenza, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Bedford

Προσωπικό (2021): 353 άτομα

Συνολικό Budget (2021): 165,8 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 2016

Ίδρυση ομάδας: 1979

Ιδιοκτησία: Red Bull GMBh (Οικογένεια Yoovidhya 51%, Οικογένεια Matechitz 49%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Minardi (1985-2005), Toro Rosso (2006-2019)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστρίας 2020

3 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 6η (2021)

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 9η (Pierre Gasly, 2021)

61 Εκκινήσεις σε GP

1 Νίκη

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 2η

1 Ταχύτερος γύρος

2 GP στο βάθρο

2 παρουσίες στο βάθρο

284 βαθμοί

6.392 Αγωνιστικοί γύροι

31.930 Αγωνιστικά χλμ.

1 GP επικεφαλής

26 Γύροι επικεφαλής

151 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 9η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Ομάδα Faenza, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

21. Nyck de Vries

Ένα από τα μεγάλα ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού κατάφερε να βρει το δρόμο του προς την F1, ακόμα και στην… προχωρημένη -με τα σύγχρονα δεδομένα- ηλικία των 28 ετών. Ο Ολλανδός αποτελούσε παλαιότερα μέλος του προγράμματος νεαρών οδηγών της McLaren, και κατέκτησε το 2019 τον τίτλο στη Formula 2. Ωστόσο, η συνεργασία με τη McLaren δεν συνεχίστηκε, και ο de Vries δεν βρήκε δίοδο προς την F1. Αντ’ αυτού, κατευθύνθηκε προς τη Formula E, όπου κατέκτησε τον τίτλο με τη Mercedes το 2021. Η γερμανική εταιρεία, αναγνωρίζοντας το ταλέντο του de Vries, προσπάθησε να του βρει μία θέση στη Williams για το 2022, αλλά η… προσφορά της Red Bull για να πάρει Alex Albon ήταν μεγαλύτερη. Συνεπώς, η Mercedes όρισε τον Ολλανδό εφεδρικό οδηγό της στην F1 και του έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσει τρία μονοθέσια. Η μεγάλη ευκαιρία ήρθε στο GP Ιταλίας, όπου ο Albon έπρεπε να κάνει επέμβαση αφαίρεσης σκωληκοειδούς απόφυσης, και ο de Vries κλήθηκε να κάνει εσπευσμένα το ντεμπούτο του, τερματίζοντας στους βαθμούς. Λόγω της εμπειρίας του, η AlphaTauri δεν τον αντιμετωπίζει ως πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό και ποντάρει σε αυτόν να γίνει ο ηγέτης της.

Hendrik Johannes Nicasius de Vries
Εθνικότητα: Ολλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 06.02.1995
Τοποθεσία γέννησης: Uitwellingerga
Ύψος: 1,67 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Ιταλίας 2012
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 21ος (2022)
1 Εκκίνηση σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 9ος
2 Βαθμοί
53 Αγωνιστικοί γύροι
307 Αγωνιστικά χλμ.
Προηγούμενες ομάδες: Williams (2022)
2022: Εφεδρικός οδηγός της Mercedes στην F1
2022: Formula E (9ος)
2021: Πρωταθλητής Formula E
2020: European Le Mans Series, LMP2 (5ος)
2019-2020: Formula E (11ος)
2019: Πρωταθλητής Formula 2
2018-2019: WEC, LMP2 (9ος)
2017: Formula 2 (7ος)
2016: GP3 (6ος)
2015: World Series by Renault (3ος)
2014: Πρωταθλητής Eurocup Formula Renault 2.0
2014: Πρωταθλητής Formula Renault 2.0 Άλπεων

22. Yuki Tsunoda

O προστατευόμενος οδηγός της Honda θα εισέλθει φέτος στην 3η του σεζόν με την AlphaTauri και η ιταλική ομάδα δεν έκρυψε το γεγονός ότι έχει περισσότερες απαιτήσεις από τον Ιάπωνα για το 2023. Ήδη από τα τέλη του 2021 είχαμε δει μερικές εκλάμψεις ταχύτητας από τον Tsunoda, ο οποίος τις επανέλαβε και το 2022, όντας αρκετές φορές ταχύτερος του Gasly. Κατάφερε να μειώσει τα λάθη και τα ατυχήματα και παρότι βελτίωσε τη σταθερότητά του, εξακολουθεί να μην αποτελεί ένα από τα δυνατά του σημεία. Το γεγονός ότι η AlphaTauri έχει δηλώσει ότι περιμένει τον de Vries να είναι ο ηγέτης της ομάδας, δείχνει την πίεση υπό την οποία βρίσκεται ο Tsunoda, o οποίος έχει κάνει πολλές προσπάθειες να βελτιωθεί, μετακομίζοντας στην Ιταλία και απευθυνόμενος σε ψυχολόγο για να διαχειριστεί το εκρηκτικό του ταμπεραμέντο. Ήταν εμφανές εξαρχής ότι ο Ιάπωνας ήταν αρκετά ανώριμος για να διαχειριστεί τον κόσμο της Formula 1 και παρά τον πολύ συμπαθητικό χαρακτήρα του, τα μηνύματά του στον ασύρματο εξακολουθούν να έχουν έναν επιθετικό τόνο πανικού, τον οποίο θα πρέπει να διαχειριστεί καλύτερα φέτος.

Yuki Tsunoda

Εθνικότητα: Ιάπωνας

Ημερομηνία γέννησης: 26.01.1990

Τοποθεσία γέννησης: Sagamihara, Kanagawa

Ύψος: 1,59 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2021

2 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 14ος (2021)

42 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 4ος

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 7ος

44 Βαθμοί

2.179 Αγωνιστικοί γύροι

10.868 Αγωνιστικά χλμ.

To ντεμπούτο της AlphaTauri AT04 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023