Williams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Williams

Με τα βασικά άτομα της ανώτερης διοίκησης της ομάδας
και του τεχνικού τμήματος να έχουν φύγει τον περασμένο
Δεκέμβριο, η πάλαι ποτέ κραταιά βρετανική ομάδα
εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, τρεις από τους βασικότερους πυλώνες της Williams είδαν την πόρτα της εξόδου, πιθανότατα επειδή η ιδιοκτήτρια εταιρεία της ομάδας, η αμερικανική Dorilton Capital, δεν ήταν ευχαριστημένη με την εικόνα του 2022. Συνεπώς, ο CEO και επικεφαλής της ομάδας, Jost Capito, ο τεχνικός διευθυντής Francois-Xavier Demaison και ο επικεφαλής αερουδυναμικής David Wheater, αποχώρησαν από τη Williams. Το ρόλο του διευθυντή ομάδας ανέλαβε ο πρώην επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, και όπως έχει δηλώσει, η πρώτη του προτεραιότητα είναι να βρει τα κατάλληλα άτομα για την ηγεσία του τεχνικού και αεροδυναμικού τμήματος, με στόχο την μακροπρόθεσμη παραμονή τους στην ομάδα.

Η Williams όμως κατάφερε να κατεβάσει στην πίστα την FW45, η οποία θα προσπαθήσει να εξυγιάνει κάποια από τα χαρακτηριστικά του περυσινού μονοθεσίου. Εξακολουθεί ωστόσο να υστερεί σε αεροδυναμική απόδοση και μπορούμε να περιμένουμε και φέτος την ομάδα να αποδίδει καλά σε πίστες με μεγάλες ευθείες. Επειδή παράγει χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου, χαμηλή είναι και η οπισθέλκουσα, επιτρέποντας επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων στις ευθείες.

Όσον αφορά την οδηγική σύνθεση, η Williams αποφάσισε να διακόψει την -οικονομικά αποδοτική- συνεργασία της με τον Nicholas Latifi, ο οποίος δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει στις τρεις σεζόν του με την ομάδα. Πέρυσι ενδέχεται να ήταν η χειρότερη χρονιά του Καναδού, που δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των νέων τεχνικών κανονισμών και το απρόβλεπτο μονοθέσιο της Williams. Αρχικά, η βρετανική ομάδα διαπραγματευόταν με την Alpine το ενδεχόμενο να φιλοξενήσει στο cockpit της για 1-2 χρονιές τον Oscar Piastri. Όταν αυτή η επιλογή αποκλείστηκε, υπήρξαν συνομιλίες με τον Nyck de Vries, o οποίος όμως κατέληξε στην AlphaTauri.

Συνεπώς, η Williams κοίταξε προς την πλευρά του νεαρού Αμερικανού προστατευόμενού της, Logan Sargeant, ο οποίος έκανε μία πολύ καλή πρώτη σεζόν στη Formula 2 πέρυσι. Συνεπώς, η Dorilton Capital αποφάσισε να εκμεταλλευτεί και τα προωθητικά οφέλη που θα προσφέρει η παράταξη ενός Αμερικανού οδηγού στο grid της Formula 1.

Μονοθέσιο: Williams FW45

Κινητήρας: Mercedes

Κιβώτιο: Mercedes

Έδρα: Grove, Αγγλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Grove

Προσωπικό: 799 άτομα

Συνολικό Budget (2021): 188,7 εκατ. ευρώ

Αγωνιστική άδεια: Βρετανική

Ίδρυση εταιρείας: 1977

Ίδρυση ομάδας: 1966

Ιδιοκτησία: Dorilton Capital

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Αργεντινής 1975

47 Σεζόν στην F1

9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

7 Πρωταθλήματα Οδηγών

793 Εκκινήσεις σε GP

114 Νίκες

33 «1-2»

128 Pole position

133 Ταχύτεροι γύροι

244 GP στο βάθρο

313 παρουσίες στο βάθρο

3.592 βαθμοί

81.289 Αγωνιστικοί γύροι

393.939 Αγωνιστικά χλμ.

225 GP επικεφαλής

7.588 Γύροι επικεφαλής

35.253 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 10η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Williams, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

23. Alex Albon

Στα μέσα της πρώτης του σεζόν στην F1, το 2020, η Red Bull (που μερικά χρόνια νωρίτερα είχε αποβάλλει τον Ταϊλανδό από το πρόγραμμα νεαρών οδηγών της), έριξε τον Albon στα… βαθιά, παρατάσσοντάς τον απέναντι στον Max Verstappen, και την πίεση μίας κορυφαίας ομάδας. Έπειτα από ενάμιση χρόνο, όταν αποδείχθηκε ότι το πείραμα δεν πέτυχε, ο Albon αναγκάστηκε να περάσει τη σεζόν του 2022 στα παρασκήνια, όντας εφεδρικός οδηγός της Red Bull. Οι Ταϊλανδοί επενδυτές της εταιρείας όμως ήθελαν να τον δουν ξανά στο cockpit ενός μονοθεσίου της Formula 1, και η Red Bull ήρθε σε συμφωνία με τη Williams να τον βάλει σε ένα από τα cockpit της. O Albon εκμεταλλεύτηκε αυτή τη δεύτερη ευκαιρία και πέρυσι κατάφερε σε πολλούς αγώνες να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα του βρετανικού μονοθεσίου στις ευθείες και την καλή διαχείριση ελαστικών που είχε, κρατώντας πίσω του ταχύτερους αντιπάλους για να σημειώσει βαθμούς σε αρκετές περιπτώσεις και να αντικαταστήσει επάξια τον George Russell ως ηγέτης της ομάδας. Αυτό ώθησε τη Williams να του προσφέρει ένα πολυετές συμβόλαιο, το οποίο του επέτρεψε να κόψει τους δεσμούς του με τη Red Bull.

Alexander Albon Ansusinha
Εθνικότητα: Ταϊλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 23.03.1996
Τοποθεσία γέννησης: Λονδίνο (Αγγλία)
Ύψος: 1,86 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2019
3 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 7ος (2020)
59 Εκκινήσεις σε GP
Καλύτερη θέση τερματισμού: 3ος
2 Βάθρα
Καλύτερη θέση εκκίνησης: 4ος
201 Βαθμοί
3.339 Αγωνιστικοί γύροι
16.766 Αγωνιστικά χλμ.
1 GP επικεφαλής
1 Γύρος επικεφαλής
5 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2019), Red Bull (2019-2020)

2. Logan Sargeant

Για πρώτη φορά από το 2015 και τον Alex Rossi, η F1 διαθέτει στο ρόστερ της έναν Αμερικανό οδηγό, καθώς η Williams αποφάσισε να επιταχύνει την -κανονικά προγραμματισμένη για το 2024- έλευση του Logan Sargeant. O Αμερικανός ξεκίνησε να αγωνίζεται στα καρτ σε ηλικία 8 ετών και μετακόμισε στην Ευρώπη για να προωθήσει την καριέρα του, κατακτώντας τον παγκόσμιο τίτλο CIK-FIA το 2015, στην κατηγορία KFJ. Έχοντας περάσει από τη Formula 4 και τη Formula Renault, το 2020 είχε την καλύτερή του σεζόν στη Formula 3, όπου έχασε τον τίτλο για μόλις 3 βαθμούς από τον Oscar Piastri, έπειτα από ατύχημά του στον τελευταίο αγώνα. Σε εκείνο το σημείο, η καριέρα του κινδύνευε, καθώς λόγω οικονομικών δυσκολιών (παρότι ο θείος του είναι δισεκατομμυριούχος), δεν είχε τους πόρους να προχωρήσει στη Formula 2 ή να αποκτήσει ανταγωνιστικό cockpit στην F3. Ωστόσο, η μικρή τσεχική ομάδα της Charouz του έδωσε μία ευκαιρία και ο Sargeant ανταπέδωσε χαρίζοντας την πρώτη της νίκη στην F3. Οι επιδόσεις του με τη Charouz προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Williams, που υποστήριξε οικονομικά την προαγωγή του στην F2.

Logan Hunter Sargeant

Εθνικότητα: Αμερικανός

Ημερομηνία γέννησης: 31.12.2000

Τοποθεσία γέννησης: Fort Lauderdale, Φλόριντα

Ύψος: 1,82 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2023

2022: Formula 2 (4ος)

2021: Formula 3 (7ος)

2020: Formula 3 (3ος)

2019: Formula 3 (19ος)

2018: Formula Renault Eurocup (4ος)

2018: Κύπελλο Βόρειας Ευρώπης Formula Renault 2.0 (5ος)

2017: Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 4 (3ος)

2016-2017: Πρωτάθλημα ΗΑΕ Formula 4 (2ος)

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023