Alfa Romeo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alfa Romeo

 

Στην τελευταία της σεζόν με το όνομα Alfa Romeo,
η βασιζόμενη στην Ελβετία ομάδα της Sauber θέλει
να τα πάει καλύτερα από πέρυσι.

Το 2023 αποτελεί μία μεταβατική σεζόν για την ομάδα της Sauber. Η εμπορική συμφωνία με την Alfa Romeo θα έρθει στο τέλος της όταν ολοκληρωθεί η χρονιά, καθώς η Sauber θα ξεκινήσει να προετοιμάζεται για να γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Audi, όταν η γερμανική μάρκα προσχωρήσει στη Formula 1 το 2026. Ήδη η εταιρεία των τεσσάρων δακτυλίων αγόρασε το 25% της Sauber και θα συνεχίσει να προσθέτει στην ιδιοκτησία της ίσα ποσοστά με αυτό τα επόμενα δύο χρόνια.

Αυτή όμως δεν είναι η μόνη αλλαγή που έχει πραγματοποιηθεί στην ομάδα. Η Sauber -καθώς η Audi αρνήθηκε οποιαδήποτε εμπλοκή- είχε ήδη κλείσει συμφωνία με τον Andreas Seidl για το 2026, όταν δηλαδή θα έληγε το συμβόλαιο του Γερμανού με τη McLaren. Με την αποχώρηση του Frederic Vasseur για τη Ferrari, η Sauber προσέγγισε τη βρετανική ομάδα για το ενδεχόμενο να επιταχύνει τη μεταγραφή και η McLaren δέχθηκε. Ωστόσο, ο Seidl προσχώρησε στη Sauber ως CEO του ομίλου και όχι ως επικεφαλής ομάδας. Ο ρόλος αυτός δεν καλύφθηκε, αλλά ορίστηκε «εκπρόσωπος ομάδας» ο Ιταλός νομικός σύμβουλος (και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου), Alessandro Alunni Bravi.

Στον τομέα του μονοθεσίου, η Alfa Romeo αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας πέρυσι, από τα οποία θέλει να απαλλαγεί φέτος. Ξεκίνησε πολύ καλά τη σεζόν του 2022, αλλά «ξεφούσκωσε» στην πορεία, έχοντας αργό ρυθμό εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς, λόγω καθυστέρησης της παραγωγής των εξαρτημάτων. Αυτός είναι άλλος ένας τομέας στον οποίο στοχεύει να βελτιωθεί η ομάδα.

Ωστόσο, σε σύγκριση με τις προηγούμενες σεζόν, το 2022 αποδείχθηκε πολύ καλό για την ομάδα του Hinwil, αφού η Sauber είχε να βρεθεί στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών ακριβώς 10 χρόνια: από το μακρινό 2012, σεζόν κατά την οποία οι οδηγοί της είχαν ανέβει στο βάθρο 4 φορές. Προφανώς, η ομάδα θέλει να τα πάει ακόμα καλύτερα από πέρυσι, ενδέχεται όμως αυτό να είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί.

Μονοθέσιο: Alfa Romeo C43

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Hinwil, Ελβετία

Αεροδυναμική σήραγγα: Hinwil

Προσωπικό (2021): 540 άτομα

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 1910

Ίδρυση ομάδας: 1970

Ιδιοκτησία: Longbow Finance (75%), Audi (25%)

Προηγούμενες ενσαρκώσεις: Sauber (1993-2005), ΒΜW Sauber (2006-2010), Sauber (2011-2018)

Στατιστικά πριν από το 2023

Ντεμπούτο στην F1: GP Μ. Βρετανίας 1950

13 Σεζόν στην F1

2 Πρωταθλήματα Οδηγών

192 Εκκινήσεις σε GP

10 Νίκες

4 «1-2»

12 Pole position

15 Ταχύτεροι γύροι

18 GP στο βάθρο

26 παρουσίες στο βάθρο

183 βαθμοί

18.134 Αγωνιστικοί γύροι

92.840 Αγωνιστικά χλμ.

17 GP επικεφαλής

705 Γύροι επικεφαλής

4.813 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2022: 6η

Θέση σε προηγούμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

F1 - Ομάδα Hinwil, Προηγούμενα Πρωταθλήματα

Οδηγοί

77. Valtteri Bottas

O Φινλανδός έχει βρει μια ομάδα με πολύ πιο χαλαρό περιβάλλον από αυτήν από την οποία προήλθε (Mercedes), και αυτό φαίνεται να του αρέσει πολύ. Επίσης, για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1, είχε εξασφαλίσει ένα πολυετές συμβόλαιο. Είναι ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της ομάδας, όντας αποδεδειγμένος νικητής και έχοντας αγωνιστεί με μία κορυφαία ομάδα 5 χρόνια, ωστόσο με την επερχόμενη αλλαγή καθεστώτος που θα πραγματοποιηθεί στη Sauber, θα πρέπει να αποδείξει και στην Audi ότι τον χρειάζεται και πρέπει να τον διατηρήσει. Για να το κάνει αυτό, θα πρέπει να αποφύγει κάποια από τα λάθη της περυσινής σεζόν (όπως αυτό στους τελευταίους γύρους του GP Μαϊάμι), και να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία να σημειώσει βαθμούς, που θα είναι και πάλι κρίσιμοι στο midfield, όπως απέδειξε η περυσινή ισοβαθμία της Alfa Romeo με την Aston Martin στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Valtteri Bottas
Εθνικότητα: Φινλανδός
Ημερομηνία γέννησης: 28.08.1989
Τοποθεσία γέννησης: Nastola
Ύψος: 1,73 μ.
Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2013
11 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2019, 2020)
200 Εκκινήσεις σε GP
10 Νίκες
67 Βάθρα
20 Pole Position
19 Ταχύτεροι γύροι
2 Hat trick
1.787 Βαθμοί
11.270 Αγωνιστικοί γύροι
56.909 Αγωνιστικά χλμ.
38 GP επικεφαλής
728 Γύροι επικεφαλής
3.826 Χλμ. επικεφαλής
Προηγούμενες ομάδες: Williams (2013-2016), Mercedes (2017-2021)
Πρωτάθλημα 2022: 10ος

24. Guanyu Zhou

Πέρυσι, στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1, ο σεμνός Κινέζος οδηγός εξέπληξε με την σχεδόν πλήρη απουσία λαθών, πράγμα σπάνιο για rookie πιλότο. Εντούτοις, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με τα αποτελέσματά του, και την πλειονότητα των βαθμών τη σημείωσε ο team-mate του. Οι σπόνσορες του Zhou φέρνουν πολύτιμα έσοδα στην ομάδα, αλλά με την έλευση της Audi ίσως σύντομα αυτά να μην χρειάζονται. Φέτος έχει τη δυνατότητα να αποδείξει ότι αξίζει να παρατείνει την καριέρα του στη Formula 1 και υπάρχουν σίγουρα τομείς στους οποίους μπορεί να βελτιωθεί. Μία από τις περυσινές αδυναμίες του ήταν η ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές, παρότι είχε μερικές θετικότατες εκλάμψεις περί τα μέσα της σεζόν, κερδίζοντας τον Bottas σε κάποιες μάχες κατατακτήριων δοκιμών. Επίσης ίσως χρειάζεται λίγο περισσότερη επιθετικότητα στις μάχες που δίνει. Κατά τα άλλα είναι πολύ σταθερός αλλά φέτος θα πρέπει να φέρει περισσότερους βαθμούς, καθώς γνωρίζει καλύτερα την ομάδα και διαθέτει ένα χρόνο εμπειρίας στη Formula 1.

Guanyu Zhou

Εθνικότητα: Κινέζος

Ημερομηνία γέννησης: 30.05.1999

Τοποθεσία γέννησης: Σαγκάη

Ύψος: 1,73 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Μπαχρέιν 2022

1 Σεζόν στην F1

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 18ος (2022)

22 Εκκινήσεις σε GP

Καλύτερη θέση τερματισμού: 8ος

Καλύτερη θέση εκκίνησης: 9ος

1 Ταχύτερος γύρος

6 Βαθμοί

1.060 Αγωνιστικοί γύροι

5.253 Αγωνιστικά χλμ.

Δοκιμαστική εκκίνηση με την Alfa Romeo C43

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023