Το «Ράλλυ των Θεών» επέστρεψε πιο καυτό, πιο απαιτητικό και πιο θεαματικό από ποτέ. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 δεν ήταν απλώς ακόμη ένας αγώνας στο ημερολόγιο του WRC – ήταν μια σκληρή αναμέτρηση με τα όρια ανθρώπων και μηχανών.
Ο Ott Tanak ήταν ο μεγάλος νικητής του ελληνικού αγώνα. Σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 7 από τις συνολικά 17 Ειδικές Διαδρομές και κατάφερε να κερδίσει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για πρώτη φορά στην καριέρα του!
Δείτε παρακάτω τις 5 καθοριστικές στιγμές που διαμόρφωσαν το τελικό αποτέλεσμα και έδωσαν στον Εσθονό και τη Hyundai τον απόλυτο θρίαμβο.
1. Ο Tanak παίρνει τον έλεγχο από το Σάββατο – Game over για τους υπόλοιπους

Η στιγμή που ο Ott Tanak «γύρισε τον διακόπτη» ήταν το Σάββατο. Ο Εσθονός, ήρεμος αλλά αποφασιστικός, πήρε το προβάδισμα και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Κυριάρχησε σε κρίσιμες ειδικές διαδρομές και με τον αέρα του ηγέτη, έφτασε στην τελευταία μέρα του αγώνα με διαφορά ασφαλείας.
Ο Εσθονός συνδύασε με εξαιρετικό τρόπο την ταχύτητα του Hyundai i20 N Rally1 με έξυπνες επιλογές αλλά και εκπληκτική ικανότητα ελέγχου του αγώνα και έβαλε τέλος σε κάθε ελπίδα των αντιπάλων. Από εκείνο το σημείο, ο αγώνας ήταν… δικός του.
2. Σμόκοβο και Ταρζάν: Ειδικές όπου ξεχώρισαν οι γενναίοι

Η νεοσύστατη ειδική του Σμόκοβου και ο θρυλικός Ταρζάν, το δεύτερο πέρασμα του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως Power Stage, φόβισαν τους περισσότερους οδηγούς. Εκεί κρίθηκαν δευτερόλεπτα, βαθμοί και θέσεις στο βάθρο.
Ειδικά στην ΕΔ Σμόκοβο 2, οι περισσότεροι κινήθηκαν αργά για να προφυλαχτούν από ζημιές και να προστατεύσουν τα ελαστικά τους ενόψει της Wolf Power Stage που ακολουθούσε. Αλλά όχι και ο Tanak, ο οποίος δεν έκοψε ρυθμό παρά τη διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο. Κέρδισε 2 από τις 4 τελευταίες ειδικές του αγώνα, δείχνοντας ότι δεν αρκέστηκε στο προβάδισμα –ήθελε μία νίκη με στυλ.
Παράλληλα, ο Adrien Fourmaux κράτησε την ψυχραιμία του όταν ο Elfyn Evans τον πλησίασε επικίνδυνα, δίνοντας μάχη σώμα με σώμα στις συγκεκριμένες ειδικές για την 3η θέση.
3. Η ατυχία «χτύπησε» τον περσινό νικητή: Από φαβορί… 5ος!

Ο Thierry Neuville μπήκε στον αγώνα με τον αέρα του περσινού νικητή και ως ένα από τα μεγάλα φαβορί, αλλά η τύχη του γύρισε την πλάτη. Με κλαταρίσματα που κατέστρεψαν κάθε στρατηγική για νίκη και τελικά ένα πρόβλημα στον κινητήρα, ο Βέλγος πρωταθλητής είδε κάθε ελπίδα να εξανεμίζεται. Στόχος του στο τέλος ήταν απλώς να μαζέψει πολύτιμους βαθμούς. Κατάφερε τελικά να τερματίσει 5ος γενικής. Όμως, η μεγάλη ζημιά είχε ήδη γίνει και η μάχη τίτλου πλέον δυσκολεύει.
4. Η ψυχραιμία του Ogier: Ποντάρισμα στην εμπειρία, όχι στο ρίσκο

Ο Sebastien Ogier, με την ψυχραιμία ενός 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, ήξερε πότε να πιέσει και πότε να προστατέψει το αυτοκίνητο και την θέση του στη γενική κατάταξη. Την τελευταία μέρα απέφυγε να κυνηγήσει τον Tanak – δεν υπήρχε λόγος. Αντίθετα, διατήρησε με μαεστρία τη 2η θέση, εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία του και έσωσε το παιχνίδι για την Toyota με μια καίρια νίκη στην Power Stage, που του χάρισε πολύτιμους βαθμούς στο πρωτάθλημα.
5. Το κιβώτιο του Hyundai που παραλίγο να φέρει τη μεγάλη ανατροπή στο τέλος

Μπορεί ο Ott Tanak να έφτασε στην τελευταία ειδική – και Wolf Power Stage του αγώνα – με απόλυτη κυριαρχία επί των αντιπάλων του μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι Θεοί του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ωστόσο αποφάσισαν να δώσουν ένα τέλος με το δράμα που αρμόζει στον ελληνικό αγώνα.
Το κιβώτιο στο Hyundai i20 N του Εσθονού παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα, με συνέπεια ο Tanak να φτάσει με «την ψυχή στο στόμα» στον τερματισμό του Ταρζάν 2. Ο χρόνος που έχασε ωστόσο δεν ήταν τελικά αρκετός να του στερήσει τη νίκη, αφού η διαφορά που είχε χτίσει από τον δεύτερο Sebastien Ogier αρκούσε στο τέλος για να διατηρήσει την πρωτιά και να κατακτήσει τη νίκη.
Οι Έλληνες και η μάχη επιβίωσης στα βουνά του Ακρόπολις

Σε έναν αγώνα που κάθε ειδική ήταν και ένα survival test, το ελληνικό ενδιαφέρον είχε τους δικούς του πρωταγωνιστές. Οι Γιάννης Πλάγος και Χρήστος Κουζιώνης, με Skoda Fabia RS Rally2 και την υποστήριξη της Ελληνικής Αστυνομίας, οδηγώντας έξυπνα και γρήγορα κατάφεραν να τερματίσουν πρώτοι ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα.

Ο Πρωταθλητής Ελλάδας 2024, Γιώργος Αμούτζας με συνοδηγό στο Skoda Fabia Rally2 τον Ηλία Παναγιωτούνη, βγήκαν νωρίς εκτός μάχης ύστερα από ένα σφοδρό ατύχημα στην ειδική Θήβα, την Παρασκευή.

Οι Καρανικόλας-Κακαβάς (Ford Fiesta Rally2) και Χαλκιάς-Κομνός (Renault Clio Rally3) συμπλήρωσαν το άτυπο βάθρο, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες αγωνιζόμενοι μπορούν να σταθούν με αξιοπρέπεια σε έναν αγώνα που δεν συγχωρεί λάθη.

WRC: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
| Οδηγός | Μετά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 | Σχόλιο |
| Ott Tanak | 🔼 Άνοδος | Επιστροφή στο προσκήνιο με την πρώτη νίκη της χρονιάς, πιο κοντά στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και ψυχολογία στα ύψη! |
| Elfyn Evans | ➡️ Σταθερός | Δεν βρήκε ποτέ ρυθμό νίκης στον αγώνα αλλά τερμάτισε 4ος και παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας. |
| Sebastien Ogier | 🔼 Ανεβαίνει | Δεν κυνηγάει το πρωτάθλημα full-time, αλλά όπου εμφανίζεται… δείχνει ότι ο παλιός είναι αλλιώς! 8 παγκόσμιοι τίτλοι είναι αυτοί… |
| Thierry Neuville | 🔽 Πτώση | Από το «είμαι φαβορί για τη νίκη», στην 5η θέση γενικής με πολλά προβλήματα. Αν υπήρχε τίτλος για τον πιο άτυχο του ράλλυ, τον είχε στο τσεπάκι του. |
| Adrien Fourmaux | 🔼 Σταθερά ανοδικός | Δεύτερο βάθρο φέτος για τον Γάλλο που δείχνει ότι έχει ό,τι χρειάζεται για μπει στην ελίτ των Πρωταθλητών WRC. |