Fisker Pear: Ο ριζοσπάστης  

Το δεύτερο μοντέλο της Fisker θα είναι πιο προσιτό από κάθε άποψη, δίνοντας όμως και πάλι έμφαση στην καινοτομία όπως σημειώνει ο επικεφαλής της αμερικανικής φίρμας

Fisker Pear: Ο ριζοσπάστης  

Το δεύτερο μοντέλο της Fisker θα είναι πιο προσιτό από κάθε άποψη, δίνοντας όμως και πάλι έμφαση στην καινοτομία όπως σημειώνει ο επικεφαλής της αμερικανικής φίρμας

Η νέα προσθήκη στην γκάμα της Fisker, ένα μικρότερο, αμιγώς ηλεκτρικό, crossover με την ονομασία Pear έχει ήδη πραγματοποιήσει ορισμένες ινκόγκνιτο εμφανίσεις ως δοκιμαστικό πρωτότυπο, δίνοντας μια γεύση από τις αναλογίες και προσωπικότητα του η οποία όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής της αμερικανικής φίρμας, Henrik Fisker θα είναι πιο ριζοσπαστική από όσο μπορεί να υποθέσει κανείς, βρίθoντας καινοτομιών.

Αρχικά, οφείλουμε να σημειώσουμε για όσους αναρωτιούνται για την επιλογή της Fisker να ονομάσει το νέο της, «αστικών προδιαγραφών» μοντέλο με την λέξη αχλάδι, πρόκειται για αρκτικόλεξο από τα αρχικά γράμματα των λέξεων Personal Electric Automotive Revolution. Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική της Fisker ο στόχος είναι το νέο μοντέλο να ξεκινά από τα 29.900 δολάρια (περίπου 28.000 ευρώ).

Ωστόσο τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου θα προκύψουν από την «διάθεση» καινοτομίας της Fisker που όπως σημειώνει ο επικεφαλής της δεν θα περιοριστεί στους συνήθεις τομείς αλλά θα αφορά κάθε πτυχή του αυτοκινήτου.

«Το κλειδί για ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους θα είναι η αξιοποίηση των χώρων. Τα επιμέρους στοιχεία που αφορούν την χρηστικότητα θα υπακούν σε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα θα είναι ο τρόπος πρόσβασης στο πορτ μπαγκάζ τον οποίο αποκαλώ η μέθοδος Xoυντίνι καθώς κανένας δεν έχει κάνει αντίστοιχο».

Ο επικεφαλής της φίρμας δεν θέλησε να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες λέγοντας ότι: «Δεν θέλουμε ακόμα ωστόσο ακόμα να μπούμε σε περισσότερες αποκαλύψεις. Κατά βάση το αυτοκίνητο είναι τόσο ριζοσπαστικό που δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε τίποτα μέχρι τη στιγμή της πρεμιέρας του το 2024, λίγο πριν ξεκινήσει η διάθεσή του». Παρ΄όλα αυτά, βάσει ανεπίσημων πληροφοριών που έχουν διαρρεύσει από σκίτσα που αφορούν την κατάθεση των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αποτυπώνουν ενός είδους συρόμενου αποθηκευτικού χώρου στο μπροστινό τμήμα καθώς και ένα ανοιγόμενο πίσω παρμπρίζ.

Άλλωστε σύμφωνα με το σκεπτικό της Fisker, το νέο μοντέλο δεν προορίζεται αποκλειστικά για προσωπική χρήση ως Ι.Χ. «Το Pear θα είναι ιδανικό για προμηθευτές και ως αυτοκίνητο διαμοιρασμού, θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών χρήσεων», υπογραμμίζει ο Η. Fisker.

Η καινοτομία δεν θα εστιάζει ωστόσο αποκλειστικά στο μοντέλο αυτό καθ΄αυτό αλλά στο συνόλο της διαδικασίας από την οποία προκύπτει ένα νέο αυτοκίνητο.

«Για την εξέλιξή του αναθεωρήσαμε κάθε δεδομένη πτυχή ενός αυτοκινήτου συμπεριλαμβανομένου του τρόπου κατασκευής του. Προκειμένου να μειώσουμε την τιμή έπρεπε να αναρωτηθούμε αν πρέπει να διατηρήσουμε τους ίδιους τρόπους κατασκευής με σήμερα, να σκεφτούμε το κόστος και τρόπους που θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την απαιτούμενη συνδεσιμότητα και συναρπαστικά πράγματα σε ένα αυτοκίνητο χαμηλότερου κόστους. Υπήρξε μια διαδικασία συνεχούς brainstorming καθ΄όλη τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς και φέτος βρισκόμαστε σε φάση πλήρους εξέλιξης. Πλέον είμαστε σε συνεννόηση και συνεργασία με τους προμηθευτές. Επίσης βρισκόμαστε στο μέσο της διαδικασίας συνεννοήσεων με την Foxconn για την κατασκευή του. Και εδώ είναι το αστείο καθώς η Foxconn κατασκευάζει ήδη προϊόντα της Apple αλλά το Pear θα είναι πολύ πιο απαιτητικό και ριζοσπαστικό».

Να σημειωθεί ότι αφετηρία για το Pear θα αποτελέσει η πλατφόρμα της Fisker η οποία αποτελείται από χάλυβα και η οποία θα φιλοξενεί την μπαταρία που η αμερικανική φίρμα αποκαλεί Hyper Range Rack σε δύο εκδοχές αυτονομίας που θα φτάνει έως και τα 500 χλμ. Σε ό,τι αφορά τους στόχους που θα κληθεί να εκπληρώσει το Pear, αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στα σχέδια της φίρμας να αυξήσει την ετήσια παραγωγή και τις πωλήσεις στο ένα εκατομμύριο με ορίζοντα το 2027.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που είχαν γίνει γνωστά για το νέο μοντέλο στο πρόσφατο παρελθόν, όπως είχε επισημάνει το Νο1 της Fisker «θα διαθέτει μια νέα τεχνολογία φωτισμού και περιμετρικό παρμπρίζ, εμπνευσμένο από τη σχεδίαση που έχει το αντίστοιχο στοιχείο του ανεμόπτερου, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα».

O στόχος όπως τον είχε περιγράψει ο Henrik Fisker «είναι κάθε μοντέλο της Fisker να έχει μοναδικές αναλογίες και να αποπνέει μια δική του, ξεχωριστή ομορφιά. Δεν θέλουμε να κατασκευάζουμε απλώς αυτοκίνητα με διαφορετικά μήκη. Θεωρώ ότι το έχουμε ήδη αφήσει πίσω μας αυτό. Θα υπάρχει κάτι που θα τα κάνει να ξεχωρίζουν, θα τα κάνει άμεσα αναγνωρίσιμα ως Fisker χωρίς δεύτερη σκέψη».

Σε ό,τι αφορά τον χρονοδιάγραμμα, το Pear θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από τις ΗΠΑ το 2024 με την Ευρώπη να έπεται αμέσως μετά. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το crossover είναι μόνο το ένα από τα συνολικά τρία μοντέλα που εξελίσσει η Fisker αυτό το διάστημα, καθώς επιθυμεί να αυξήσει την γκάμα της σε 8-20 μοντέλα στο απώτερο μέλλον. Ένα από τα ήδη γνωστά project της αμερικανικής φίρμας είναι το Ronin, ένα σπορ GT το οποίο εξελίσσεται σε βρετανικό έδαφος και το οποίο αναμένεται να αποκαλυφθεί αμέσως μετά το Pear.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα άμεσα σχέδια της φίρμας, το τέταρτο μοντέλο παραμένει μυστήριο αν και όπως άφησε να εννοηθεί ο επικεφαλής της φίρμας, δεν αποκλείεται να ανήκει στην κατηγορία των σπορ crossover.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!