Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge

Με ισχύ και αυτονομία πάνω από τον μαγικό αριθμό 400, το compact ηλεκτρικό SUV αποδεικνύεται πολυτάλαντο και ικανό να ενσωματώνεται σε κάθε περιβάλλον

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge

Με ισχύ και αυτονομία πάνω από τον μαγικό αριθμό 400, το compact ηλεκτρικό SUV αποδεικνύεται πολυτάλαντο και ικανό να ενσωματώνεται σε κάθε περιβάλλον

Η Volvo κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο plug-in υβριδικών στην ελληνική αγορά το 2020, όμως φέτος έβαλε στόχο να ταράξει τα… ύδατα και στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να το πετύχει στηρίζει πολλά στο XC40 Recharge P8 AWD, το οποίο είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελία στη χώρα μας, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το Σεπτέμβριο.

Και ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο η Volvo θέλει έως το 2025 το 50% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά και το υπόλοιπο 50% υβριδικά αυτοκίνητα, η ελληνική αντιπροσωπεία ανεβάζει τον… πήχη των ηλεκτρικών στο 75%. Σε αυτό θα συμβάλλει το – αναμενόμενο κατά το 2022 στην Ελλάδα – crossover με coupe σιλουέτα C40 Recharge, αλλά και τα επόμενα μοντέλα, αρχής γενομένης από το B-SUV, XC30 (ο προγραμματισμός είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό κάθε έτος έως το 2025).

Την πρώτη γεύση από το XC40 Recharge επί ελληνικού εδάφους την πήραμε σε διαδρομές από το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης προς τη Χαλκιδική. Παράλληλα μας ανακοινώθηκαν από τα στελέχη της Volvo Car Hellas οι τιμές πώλησής του στην ελληνική αγορά. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Standard προς 58.020 ευρώ και την Upgrade προς 61.988 ευρώ. Μέσω πάντως του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, η τιμή υποχωρεί κατά 6.000 ευρώ.

Αυτά που δεν αλλάζουν είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του XC40 Recharge. Δύο ηλεκτρικά μοτέρ 150 kW (ένα σε κάθε άξονα) αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και προσφέρουν τετρακίνηση στο compact SUV των 4,42 μέτρων. Η ισχύς αλλά κυρίως η εκπληκτική ροπή των 660 Nm, «σβήνουν» με εντυπωσιακό τρόπο το βάρος του αυτοκινήτου που πλησιάζει τα 2.200 κιλά. Τα 500 κιλά φθάνει το βάρος της μεγάλης μπαταρία των 78 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία έως 418 χλμ. στον κύκλο WLTP (έως 539 χλμ. σε αστικό περιβάλλον).

Εξωτερικά οι διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις του XC40 είναι περιορισμένες. Μπαίνοντας όμως στο XC40 Recharge δεν θα βρεις μπουτόν εκκίνησης. Ένας αισθητήρας στο κάθισμα του οδηγού αντιλαμβάνεται την παρουσία σου και – με την προϋπόθεση ότι το κλειδί είναι στην τσέπη σου ή μέσα στο αυτοκίνητο – απλά βάζεις τον επιλογέα του κιβωτίου στο D και… έφυγες. Για τη στάθμευση και την έξοδο από το αυτοκίνητο επιλέγεις τη θέση P (parking). Για μία τετραμελή οικογένεια, το ηλεκτρικό XC40 Recharge προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους. Πέρα από τα 413 λίτρα του πορτμπαγκάζ, υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων μπροστά, κάτω από το καπό.

Στο πρώτο κομμάτι της οδήγησης, που περιελάμβανε μεικτή διαδρομή 50 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υποχώρησε λιγότερο από 10%. Κάτι που σημαίνει ότι είναι εφικτή η επίτευξη των 400 χλμ, αρκεί βέβαια ο οδηγός του XC40 Recharge να μην το… παρακάνει με το γκάζι. Στην εξοικονόμηση ενέργειας (η Volvo ανακοινώνει σε μεικτό κύκλο 23,8 kWh ανά 100 χλμ) συμβάλλει η λειτουργία One Pedal Drive, κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα επιβραδύνει έντονα το αυτοκίνητο, φορτίζοντας ταυτόχρονα την μπαταρία.

Μετά από λίγη ώρα το συνηθίζεις και μπορείς να οδηγείς χωρίς το φρένο, στο οποίο θα «καταφύγεις» μόνο σε περισταστικά απότομου φρεναρίσματος ή σε μία διασταύρωση. Η λειτουργία One Pedal Drive μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω της οθόνης του infotainment (το οποίο έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Google και είναι πολύ φιλικό σε όσους έχουν Android κινητό), όμως δεν υπάρχει διαβάθμιση της έντασης ανάκτησης ενέργειας, όπως συμβαίνει σε άλλα ηλεκτρικά με paddles πίσω από το τιμόνι.

Το XC40 Recharge εντυπωσιάζει πραγματικά με την επιτάχυνσή του, τόσο από στάση (0-100 χλμ/ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα) όσο και κάθε φορά που πατάς έντονα το γκάζι. Νιώθεις ότι οδηγείς ένα σπορ σουπερμίνι και όχι ένα τετρακίνητο SUV άνω των 2 τόνων. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και απολαμβάνεις να οδηγείς το ηλεκτρικό Volvo σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Να σηκώνεις το πόδι από το γκάζι πριν την στροφή και να επιταχύνεις και πάλι στην έξοδό της.

Με τόση δύναμη που αποδίδουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες του XC40 Recharge P8, θα ήταν καλή επιλογή η λειτουργία Eco, που θα μείωνε την ισχύ του συστήματος με όφελος στην αυτονομία, π.χ. μέσα στην πόλη. Πέρα από το default πρόγραμμα Comfort υπάρχει μόνο το Off road mode (ενεργοποιείται επίσης μέσω του υπομενού Driving στο σύστημα πολυμέσων), για οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολα εδάφη. Η εκτός δρόμου κίνηση επωφελείται και από τα 17,6 εκατ. απόστασης από το έδαφος.

Τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού SUV και κυρίως ο τρόπος που τα «περνά» στο δρόμο, του χαρίζουν έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Σε τέτοιο βαθμό, που μπορεί να παίξει το ρόλο του πρώτου αυτοκινήτου μίας οικογένειας, υπό προϋποθέσεις βέβαια: όπως η παρουσία wallbox 11 kW στην οικία του ιδιοκτήτη που φορτίζει την μπαταρία από το 0 στο 100% εντός 8 ωρών. Σε ταχυφορτιστή DC 150 kW, η διαδικασία 0-80% διαρκεί μόλις 40 λεπτά. Η μπαταρία συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.

Η τιμή εκκίνησης των 58.000 ευρώ μπορεί να φαντάζει υψηλή, όμως πρέπει στην… εξίσωση να βάλουμε την παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ, μεγάλης μπαταρίας και τον πραγματικά πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Η ομπρέλα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) περιλαμβάνει τα πάντα: από αυτόνομη πέδηση με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών και άλλων οχημάτων, μέχρι σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και αυτόματο φρενάρισμα όταν κινείται προς τα πίσω και εντοπιστεί κάθετα διερχόμενο όχημα.

δοκιμή ηλεκτρικό Volvo XC40

Στάνταρ είναι η διχρωμία του αμαξώματος, οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, το infotainment Android by Google και οι ψηφιακές υπηρεσίες Volvo για 4 έτη (μετά θα διατίθενται με συνδρομή). Η έκδοση Upgrade (τιμή 62.000 ευρώ) προσθέτει προβολείς full LED και προβολείς ομίχλης, πανοραμική γυάλινη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, Park Assist με εικόνα 360 μοιρών και το premium ηχοσύστημα Harman Kardon.

To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια και 3 χρόνια service. Προαιρετικά δίνεται η επιλογή τριετούς μεικτής ασφάλειας Volvo Platinum, στην τιμή των 4.080 ευρώ. Ως εταιρικό αυτοκίνητο το ηλεκτρικό XC40 έχει μία μικρή φορολογική επιβάρυνση για τον κάτοχό του, καθώς ξεπερνά το όριο των 40.000 ευρώ στη λιανική τιμή προ φόρων. Μιλώντας για τον στόχο πωλήσεων της Volvo Car Hellas, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της, Νίκος Γιαννουσάς, εκτίμησε ότι θα διατεθούν περισσότερα από 100 XC40 Recharge P8 AWD μέσα στο τρέχον έτος.

Φωτογραφίες: Volvo/Γιώργος Καραγιωργάκης

δοκιμή ηλεκτρικό Volvo XC40

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!