Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia στην Ελλάδα

Το νέο Skoda Fabia έρχεται με μεγαλύτερες διαστάσεις, ελκυστικότερη αισθητική, πλούσια τεχνολογία να διεκδικήσει μια θέση ψηλά στην κατηγορία των supermini.

Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia στην Ελλάδα

Το νέο Skoda Fabia έρχεται με μεγαλύτερες διαστάσεις, ελκυστικότερη αισθητική, πλούσια τεχνολογία να διεκδικήσει μια θέση ψηλά στην κατηγορία των supermini.

Το εντελώς νέο Skoda Fabia ξεκινάει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά, έχοντας ως κινητήριο δύναμη έναν βενζινοκινητήρα turbo 1,0 λίτρου με 110 ίππους και τιμή εκκίνησης τα 14.990 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση 1.0 MPI 80 ίππων. Αλλαγμένο σε βάθος, με μήκος που αγγίζει τα 4,1 μ. είναι με διαφορά το μεγαλύτερο supermini που διατίθεται στην αγορά, προσφέροντας μεγάλους χώρους και πρακτικότητα ανάλογη αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η σχεδίαση που δανείζεται στοιχεία από τα νεότερα μέλη της οικογένειας Skoda, αποτελεί σημείο αναφοράς για την εταιρεία και του χαρίζει έναν εξαιρετικό δείκτη οπισθέλκουσας Cd 0,28. Αυτό επιτεύχθηκε με προσοχή στη σχεδίαση και στη λεπτομέρεια. Για παράδειγμα οι μικρότεροι εξωτερικοί καθρέπτες δημιουργούν ανάλογα μικρότερη αντίσταση, ενώ ειδικά σχεδιασμένα κλαπέτα στη μάσκα κλείνουν όταν δεν υπάρχει ανάγκη ψύξης για επιπλέον βοήθεια. Διατίθεται σε εννέα χρώματα, αλλά και διχρωμίες, με γκρι ή μαύρη οροφή.

Το εσωτερικό είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε εικόνα, με στοιχεία από τα μεγαλύτερα αδελφά μοντέλα. Το τιμόνι με τις δυο ακτίνες κυριαρχεί, όπως και η νέα μεγάλη οθόνη αφής που φτάνει έως και τις 9,2 ίντσες, με τη βασική να είναι 6,5 ιντσών και την αμέσως επόμενη 8. Προαιρετικά, ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι ψηφιακός, με διάσταση 10,25 ίντσες, αναβαθμίζοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, ενώ στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και δυνατότητα ελέγχου του συστήματος πολυμέσων με φωνητικές εντολές, αλλά και διαισθητικά, με κινήσεις των χεριών από μακριά.

Φυσικά από το πακέτο εξοπλισμού δεν λείπουν στοιχεία που αφορούν τη διασύνδεση, με δυνατότητα σύνδεσης του smartphone με Android Auto, αλλά και Apple CarPlay, όπως και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Πολλές είναι οι θύρες USB-C, πέντε στο αριθμό, με αυτή στο σκίαστρο του συνοδηγού, για τοποθέτηση κάμερας, να κλέβει τις εντυπώσεις.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, με αρκετό αέρα ανάμεσά τους. Τα καθίσματα διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν, αλλά και τη στήριξη στο σώμα. Ανάλογα, με την πρώτη επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους, διαπιστώσαμε ότι και ο χώρος για τους πίσω είναι περισσότερο από ικανοποιητικός. Οι πολλές θήκες στο εσωτερικό συμβάλουν στην πρακτικότητα, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία, αφού αγγίζει τα 380 λίτρα.

 

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε εφοδιάζονταν με τον turbo κινητήρα του 1,0 λίτρου με απόδοση 110 ίππων και 200 Nm ροπής και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Υπάρχει και έκδοση με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η οποία συμβάλει αναμφίβολα στην ευκολία χρήση στην καθημερινότητα, αλλά επιβαρύνει το αυτοκίνητο με επιπλέον εκπομπές ρύπων που φτάνουν τα 127 γρ./χλμ., όταν η χειροκίνητη έκδοση έχει μόλις 113 γρ./χλμ. που συνεπάγεται και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο ξεχωρίζει για την ήσυχη λειτουργία του και την καλή μόνωση που κρατάει κάθε ανεπιθύμητο θόρυβο εκτός καμπίνας. Ο κινητήρας είναι θετικός σε τράβηγμα και συνεργάζεται σωστά με το καλό σε αίσθηση και κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ποιότητα κύλισης δεν αφήνει παράπονα, με την άνεση να περιορίζεται μερικώς, κυρίως λόγω των μεγάλων προαιρετικών τροχών 17 ιντσών.

Επιταχύνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, από στάση, έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η τσεχική εταιρεία είναι 4,9 λτ./100 χλμ., με τον υπολογιστή ταξιδίου κατά τη σύντομη οδηγική επαφή μαζί του να βρίσκεται πέριξ των 6 λτ./100 χλμ.

Όσον αφορά την ασφάλεια, το νέο Skoda Fabia που πατάει στην ευέλικτη πλατφόρμα MQB-A0, έχει τη δυνατότητα υιοθέτησης σύγχρονων συστημάτων. Μεταξύ αυτών είναι τα Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και Maneuver Assist. Επίσης, για πρώτη φορά το νέο Fabia έχει τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με έως και εννέα αερόσακους.

Το νέο Skoda Fabia είναι διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, Active, Ambition και Style και δύο κινητήριες. Μια με τον ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.0 MPI με 80 ίππους και τιμή εκκίνησης τα 14.990 ευρώ και μία με τον ίδιου καυσίμου 1.0 TSI, ο οποίος με τη βοήθεια turbo αποδίδει 110 ίππους. Η βασική τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 17.500 ευρώ, αλλά αφορά το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Ambition, ενώ διαθέσιμη είναι και μια αυτόματη έκδοση με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Style που στοιχίζει 20.650 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!