Οδηγούμε το νέο coupe SUV, Volkswagen Taigo

Το νέο Taigo, το κουπέ SUV υιοθετεί όλα τα καλά στοιχεία από τα compact crossover της Volkswagen και τα τυλίγει σε ένα πιο ελκυστικό πακέτο

Οδηγούμε το νέο coupe SUV, Volkswagen Taigo

Το νέο Taigo, το κουπέ SUV υιοθετεί όλα τα καλά στοιχεία από τα compact crossover της Volkswagen και τα τυλίγει σε ένα πιο ελκυστικό πακέτο

Η Volkswagen δεν αρκείται στα δύο μικρά SUV που διαθέτει ήδη στη γκάμα, προσθέτωντας ένα τρίτο, το νέο Taigo, ένα compact coupe-crossover που τα T-Cross και T-Roc. Η γερμανική εταιρεία πιστεύει ότι για χάρη του στιλ κάποιος μπορείς να διαθέσει και λίγα περισσότερα χρήματα, με τις τιμές του Taigo να ξεκινούν από 20.050 ευρώ για την έκδοση Comfort, αλλά στην ίδια εξοπλιστική έκδοση Life, ανεβαίνει στα 21.100 ευρώ (22.450 λίρες στην Μ. Βρετανία), όταν το T-Cross στοιχίζει 20.550 ευρώ (21.430 λίρες).

Παρόλα αυτά το Taigo παίρνει πολλά από αυτά που κάνουν το T-Cross (με το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα) ένα ελκυστικό μικρό SUV και τα ντύνει σε ένα αμάξωμα με πιο έντονα κεκλιμένη οροφή στο τελείωμά της. Υπάρχει όμως ένα μικρό μειονέκτημα στο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, αν και ο χώρος για τα πόδια είναι καλός, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει μειωθεί στα 440 λίτρα, αλλά αυτό είναι μόλις 15 λίτρα λιγότερα από αυτά του T-Cross.

Το δικό μας αυτοκίνητο με τον 1.5 TSI 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG στο επίπεδο εξοπλισμού R-Line στοιχίζει 29.725 λίρες (στην Ελλάδα η ανώτερη έκδοση είναι η 1.5 TSI 150 ίππων DSG Style που έχει τιμή 27.150 €) και αν και η ποιότητα ορισμένων πλαστικών στο εσωτερικό θα μπορούσε να είναι καλύτερη, με κάποια σκληρά υλικά σε εμφανή σημεία, διαθέτει αρκετό εξοπλισμό για τα χρήματά του. Η έκδοση R-Line βρίσκεται μαζί με τη Style στη γκάμα του μοντέλου, ως η πιο σπορ επιλογή εξοπλισμού, που διακρίνεται για το body kit και τους τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών.

Το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής Discover Nav με ενσωματωμένη δορυφορική πλοήγηση, Apple CraPlay και Android Auto, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro, η ασύρματη φόρτιση smartphone, εξοπλισμός ασφάλειας που περιλαμβάνει adaptive cruise control, με τη νέα τεχνολογία travel assist με αυτόματο stop & go, σύστημα αναγνώρισης λωρίδας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, διζωνικός κλιματισμός και προβολείς LED, ανήκουν όλα στο βασικό εξοπλισμό.

Ευτυχώς, το σύστημα πολυμέσων είναι παρόμοιο με εκείνο του T-Corss και το Golf προηγούμενης γενιάς και όχι η τελευταία εξέλιξή του. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιο λειτουργικό και εύκολο στη χρήση εν κινήσει. Τα γραφικά είναι ευκρινή και η απόκρισή του αρκετά γρήγορη, παρόλο που θα μπορούσε να είναι τοποθετημένο πιο ψηλά στο ταμπλό του αυτοκινήτου, κάτι που το Golf κάνει σωστά.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLKSWAGEN TAIGO ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Στο δρόμο η πλατφόρμα MQB A0 προσφέρει καλή αίσθηση ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο. Μερικές φορές οι ανάρτηση φαίνεται να επηρεάζεται από τις συνεχείς κακοτεχνίες, επιδεικνύοντας κάποια αστάθεια, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες και στον εθνικό δίκτυο είναι αρκετά άνετη και εκλεπτυσμένη, προσφέροντας την άνεση που αναζητάς.

Δεν το νιώθεις πιο σπορ από το T-Cross, ωστόσο παραμένει ένα ευέλικτο αυτοκίνητο με ελαφρύ τιμόνι για εύκολους ελιγμούς μέσα στην πόλη, αλλά με ικανοποιητικό βάρος ώστε σε δρόμους με στροφές να έχεις την αίσθηση που απαιτείται, με το εμπρός μέρος να ακολουθεί τη στροφή όταν του το ζητήσεις. Το πλαίσιο είναι καλά ρυθμισμένο, προσφέροντας ικανοποιητικά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Ο κινητήρας ταιριάζει με το μοντέλο, με τον 1.5 TSI που αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής να διακρίνεται για την ομαλή και γραμμική λειτουργία του. Ζυγίζει 1.304 κιλά, που δεν είναι άσχημα για SUV, επιτρέποντας να κινηθείς χαλαρά χωρίς να πιέζεις το κινητήρα, γιατί σε άλλη περίπτωση θα αρχίζει να γίνεται τραχύς.

Είναι καλύτερα να κινείσαι με χαμηλές στροφές, εκεί όπου ο κινητήρας λειτουργεί ήρεμα. Επιπλέον, η τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις σε συνθήκες χαμηλού φορτίου συμβάλλει επίσης στην αποδοτικότητα.

Όταν πιέσεις περισσότερο, αναζητώντας επιδόσεις, τότε θα διαπιστώσεις ότι μαζί με τις στροφές του κινητήρα ανεβαίνει και ο θόρυβος. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν βοηθάει, το οποίο κάνει κατέβασμα πιο γρήγορα από όσο θα θέλαμε, ενώ δεν είναι και το πιο γρήγορο στις αλλαγές, με την εμπλοκή του να γίνει σχετικά αργά όταν θέλεις να ξεκινήσεις γρήγορα. Ωστόσο, είναι αρκετά ομαλό εν κινήσει. Χειροκίνητη επιλογή δεν προσφέρεται σε αυτή την έκδοση κινητήρα. Ακόμα και έτσι, το αυτόματο Taigo έχει μέση κατανάλωση 6,1 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 138 γρ./χλμ. CO2, άρα θα είναι οικονομικό στη χρήση.

Συμπέρασμα

Το επιπλέον στιλ που προσφέρει το Taigo σε σχέση με το αδελφό μοντέλο T-Cross συνοδεύεται από αρκετή ουσία. Το compact SUV της Volkswagen προσφέρει ξεχωριστή εμφάνιση σε προσιτές τιμές και ενώ έχει τα ίδια ελαττώματα με τα «κανονικά» SUV που συγγενεύει (κυρίως κάποια θέματα με την ποιότητα των υλικών και όχι το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), το Taigo είναι μια αξιόλογη πρόταση στη γκάμα της εταιρείας που θα αποτελέσει μια ελκυστική εναλλακτική πρόταση για κάποιους από τους αγοραστές της κατηγορίας των SUV

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!