Η Porsche Macan είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της γερμανικής εταιρείας, καθώς ιστορικά είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της – πλην της μεγαλύτερης Cayenne – και φαίνεται πως θα αποκτήσει ξανά κινητήρες εσωτερικής καύσης, το 2028.
Με την αποκάλυψη της νέας γενιάς, η Porsche δήλωσε ότι δεν θα συνεχίσει την παραγωγή θερμικών εκδόσεων της Macan, με την παγκόσμια παραγωγή να σταματά το 2026. Ή τουλάχιστον… αυτό είχε δηλώσει μέσα στο 2024.
Τον Ιανουάριο του 2025, τα διεθνή μέσα αναφέρθηκαν σε ένα «υψηλόβαθμο στέλεχος», το οποίο είπε ότι: «Η υποδοχή της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Macan ήταν θετική, αλλά δεν έχουμε ακόμη δει μακροπρόθεσμα τις επιδόσεις της στην αγορά, δεδομένων των αβέβαιων συνθηκών που επικρατούν».
Φτάνοντας στο σήμερα, η Porsche επιβεβαίωσε και επίσημα ότι θα ενισχύσει την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Macan με νέες θερμικές εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης και Plug-In Hybrid σύνολα. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPC που αξιοποιεί και η Audi για τα δικά της μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου και του νέου Q5. Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά της Macan, η οποία έκανε αρκετές αλλαγές στο σύστημα κίνησης για να διαφοροποιηθεί από την Audi, η νέα γενιά θα αξιοποιήσει αρκετά από τα μηχανικά μέρη της πλατφόρμας ως είναι.
Ο λόγος; Το μοντέλο θα πρέπει να είναι έτοιμο για τις αγορές μέχρι το 2028 – ένα ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου. Καθώς πολλά από τα μηχανικά μέρη έχουν ήδη δοκιμαστεί στα μοντέλα της Audi, η Porsche γλιτώνει πολύτιμο χρόνο έρευνας και ανάπτυξης, περιορίζοντας παράλληλα και το κόστος παραγωγής.
Νέο όνομα;
Μπορεί να θεωρούμε ως τώρα ότι το νέο μοντέλο είναι «η θερμική Macan», όμως στην πραγματικότητα η Porsche αναμένεται να παρουσιάσει το μοντέλο κάτω από ένα «ανεξάρτητο όνομα», με «νέο σχεδιασμό». Δεν ξέρουμε ακόμα ποιο θα είναι αυτό το όνομα, ούτε έχουμε εικόνα για τον σχεδιασμό του. Υποθέτουμε όμως ότι θα διαθέτει τον σπορ χαρακτήρα όλων των μοντέλων της Porsche, με δυναμικές γραμμές και coupe προφίλ.