Χριστόψωμο ή chips;

Το πρώτο είναι σπεσιαλιτέ γλυκό της Δρέσδης, όπου η Bosch σκοπεύει να παράγει ημιαγωγούς

Χριστόψωμο ή chips;

Το πρώτο είναι σπεσιαλιτέ γλυκό της Δρέσδης, όπου η Bosch σκοπεύει να παράγει ημιαγωγούς

Η πανδημία οδήγησε αρχικά τις γραμμές παραγωγής σε στασιμότητα, κι όταν τα πράγματα άρχισαν να ανακάμπτουν ξανά και οι αριθμοί των ταξινομήσεων να αυξάνονται, έστω και αργά, τα προβλήματα σε δύο εργοστάσια ζωτικής σημασίας για τη βιομηχανία στις Η.Π.Α. και την Ιαπωνία σταμάτησαν εκ νέου τις γραμμές παραγωγής. Οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο αναζητούν απεγνωσμένα chips (ημιαγωγούς), χωρίς τα οποία τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πλέον αδιανόητα.

Για τον ίδιο λόγο είναι χαρακτηριστικό πως οι γραμμές παραγωγής της Ford στην Κολονία έχουν σταματήσει, ενώ άλλοι κατασκευαστές, όπως η Peugeot, αναβίωσαν το αναλογικής τεχνολογίας παρελθόν, αφού αποφεύγουν προς το παρόν τον ψηφιακό πίνακα και τοποθετούν ξανά στη θέση του συμβατικής τεχνολογίας όργανα, ακόμα και στο best seller τους, το 308.

Εξαιτίας της τρέχουσας έλλειψης μπορούν να παραχθούν συνολικά σε παγκόσμια κλίμακα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους από περίπου δύο έως τέσσερα εκατομμύρια λιγότερα οχήματα. Η έλλειψη πλήττει τη βιομηχανία σε μια εποχή, που η ζήτηση αυτοκινήτων αυξάνεται και πάλι αισθητά, παρότι ένα γρήγορο τέλος της κρίσης δεν προβλέπεται. «Η βιομηχανία βιώνει αυτόν τον καιρό μια δύσκολη στιγμή, αν και η πίεση θα μειωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και το δεύτερο εξάμηνο του 2022 αναμένουμε ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί ξανά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Volkmar Denner, στα εγκαίνια του νέου εργοστασίου κατασκευής ημιαγωγών του ομίλου στη Δρέσδη.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η Bosch αναφέρει με βεβαιότητα ότι το «εργοστάσιο των chip του μέλλοντος» έχει χτιστεί εκεί. Οι ημιαγωγοί, χωρίς τους οποίους καμία συσκευή τεχνολογίας δεν μπορεί να λειτουργήσει σήμερα, κατασκευάζονται σε ένα χώρο με εμβαδόν 72.000 τετραγωνικών μέτρων. «Χάρη στην ιδιαίτερα ενθουσιώδη ομάδα», λέει ο οικονομικός διευθυντής της Bosch, Harald Kröger, «μπορούμε να ξεκινήσουμε την παραγωγή στη Δρέσδη έξι μήνες νωρίτερα από τότε, που αρχικά είχε προγραμματιστεί». Πρώτον, τα chip για τα ηλεκτρικά εργαλεία της εταιρείας θα παράγονται στη Σαξονία τον Σεπτέμβριο, δηλαδή τρεις μήνες νωρίτερα σε σχέση με τον προγραμματισμό και, στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η παραγωγή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, τα περισσότερα ηλεκτρονικά εξαρτήματα προορίζονται πάνω απ’ όλα για τα συστήματα αυτοκινήτων, που κατασκευάζει μόνη της η Bosch. Μόνο ένα μικρό ποσοστό μπορεί να παραδοθεί απευθείας στους κατασκευαστές.

Το νέο εργοστάσιο στη Σαξονία είναι η μεγαλύτερη επένδυση (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ) του ομίλου στην 130ετή ιστορία της φίρμας. Αρχικά θα εργάζονται 250 άτομα στη μονάδα παραγωγής της Δρέσδης, αριθμός, που αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 700 τους επόμενους μήνες. Εκτός από το εργοστάσιο στο Reutlingen, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2010, η Δρέσδη, γνωστή για τα χριστουγεννιάτικα Stollen, είναι το δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής chip του προμηθευτή αυτοκινήτων, το οποίο κατατάσσεται παγκοσμίως στην έκτη θέση μεταξύ των παραγωγικών μονάδων ημιαγωγών. Η Bosch συνδυάζει στο εργοστάσιο την τεχνητή νοημοσύνη με τη διαδικτυακή σχέση των πραγμάτων και τις ανάλογες ενημερώσεις, με αποτέλεσμα να «μπορούμε να πετύχουμε τη βάση για συνεχή βελτίωση στην παραγωγή βάσει στοιχείων», εξηγεί ο Denner. Όλα τα δεδομένα παραγωγής, που φτάνουν τις περίπου 500 σελίδες κειμένου ανά δευτερόλεπτο, συλλέγονται σε μια μνήμη και αξιολογούνται προκειμένου να αναλυθούν και να διορθωθούν ακόμα και οι μικρότερες αποκλίσεις σε πραγματικό χρόνο.

Με αυτόν τον τρόπο η Bosch εξοικονομεί για λογαριασμό των πελατών της χρονοβόρες δοκιμές και, επίσης, οι εργασίες συντήρησης μπορούν να βελτιστοποιηθούν, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Τα chip, που είναι εγκατεστημένα σε αυτοκίνητα, αποτελούν από καιρό απαραίτητα συστατικά. Σύμφωνα με την Bosch, κάθε νέο όχημα είχε πριν από πέντε χρόνια κατά μέσο όρο περισσότερους από εννέα ημιαγωγούς της. Ο αριθμός έχει σήμερα αυξηθεί σε πάνω από 17 και ενόψει της εξέλιξης νέων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτροκίνησης, ο αριθμός των ηλεκτρονικών βοηθημάτων θα συνεχίσει σαφώς να αυξάνεται.

«Τα chip για οχήματα», λέει ο Kröger, «είναι η κορυφαία ειδικότητα της τεχνολογίας των ημιαγωγών. Τα μικρά δομικά στοιχεία στο αυτοκίνητο πρέπει να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και να λειτουργούν αξιόπιστα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.» Στο κάτω-κάτω, τα αόρατα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να σώσουν ζωές. «Τα τελευταία χρόνια», εξηγεί ο Kröger, «ημιαγωγοί που ελέγχουν το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας (ESP), για παράδειγμα, έχουν αποτρέψει 450.000 ατυχήματα και έχουν σώσει 15.000 ζωές».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!