Στις μπαταρίες LFP στρέφεται (και) ο όμιλος Stellantis

Οι μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου αποτελούν το «next big thing» για την ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση όχι λόγω τεχνολογικής εξέλιξης αλλά λόγω του κόστους των πρώτων υλών που έχει εκτινάξει το κόστος των μπαταριών που αξιοποιούν μαγγάνιο, νικέλιο και κοβάλτιο

Στις μπαταρίες LFP στρέφεται (και) ο όμιλος Stellantis

Οι μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου αποτελούν το «next big thing» για την ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση όχι λόγω τεχνολογικής εξέλιξης αλλά λόγω του κόστους των πρώτων υλών που έχει εκτινάξει το κόστος των μπαταριών που αξιοποιούν μαγγάνιο, νικέλιο και κοβάλτιο

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η «κινεζική εισβολή» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά, κυρίως  να μειωθεί το κόστος παραγωγής μπαταριών, οι κατασκευαστές στρέφονται ο ένας μετά τον άλλον στις πιο «προσιτές» μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP). Ο τελευταίος στην μακρά σειρά κατασκευαστής που ανακοινώνει την πρόθεσή του να καταφύγει στην λύση των συγκεκριμένων μπαταριών αντί των μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας, αλλά υψηλότερου κόστους NMC οι οποίες αξιοποιούν νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο είναι ο όμιλος Stellantis.

«Χρειαζόμαστε μπαταρίες LFP και θα αποκτήσουμε μπαταρίες LFP καθώς αποτελούν μια ανταγωνιστική επιλογή προκειμένου να μπορούμε να κατασκευάσουμε προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μεσαίες τάξεις», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares, επικεφαλής του ομίλου Stellantis ο οποίος στεγάζει 16 αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όπως διευκρίνισε ο ίδιος το μόνο ζήτημα που μένει να διευθετηθεί είναι κατά πόσο οι μπαταρίες LFP θα προέλθουν από ευρωπαϊκό έδαφος ή από αλλού.

Όπως και να έχει με την προέλευση των νέων μπαταριών, ο όμιλος Stellantis έχει ήδη δημιουργήσει κοινοπραξία με την Mercedes-Benz για την παραγωγή μπαταριών NMC με την προοπτική κατασκευής τριών εργοστασίων με το πρώτο, στο Douvrin της Γαλλίας να είναι έτοιμο το 2024.

Να σημειωθεί ότι «παραδοσιακά» οι ευρωπαίοι κατασκευαστές και όχι μόνο, αξιοποιούν στην πλειονότητά τους μπαταρίες NMC οι οποίες θεωρούνται ενεργειακά αποδοτικότερες αλλά και, πλέον, εξαιρετικά υψηλού κόστους λόγω των συνεχώς αυξανόμενων τιμών των πρώτων υλών όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο. Αντιθέτως, η πλειονότητα των κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εσχάτως έχουν ξεκινήσει να αναζητούν εμφατικά διέξοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, μεταξύ των οποίων η Xpeng, η ΝΙΟ, η BYD και η ΜG χρησιμοποιούν τις πιο προσιτές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου.

Την αρχή για τους καθιερωμένους κατασκευαστές σε ό,τι αφορά την χρήση μπαταριών LFP έκανε η Tesla η οποία χρησιμοποιεί ήδη αντίστοιχης τεχνολογίας μπαταρίες για τις βασικές εκδόσεις των Model 3 και Model Y, με προέλευση την κινεζική CATL.

Mε αυτήν την αφορμή, άξιο αναφοράς είναι επίσης ότι η Kίνα, το 2023 θα παράγει το 99,5% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών LFP  με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάλυψη της νέας ζήτησης για το συγκεκριμένο είδος μπαταριών.

Επίσης η CATL έχει ήδη υλοποιήσει την πρώτη φάση επέκτασή της σε ευρωπαϊκό έδαφος, ξεκινώντας την διαδικασία προπαραγωγής στο εργοστάσιο του Erfurt στη Γερμανία, από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς. Προς το παρόν ωστόσο η CATL δεν έχει ανακοινώσει το είδος των μπαταριών που θα κατασκευάζει στο γερμανικό της εργοστάσιο στο οποίο θα περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι γραμμές παραγωγής μπαταριών έως το τέλος του 2023.

Το επόμενο βήμα επέκτασης της CATL προβλέπει την κατασκευή ενός δεύτερου εργοστασίου στην Ευρώπη το οποίο θα κατασκευαστεί στο Debrecen της Oυγγαρίας με την προοπτική να ξεκινήσει την παραγωγή από το 2025.  Αν και ούτε σε αυτή την περίπτωση έχει ανακοινωθεί το είδος των μπαταριών που θα κατασκευάζονται εκεί, υπάρχουν ήδη συμφωνίες για την προμήθεια μπαταριών σε VW Group, Mercedes-Benz και BMW αλλά και τον όμιλο Stellantis ο οποίος ενδέχεται να συμμετάσχει και στην κατασκευή του εργοστασίου.

Επίσης, προσφάτως η Ford ανακοίνωσε ότι η Mustang Mach-E θα εφοδιάζεται από την άνοιξη και μετά με μπαταρίες LFP (επίσης προέλευσης CATL), στοιχείο που κατά τις εκτιμήσεις της «μπλε οβάλ» φίρμας αναμένεται να μειώσει το κόστος τους από 10-15%, ενώ σε ό,τι αφορά τον όμιλο VW, έχει επενδύσει πολλά στην μείωση του κόστους των μπαταριών προκειμένου να προχωρήσει στο επόμενο βήμα της ηλεκτρικής εξέλιξής του και το λανσάρισμα νεών, μικρότερων ηλεκτρικών μοντέλων που θα συμβάλλουν στην ταχύτερη διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!