Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Dacia Spring

Το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς έρχεται με 65 ίππους, έμφαση στην οικονομία αλλά και με συμβιβασμούς σε αρκετούς τομείς.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Dacia Spring

Το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς έρχεται με 65 ίππους, έμφαση στην οικονομία αλλά και με συμβιβασμούς σε αρκετούς τομείς.

Ήταν αναμενόμενο πως το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς θα είχε τα σήματα της Dacia, πολύ πριν η Ρουμανική εταιρεία ανακοινώσει επίσημα το πρώτο της βήμα στον χώρο των μοντέλων BEV. Το Spring ήρθε το 2021 να εκπληρώσει την «προφητεία», αλλά χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρει το δρόμο του προς τη χώρα μας. Τουλάχιστον ήρθε στην πιο ενδιαφέρουσα έκδοση Extreme με το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το ερώτημα ωστόσο παραμένει: η χαμηλή – για ηλεκτρικό – τιμή του Dacia Spring συνεπάγεται συμβιβασμούς; Η μονολεκτική απάντηση είναι, εννοείται. Πάμε όμως τα δούμε τα πράγματα πιο αναλυτικά.

Τι εστί Spring

Με μήκος μόλις 3,7 μ. και μέση αυτονομία έως 220 χλμ, το ηλεκτρικό Dacia προορίζεται ουσιαστικά για αστικές μετακινήσεις. Από την άλλη, πρόκειται για ένα κανονικό αυτοκίνητο, με σημαντικά ευρύτερο πεδίο δράσης και επίπεδο πρακτικότητας από τα ηλεκτρικά microcars – κάποια από τα οποία έχουν παραπλήσιο κόστος κτήσης!

Στυλιστικά δεν πρόκειται για κάτι το εντυπωσιακό, είναι όμως ένα χαριτωμένο πεντάθυρο χάτσμπακ με ψηλόλιγνη σιλουέτα, στο οποίο κάποιες διακριτικές μπρονζέ πινελιές στους καθρέπτες, τις ράγες οροφής και το πίσω λογότυπο, μαζί με τα αυτοκόλλητα στο πλάι, να δίνουν έναν νεανικό αέρα.

Τα βασικά και απολύτως απαραίτητα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι από τον ήχο στο κλείσιμο της πόρτας πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο στην εξέλιξη του οποίου η περικοπή κόστους έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα υλικά, που είναι σκληρά και οικονομικής επιλογής στο σύνολό τους. Τον μονότονο σκούρο γκρι διάκοσμο ελαφραίνουν οι μπρονζέ ενθέσεις στις πόρτες και το ταμπλό και οι συνθετικές επενδύσεις απομίμησης δέρματος στα καθίσματα.

Ο οδηγός κάθεται σωστά σε γενικές γραμμές, παρότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται ούτε καθ’ ύψος ούτε σε απόσταση. Μπροστά του έχει αναλογικές ενδείξεις και μια κεντρική οθόνη 3,5’’, συνδυασμός που δίνει πετυχημένα την ψευδαίσθηση ψηφιακού πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό, η (στάνταρ) οθόνη αφής 7’’ του συστήματος infotainment είναι ολοφάνερο πως προέρχεται από παλιότερα μοντέλα του Ομίλου Renault, είναι όμως απλή κι εύκολη στη χρήση και προσφέρει όλες τις βασικές λειτουργίες συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple CarPlay), πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα: air condition, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, 4 ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα. Εδώ πρέπει να προσέξετε το εξής. Η ενεργοποίηση του αυτοκινήτου γίνεται με κλασικό κλειδί, το οποίο αν γυρίσετε κατευθείαν στη θέση start ενδέχεται το σύστημα κίνησης να μην μπει σε λειτουργία και το όχημα να μην κινείται, ενώ εσείς πατάτε γκάζι και όλα δείχνουν φωτισμένα και σωστά στον πίνακα οργάνων. Πρέπει να γυρίζετε σταδιακά το κλειδί, περνώντας από τη μια σκάλα στην επόμενη, μέχρι να ανάψει η πράσινη ένδειξη «ΟΚ».

Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του ηλεκτρικού Dacia, με στάνταρ 6 αερόσακους, Isofix, ESP (που απενεργοποιείται!!!) και συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA), παρακολούθησης απώλειας πίεσης ελαστικών (TPMS), περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), κλήσης έκτακτης ανάγκης (e-call), προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW) και αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB).

Οι χώροι επιβατών αντίθετα δεν είναι το φόρτε του Spring. Οδηγός και συνοδηγός είναι πολύ κοντά ο ένας στον άλλο, λόγω του μικρού πλάτους, ενώ στις πίσω θέσεις ένας επιβάτης ύψους 1,75 μ. θα στριμωχτεί αν μπροστά κάθεται κάποιος ψηλότερος από αυτόν.

Το πορτμπαγκάζ από την άλλη ικανοποιεί με τη χωρητικότητα των 290 λίτρων και το τετραγωνισμένο του σχήμα, με το ψηλό κατώφλι να αποτελεί τη μόνη – μικρή – παρατήρηση. Η έκπληξη (στις ελαφρώς πλουσιότερες εκδόσεις Extreme DCR και Plus) κρύβεται από κάτω, όπου υπάρχει κανονική ρεζέρβα αντί για κιτ επισκευής ελαστικού. Χρήσιμο στοιχείο για κάποιον που ζει σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό και έχει επιλέξει ηλεκτρικό αυτοκίνητο για οικονομία ή/και επειδή δεν υπάρχει πρατήριο καυσίμων κοντά του, αλλά μάλλον περιττό για αυτοκίνητο πόλης.

Οικονομία στο maximum

Κρίνοντάς το ως τέτοιο, ένα μικρό αυτοκίνητο δηλαδή που κινείται στην πόλη, το Spring είναι πολύ καλό. Χωράει σχεδόν παντού, ελίσσεται με ευκολία και σβελτάδα, είναι μαλακό και άνετο και φρενάρει δυνατά και με ασφάλεια.

Αν πάλι βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο με στροφές και το πιέσεις, οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος και τα στενά ελαστικά 165/70 R14 σου υπενθυμίζουν τι οδηγείς και σε προτρέπουν να κόψεις ρυθμό πριν βρεθείς σε δύσκολη κατάσταση. Επιπλέον, σε βρεγμένο δρόμο υπολογίστε μεγαλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης καθώς η πρόσφυση χάνεται σχετικά εύκολα και το ABS επεμβαίνει νωρίς.

Ο ηλεκτροκινητήρας «στέλνει» 65 ίππους και 113 Nm στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης. Στο σανίδωμα του γκαζιού δεν υπάρχει η κλωτσιά που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό, η δύναμη ωστόσο έρχεται γραμμικά και προσφέρει καλές επιταχύνσεις: 0-50 χλμ. σε 3,9’’ και 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7’’, κάτι στο οποίο συμβάλλει το μικρό βάρος των 975 κιλών. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπεραρκετά 125 χλμ./ώρα.

Ταυτόχρονα, η κατανάλωση ενέργειας είναι πολύ χαμηλή. Σύμφωνα με τη Dacia κυμαίνεται κατά μέσο όρο στις 14,5 kWh/100 χλμ. και πέφτει στις 10,4 kWh/100 χλμ. στην πόλη. Στην πράξη εύκολα είδαμε τιμές κοντά στις 12,5 kWh/100 χλμ., που σημαίνει πως η μέση αυτονομία των 220 χλμ. είναι εύκολα επιτεύξιμη (310 χλμ. ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής για οδήγηση στην πόλη).

Τον ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια μια μικρή μπαταρία 27,4 kWh, η οποία φορτίζει από το 0-80% σε 56’ σε ταχυφορτιστή 30 kW. Για να φτάσει από το 0 στο 100% χρειάζονται 4 ώρες και 51’ σε φορτιστή AC 6,6 kW (wallbox) ή 13,5 ώρες σε απλή πρίζα σούκο.

Τελικά;

Εξαρτάται πώς θα το δει κανείς. Με την πρόσφατη – σημαντική – μείωση της τιμής του, το ηλεκτρικό Dacia είναι αισθητά πιο φθηνό για να συγκριθεί με οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Παρόλα αυτά, δεν παύει να αποτελεί μια καλή πρόταση μόνο ως δεύτερο, ακόμη και τρίτο αυτοκίνητο. Με αυτό ως δεδομένο, και σε συνδυασμό με τον τιμοκατάλογο που ξεκινά από 18.950 € (με την κρατική επιδότηση των 8.000 €), είναι φυσικό κι επόμενο να απευθύνεται σε ένα πιο ευκατάστατο αγοραστικό κοινό και όχι στη μάζα. Ένα κοινό που πιθανότατα θα αναζητήσει καλύτερη ποιότητα κατασκευής και πλουσιότερες ανέσεις.

Αν όμως το βάλεις απέναντι σε παρόμοιας τιμής microcar, το Spring θυσιάζει λίγη από την ευελιξία για να προσφέρει πολύ περισσότερη άνεση, ασφάλεια, πρακτικότητα και αίσθηση κανονικού αυτοκινήτου. Τελικά, το Dacia Spring με αυτή την τιμή στέκεται μόνο του στην αγορά, χωρίς άμεσο αντίπαλο.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!