Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό KGM Torres EVX με τους 207 ίππους

Το αμιγώς ηλεκτρικό D-SUV της KGM είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της Κορεατικής εταιρείας.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό KGM Torres EVX με τους 207 ίππους

Το αμιγώς ηλεκτρικό D-SUV της KGM είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της Κορεατικής εταιρείας.

Η KGM μπορεί να είναι μια από τις πολλές νέες μάρκες που εισήλθαν το τελευταίο διάστημα στην ελληνική αγορά, αλλά μόνο καινούρια δεν είναι. Αποτελεί ουσιαστικά την επόμενη μέρα της γνωστής μας SsangYong και κάνει δυνατό comeback με νέο εισαγωγέα (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) και μια ενδιαφέρουσα γκάμα από SUV κάθε μεγέθους και ένα pick-up.

Το Torres αποτελεί το πιο πολυσυλλεκτικό μοντέλο στην παλέτα της KGM, καθώς διατίθεται ως αμιγώς υβριδικό και ηλεκτρικό. Η πλήρως εξηλεκτρισμένη έκδοση EVX αποτελεί το δοκίμιό μας.

Μοντέρνα σχεδίαση, πλουσιοπάροχοι χώροι

Με μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,73 μ., το Torres EVX κάνει αισθητή την παρουσία του τόσο με το μέγεθος όσο και με την εμφάνισή του. Το ψηλό ανάστημα γίνεται ακόμη πιο επιβλητικό χάρη στο ίσιο και φαρδύ εμπρός καπό, τα φουσκωμένα φτερά και την πλατιά πίσω κολώνα.

KGM Torres EVX 2025 (5)

Την ίδια ώρα, ο μοντέρνος χαρακτήρας που εκφράζεται κυρίως με τη φωτιζόμενη λεπτή μπάρα που ουσιαστικά συνδέει τα στενά φώτα LED εμπρός, παντρεύεται αρμονικά με την αύρα περιπέτειας που περιμένεις από ένα SUV, για την οποία φροντίζουν οι ποδιές στους προφυλακτήρες, τα πλαστικά προστατευτικά στα πλαϊνά, αλλά κυρίως η ιδιαίτερη σχεδίαση του πορτμπαγκάζ που παραπέμπει σε κλασικά 4×4 με τη ρεζέρβα κρεμασμένη στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται επίσης από καθαρές γραμμές και σύγχρονη αισθητική. Έχει γίνει έξυπνη επιλογή υλικών, με μαλακή υφή στο επάνω μέρος και σκληρά πλαστικά χαμηλότερα στην καμπίνα. Στην ευχάριστη αύρα συμβάλλουν επίσης ο ανοιχτόχρωμος διάκοσμος, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός.

KGM Torres EVX 2025 (14)

Στο ταμπλό πρωταγωνιστές είναι οι δύο μεγάλες οθόνες. Αριστερά βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ και ακριβώς δίπλα του, κάτω από το ίδιο περίβλημα, είναι η οθόνη αφής 12,3΄΄ του infotainment που φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto (αν και όχι ασύρματα).

Εκεί προβάλλεται επίσης η εικόνα από την κάμερα περιμετρικής θέασης (AVM), ενώ συγκεντρώνονται όλες σχεδόν οι ρυθμίσεις του οχήματος, καθώς οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν εντελώς από το ταμπλό. Γεγονός που σημαίνει πως ο χειρισμός της οθόνης απαιτεί χρόνο εξοικείωσης.

KGM Torres EVX 2025 (10)

Η κονσόλα με το επάνω μέρος-γέφυρα που αιωρείται, συμβάλλει επίσης στη μοντέρνα σχεδίαση του εσωτερικού και φιλοξενεί μεγάλες και πρακτικές θήκες. Τα δερμάτινα εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα, ενώ θερμαινόμενα είναι και τα πίσω!

Εντυπωσιακή είναι και η ευρυχωρία του Torres EVX. Στις πίσω θέσεις δύο ενήλικες (στην ανάγκη και τρεις) απολαμβάνουν πλούσιο χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος με όγκο 703 λίτρα (1.662 λτ. με αναδιπλωμένα καθίσματα).

Ισχύς 207 ίππων και αυτονομία έως 462 χλμ.

Το σύστημα κίνησης του Torres EVX αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 207 ίππων και 339 Nm ροπής και κινεί τους εμπρός τροχούς. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 73,4 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία έως 462 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο – τιμή που με προσεκτική οδήγηση πλησιάσαμε αρκετά.

KGM Torres EVX 2025 (19)

Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να φορτίζει με ισχύ έως 350 kW (!), φτάνοντας από το 10% στο 80% σε 28’. Σε ταχυφορτιστή 100 kW η φόρτιση 20%-80% διαρκεί 37’, ενώ σε wallbox 11 kW η μπαταρία γεμίζει πλήρως (0-100%) σε 9 ώρες. Εντυπωσιακή είναι η εγγύηση για την μπαταρία που φτάνει τα 10 χρόνια ή το 1.000.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο!

Αξιοσημείωτο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρεις βαθμίδες που επιλέγονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Η διαφορά μεταξύ τους είναι αισθητή, ωστόσο το όχημα δεν ακινητοποιείται, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πως έχουμε one pedal οδήγηση. Από την άλλη, τα φρένα, που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, διακρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους και την αίσθηση στο πεντάλ.

KGM Torres EVX 2025 (21)

Στην πράξη η δύναμη είναι παρούσα σε κάθε πάτημα του γκαζιού και οι επιδόσεις έρχονται αβίαστα, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,1’’ και την ταχύτητα να κορυφώνεται στα 175 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα προς τα εμπρός αλλά μέτρια προς τα πίσω -λόγω κυρίως των φαρδιών κολόνων C. Το δεύτερο που κάνει εντύπωση -μετά τις ζωηρές επιδόσεις- είναι το πόσο αθόρυβα κινείται το Torres EVX.

Έπειτα, έρχεται η ανάρτηση με την μαλακή ρύθμιση για να δηλώσει εμφατικά πως το ηλεκτρικό SUV της KGM έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης, τομέας που πραγματικά διαπρέπει.

Αν το παραβλέψεις και επιτεθείς σε δρόμο με στροφές θα εισπράξεις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος και έλλειψη αμεσότητας, ενώ στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το βαρύ SUV των 1.915 κιλών υπακούει στο νόμο της αδράνειας: χάνει την πρόσφυση του εμπρός μέρους και ανοίγει την τροχιά του εμπρός μέρος προς το εξωτερικό της στροφής.

KGM Torres EVX 2025 (3)

Πάντα όμως με ασφάλεια, καθώς το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού επεμβαίνει για να επαναφέρει την τάξη. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση «τυφλού» σημείου και αναγνώριση προσοχής οδηγού.

KGM Torres EVX 2025 (5)

Αν από την άλλη προσαρμοστείς στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, απολαμβάνεις σβέλτες, ξεκούραστες και χαλαρωτικές διαδρομές σε τέτοιο βαθμό, που τελικά το ευχαριστιέσαι. Στα θετικά προσθέστε την ύπαρξη προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Comfort, Sport), την ικανότητα έλξης βάρους έως 1,5 τόνο (με φρένα), τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (19,5 εκατοστά) και τη λειτουργία V2L (β) που επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών με ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία.

KGM Torres EVX 2025 (26)

Τελικά;

Το Torres EVX μας άρεσε επειδή φέρνει μια αύρα νοσταλγίας στη σύγχρονη εξηλεκτρισμένη εποχή. Κάτω από το αναμφισβήτητα όμορφο αμάξωμα έχουμε μια διαμάχη: η φύση του παραδοσιακού δραστήριου SUV συναγωνίζεται εκείνη του σύγχρονου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το τελικό αποτέλεσμα έχει έναν νικητή: τον υποψήφιο αγοραστή που αναζητά ένα ντιζαϊνάτο, ποιοτικό, ασφαλές και αποδοτικό μεγάλο SUV με την αύρα των κλασικών off-road, αλλά και με τις αρετές που φέρνει η ηλεκτροκίνηση.

Σαφώς και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, όπως π.χ. στην ανάρτηση και το infotainment. Για οικογένειες όμως που θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να στερηθούν χώρο και χρηστικότητα, αποτελεί έναν σοβαρό υποψήφιο.

KGM Torres EVX 2025 (28)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!