Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Renault Twingo E-Tech και είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας.
Είναι η αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια οι επιλογές στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί, όμως σε μεγάλο βαθμό εξακολουθούν να είναι σταθερά πιο ακριβά σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα.
Οι τάσεις όμως της αγοράς σταδιακά αλλάζουν. Η τιμή που ανακοινώνει η Renault για το Twingo είναι κάτω από 20.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως θα είναι ένα από τα πιο οικονομικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ θα μπορεί να ανταγωνιστεί σε κόστος ακόμα και θερμικά μοντέλα. Ανήκει στην μικρότερη κατηγορία της αγοράς – αυτή των mini αυτοκινήτων, με μήκος αμαξώματος 3,73 μέτρα.
Σχεδιαστικά το μοντέλο παραγωγής δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο που είδαμε το 2023. Το ρετροφουτουριστικό design αντλεί έμπνευση από το πρώτο Twingo, που παρουσιάστηκε το 1993.

Σε αντίθεση με την σχεδιαστική τάση της εποχής, που θέλει τα αυτοκίνητα να είναι επιθετικά και σπορ, το Twingo φέρνει μια ευχάριστη αλλαγή. Οι καμπυλωτές γραμμές, σε συνδυασμό με την λεπτή μάσκα δημιουργούν την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «χαμογελάει», θυμίζοντας, για μία ακόμη φορά, τόσο τον σχεδιασμό όσο και τη φιλοσοφία του αρχικού Twingo. Στο μοντέλο παραγωγής, το καπό φαίνεται πως έχει μικρύνει, με ένα μαύρο πλαστικό τμήμα να καλύπτει την βάση του παρμπρίζ.
Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα έχουν ένα σχήμα πετάλου, στο οποίο ενσωματώνονται και τα φώτα ημέρας. Ο προφυλακτήρας έχει ήπιες γραμμές διατηρώντας έτσι τον φιλικό χαρακτήρα. Στο καπό οι τρεις αεραγωγοί του κινητήρα της πρώτης γενιάς παραμένουν ως διακοσμητικό στοιχείο και στην ηλεκτρική έκδοση.

Το ενός όγκου αμάξωμα του Twingo πρώτης γενιάς κάνει comeback στο νέο ηλεκτρικό μοντέλο, διατηρώντας επίσης και τις γραμμές της οροφής και των παραθύρων. Παρότι την δεκαετία του ’90 το Twingo ήταν αυστηρά 3θυρο, πλέον το μοντέλο είναι αυστηρά 5θυρο, βελτιώνοντας την πρακτικότητα. Οι ζάντες φτάνουν έως και τις 18 ίντσες σε διάμετρο – νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό για την κατηγορία.

Στο πίσω μέρος τα βλέμματα τραβούν για μία ακόμη φορά τα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν το ίδιο σχήμα πετάλου με τα μπροστινά. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το πίσω παρμπρίζ – ή μάλλον, ο σχεδιασμός του πλαισίου του. Χάρη στις στρογγυλεμένες άκρες καταφέρνει να κάνει πιο φιλική την όψη του πίσω μέρους. Φυσικά, το λογότυπο έχει επανασχεδιαστεί, με μια νέα γραμματοσειρά.
Ενισχύοντας την δυναμική και νεανική σχεδιαστική φιλοσοφία του Twingo, υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα χρώματα: Absolute Red, Absolute Green, Mango Yellow και το πιο γήινο Starry Black.

Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνουμε και εκεί σχετικά περιορισμένες αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο. Η πρόσοψη του ταμπλό, σε σχήμα κυλίνδρου, κλείνει διακριτικά το μάτι στον αρχικό σχεδιασμό του πρώτου Twingo.

O οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες: μία για το infotainment με διαγώνιο 10,1 ιντσών και μία για τον ίδιο, με διαγώνιο 7 ιντσών. Κάτω από την κεντρική οθόνη του infotainment βρίσκονται τρεις περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Τα γραφικά στις οθόνες, καθώς και ο επιλογέας ταχυτήτων στο τιμόνι είναι παρόμοια με αυτά που υπάρχουν και στο Renault 5, καθώς αξιοποιεί το λογισμικό OpenR Link – με Google Maps, Assistant και Play.
Δίπλα από τα χειριστήρια του κλιματισμού ξεχωρίζει ο διακόπτης για τα alarm, ο οποίος, για ακόμη μια φορά, θυμίζει σχεδιαστικά αυτόν που υπήρχε και στο Twingo πρώτης γενιάς.
Η Renault προσπαθεί να προβάλλει το πόσο πρακτική μπορεί να είναι η καμπίνα, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα πίσω καθίσματα. Αυτά διπλώνουν σε διάταξη 50/50, ενώ βρίσκονται επάνω σε ράγες και μπορούν να προσφέρουν είτε αυξημένο χώρο στα πόδια των επιβατών, είτε περισσότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
Παρά τις μικρές διαστάσεις, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει έως και τα 360 λίτρα και με τα τέσσερα καθίσματα στη θέση τους. Αν μάλιστα τα καθίσματα αναδιπλωθούν, το νούμερο φτάνει τα 1.000 λίτρα!
Η πρακτικότητα εντός της καμπίνας ενισχύεται περαιτέρω με διάφορα ντουλαπάκια και αποθηκευτικούς χώρους, που φτάνουν συνολικά τα 19 λίτρα. Υπάρχουν επίσης έξυπνες λύσεις, όπως τα YouClip accessories για στήριξη αντικειμένων ή φωτισμού, ενώ στον εξοπλισμό υπάρχουν και 3D-printed οργανωτές για διαχωρισμό των αποσκευών.

Το Renault Twingo E-Tech βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα AmpR Small με τα μεγαλύτερα Renault 4 και 5. Εδώ όμως οι σχεδιαστές επικεντρώθηκαν στην μείωση του βάρους και του κόστους, σύμφωνα με την φιλοσοφία “right-sizing”.
O ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα και αποδίδει 82 ίππους και 175 Nm ροπής – τιμές διαμορφωμένες από τις αστικές ανάγκες. Στα ίδια πλαίσια κινείται και η μπαταρία, η οποία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 27,5 kWh και χαρίζει 263 χλμ. αυτονομίας κατά WLTP. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προστίθεται και bidirectional φόρτιση, με δυνατότητες V2L και V2G.

Η Renault ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα, για την βελτίωση της αυτονομίας.
Προκειμένου να τοποθετηθεί όσο πιο χαμηλά στο έδαφος, η μπαταρία είναι αερόψυκτη, μειώνοντας επίσης τις παρασιτικές απώλειες. Χρειάζεται επίσης 30 λεπτά για να φορτίσει σε DC ταχυφορτιστή από το 10 ως το 80%, με ένταση ισχύος 50 kW.

Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, το φαρδύ στήσιμο και το χαμηλό βάρος (μόλις 1.200 κιλά) η Renault υπόσχεται ότι το Twingo θα είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό στον δρόμο.

H γκάμα του μοντέλου αποτελείται από δύο εξοπλιστικά επίπεδα: Evolution και Techno.
Η Evolution διαθέτει, μεταξύ άλλων:
-
Ψηφιακό πίνακα 7″ και κεντρική οθόνη 10″ με συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay,
-
Cruise control,
-
Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB),
-
Διατήρηση λωρίδας (LKA),
-
Αυτόματο χειρόφρενο,
-
Ζάντες 16″ με καλύμματα και
- Χειροκίνητο κλιματισμό.
Η έκδοση Techno εξοπλίζεται με όλα τα καλούδια, όπως:
- Ζάντες 18 ιντσών,
- Λογισμικό OpenR Link με Google built-in,
- Ψηφιακό συνοδοιπόρο Reno Avatar,
- Σύστημα One Pedal Driving
- Προσαρμοζόμενο Cruise Control με Stop & Go,
- Αυτόματο κλιματισμό,
- Κάμερα οπισθοπορείας,
- Έξι ηχεία διαμορφωμένα από την Arkamys
Η γκάμα των συνολικά 24 συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) διαθέτει το κουμπί συντόμευσης My Safety Switch, το οποίο επιτρέπει την απενεργοποίηση – ή ενεργοποίηση – συνολικά 5 βοηθημάτων με ένα μόλις πλήκτρο.
Το Renault Twingo E-Tech θα κάνει το ντεμπούτο του στις αγορές το 2026.














