Η Lancia σχεδιάζει να επαναφέρει το όνομα «Gamma» στην γκάμα των μοντέλων της, ένα όνομα το οποίο αποσύρθηκε τέσσερις δεκαετίες πριν.
H Lancia Gamma ήταν η πολυτελής ναυαρχίδα της ιταλικής εταιρείας στην δεκαετία του 1970. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1976 και ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις fastback αλλά και coupe. Όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή, το 1984, είχαν φύγει από το εργοστάσιο 22.062 αντίτυπα.
Η σύγχρονη Gamma θα είναι η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας και θα παρουσιαστεί «μέχρι το 2030» σύμφωνα με την Lancia. Θα πλαισιώσει τις αμιγώς ηλεκτρικές Ypsilon και Delta, που θα κάνουν την εμφάνισή του το 2026 και το 2028 αντίστοιχα.
Προς το παρόν έχουμε μόνο μία επίσημη φωτογραφία από τo μοντέλο, η οποία δείχνει μέρος του πίσω φωτιστικού σώματος και το σήμα «Gamma».
Ο Luca Napolitano, Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, ανέφερε πως «η νέα Lancia Gamma αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στο ταξίδι μας προς το μέλλον. Ενσαρκώνει τη δέσμευση της μάρκας μας για βιωσιμότητα και υψηλές επιδόσεις, ενώ παράλληλα γιορτάζει την αδιαμφισβήτητη κομψότητα που χαρακτηρίζει τη Lancia εδώ και δεκαετίες».
Το μοντέλο θα αξιοποιεί την ηλεκτρική πλατφόρμα STLA Medium της μητρικής Stellantis, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί τόσο στο Opel Grandland όσο και στο Peugeot E-3008. Θα παράγεται στο εργοστάσιο της Fiat στην πόλη Μέλφι που βρίσκεται στον ιταλικό νότο, με τον Napolitano να δηλώνσει πως: «Με την παραγωγή της Gamma στο ιστορικό εργοστάσιο Melfi, ενισχύουμε τη σύνδεσή μας με την πλούσια αυτοκινητική κληρονομιά της Ιταλίας και προωθούμε το όραμά μας για ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον».
Είναι πιθανό η νέα ναυαρχίδα της Lancia να αξιοποιεί την ίδια μπαταρία μεγάλης αυτονομίας με το Peugeot E-3008. Mε τη χωρητικότητά της να υπολογίζεται στις 97 kWh, θα μπορούσε να προσφέρει αυτονομία κοντά στα 700 χιλιόμετρα. Παρότι η πλατφόρμα ενδείκνυται κυρίως για ηλεκτρικά σύνολα, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης – πιθανότατα με υβριδική τεχνολογία.
Η Gamma θα γίνει το «εισιτήριο εισόδου» της Lancia στην αγορά των premium εταιρειών. Αναμένεται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως η BMW i4, η Mercedes-Benz CLA σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και το Audi A4 e-tron. Όλα αυτά ωστόσο αποτελούν απλώς εικασίες μέχρι στιγμής, καθώς δεν γνωρίζουμε αν η Lancia θα παρουσιάσει την Gamma ως ένα πιο παραδοσιακό sedan ή ως ένα crossover – SUV.