H Stellantis προετοιμάζει σύστημα ανταλλαγής μπαταριών

H Stellantis προετοιμάζει πιλοτικό πρόγραμμα ανταλλαγής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ορισμένα Fiat 500e, χρησιμοποιώντας τους αρθρωτούς σταθμούς φόρτισης της νεοφυούς εταιρείας Ample.

H Stellantis προετοιμάζει σύστημα ανταλλαγής μπαταριών

H Stellantis προετοιμάζει πιλοτικό πρόγραμμα ανταλλαγής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ορισμένα Fiat 500e, χρησιμοποιώντας τους αρθρωτούς σταθμούς φόρτισης της νεοφυούς εταιρείας Ample.

Η Stellantis, ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας που βρίσκεται πίσω από μάρκες όπως οι Fiat, Opel, Peugeot και Citroen, βρήκε έναν τρόπο να φορτίζει πλήρως τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα σε λιγότερο από πέντε λεπτά, χρησιμοποιώντας καινοτόμο τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών.

Όλα αυτά γίνονται δυνατά χάρη στις αρθρωτές μπαταρίες που αναπτύχθηκαν από την νεοφυή εταιρεία Ample με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και οι δύο εταιρείες συνεργάζονται τώρα για να ενσωματώσουν τη δυνητικά επαναστατική τεχνολογία μπαταριών στη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Stellantis, η οποία περιλαμβάνει σήμερα αυτοκίνητα όπως το Fiat 500 και το Jeep Avenger.

Οι αρθρωτές κυψέλες της Ample έχουν σχεδιαστεί ως αντικατάσταση της αρχικής μπαταρίας οποιουδήποτε αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, πράγμα που σημαίνει ότι η Stellantis δε θα χρειαστεί να ανασχεδιάσει καμία από τις πλατφόρμες της ή τα αυτοκίνητά της. Και επειδή είναι τόσο ευέλικτη, η τεχνολογία της Ample επιτρέπει ποικίλα μεγέθη μπαταριών, τα οποία δημιουργούνται απλά με την αντικατάσταση διαφορετικού αριθμού μονάδων μπαταρίας, ανάλογα με τις ανάγκες.

Η Stellantis σχεδιάζει να προσφέρει την τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών της Ample σε συνδρομητική βάση, η οποία, όπως λέει, θα μειώσει το συνολικό αρχικό κόστος των αυτοκινήτων. Επιπλέον, λέει ότι οι οδηγοί που θα το επιλέξουν θα έχουν πάντα στη διάθεσή τους την πιο πρόσφατη τεχνολογία μπαταριών.

Η Ample έχει επίσης αναπτύξει τον δικό της σταθμό ανταλλαγής μπαταριών, ο οποίος μπορεί να εγκατασταθεί σε δημόσιους χώρους σε μόλις τρεις ημέρες. Ακόμη και οι σταθμοί είναι αρθρωτοί, ώστε να μπορούν να διαθέτουν ένα ή περισσότερα τμήματα όπου τα οχήματα ανταλλάσσουν τις μπαταρίες τους, τα οποία μπορούν να αυξηθούν ανάλογα με τη ζήτηση των πελατών.

Η Stellantis αναφέρει ότι η εμπειρία είναι τόσο γρήγορη και βολική όσο ο ανεφοδιασμός με βενζίνη. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα Ample θα αναγνωρίζονται από το σταθμό όταν τον πλησιάζουν, πριν ο οδηγός ξεκινήσει την αλλαγή μπαταρίας από μια εφαρμογή στο smartphone του.

Η Stellantis ξεκινάει με μικρή κλίμακα την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, με ένα πιλοτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 100 ηλεκτρικά Fiat 500e, στο πλαίσιο της υπηρεσίας κοινής χρήσης αυτοκινήτων Free2move. Η δοκιμή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει την επόμενη χρονιά στη Μαδρίτη της Ισπανίας.

Ωστόσο, οι Stellantis και Ample δεν είναι οι πρώτες εταιρείες που φέρνουν την τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών στην Ευρώπη, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio, έχει ήδη κατασκευάσει περίπου 30 σταθμούς «Power Swap» στη Γηραιά ήπειρο. Αλλά αυτό είναι μόνο ένα κλάσμα των περισσότερων από 2.000 σταθμών ανταλλαγής μπαταριών που λειτουργεί παγκοσμίως, κυρίως στην Κίνα.

Η τεχνολογία έχει επίσης τραβήξει το ενδιαφέρον της Geely, της εταιρείας στην οποία ανήκουν οι Lotus, Volvo και Polestar, η οποία υπέγραψε πρόσφατα τεχνική συμφωνία με τη Nio για να μοιραστεί την καινοτόμο λειτουργία ανταλλαγής μπαταριών για μελλοντικά προϊόντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!