To cockpit του ηλεκτρικού μέλλοντος δια χειρός Chrysler -και Stellantis

To πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Chrysler αναμένεται το 2025 και θα γίνει το πρώτο που θα αξιοποιήσει τεχνολογίες του ομίλου Stellantis στην τοπική αγορά με την αμερικανική φίρμα να δίνει από το CES μια γεύση από τα όσα επιφυλάσσει αυτή η σύμπραξη σε επίπεδο ψηφιακών προδιαγραφών και τεχνητής νοημοσύνης

To cockpit του ηλεκτρικού μέλλοντος δια χειρός Chrysler -και Stellantis

To πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Chrysler αναμένεται το 2025 και θα γίνει το πρώτο που θα αξιοποιήσει τεχνολογίες του ομίλου Stellantis στην τοπική αγορά με την αμερικανική φίρμα να δίνει από το CES μια γεύση από τα όσα επιφυλάσσει αυτή η σύμπραξη σε επίπεδο ψηφιακών προδιαγραφών και τεχνητής νοημοσύνης

Παρόλο που η διοργάνωση του Las Vegas η οποία ανοίγει αυλαία για το κοινό στις 5 Ιανουαρίου έχει σαφή στόχευση στα τεχνολογικά προϊόντα, συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερους εκθέτες από την αυτοκινητοβιομηχανία οι οποίοι, ενίοτε επιλέγουν το CES ακόμα και για την πρεμιέρα νέων μοντέλων. Η Chrysler η οποία πλέον ανήκει στον όμιλο Stellantis, δεν θα μπορούσε να λείπει λόγω «καταγωγής» από την έκθεση, ωστόσο αποφάσισε να εμείνει στην τεχνολογική οδό, αξιοποιώντας την διοργάνωση προκείμενου να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της στο μέλλον τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά.

Πριν υπεισέλθουμε στις λεπτομέρειες του Synthesis Cockpit όπως ονομάζεται, η σχεδιαστική μελέτη, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι, σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, τα πράγματα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, πηγαίνουν –αναμενόμενα– με πιο αργά βήματα σε σχέση με την Ευρώπη, με την Chrysler να ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο για το 2025. Η αμερικανική φίρμα έχει ήδη δώσει μάλιστα μια γεύση από τις ηλεκτρικές προθέσεις της παρουσιάζοντας στην περσινή διοργάνωση του CES, το Ariflow Concept, ένα αρκούντως ρεαλιστικό πρωτότυπο fastback το οποίο θα μετασχηματιστεί στο κοντινό μέλλον σε μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής.

Όπως είχε ανακοινώσει κατά την περσινή πρεμιέρα του Airflow, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, η Chrysler σχεδιάζει να προσφέρει με το πρώτο αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλο και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, σκεπτικό που λαμβάνεται απολύτως υπόψη στην σχεδίαση και στα τεχνολογικά gadgets του Synthesis concept το οποίο θα αποκαλύψει στο φετινό CES.

Πέραν των όσων λοιπόν μπορεί κανείς να διακρίνει σε επίπεδο σχεδίασης, σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που το συναποτελούν, το Synthesis βασίζεται στην τεχνολογία STLA του ομίλου Stellantis συνδυάζοντας τα STLA Smart Cockpit, STLA Brain και STLA AutoDrive με το τελευταίο να αφορά το προαναφερθέν σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Συνδυαστικά οι τρεις παραπάνω διαφορετικές πτυχές ενός ηλεκτρονικού-ψηφιακού συστήματος που ονομάζονται από την Chrysler με τον μάλλον απλουστευτικό τίτλο «Advanced Technology for Real Life», έγκεινται και προσφέρουν αυτό που γνωρίζουμε ως τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης η οποία μπορεί να εκπαιδευτεί, μαθαίνοντας τις συνήθειες του οδηγού και σε συνάρτηση με τις εκάστοτε συνθήκες προσφέρει, αυτό που εκείνος και οι επιβάτες χρειάζονται.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους «κεφάλαια» του Synthesis το Smart Cockpit αντιστοιχεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment που καταλαμβάνουν σχεδόν το σύνολο του πλάτους του ταμπλό που καλύπτεται από οθόνες με «έκταση» 94 εκατοστών που αναλαμβάνουν τόσο χρέη ενημέρωσης όσο και ψυχαγωγίας για τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό. Το STLA Brain το οποίο επί της ουσίας αποτελεί πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης είναι αρχιτεκτονική που αναλαμβάνει χρέη ψηφιακού βοηθού, υποδεικνύοντας στον οδηγό τις ενδεδειγμένες διαδρομές βάσει σημείων φόρτισης, τον συνδράμει στην οργάνωση των ασχολιών και των διαδρομών του συνδυαστικά με την εφαρμογή calendar, απαντά στις ερωτήσεις του μέσω φωνητικής λειτουργίας, μαθαίνει τις συνήθειές του και φυσικά επιδέχεται Over-the-Air updates.

Το AutoDrive με τη σειρά του είναι το σύστημα που αναλαμβάνει συνδυαστικά με τα συστήματα επιτήρησης (κάμερες, ραντάρ και Lidar) να εξασφαλίσει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, λειτουργία η οποία μπορεί να απεμπλέξει πλήρως τον οδηγό από τη διαδικασία οδήγησης, υπό ορισμένες συνθήκες και υπό την προϋπόθεση ότι αυτός παραμένει σε εγρήγορση και έτοιμος να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο εφόσον του το υποδείξει το σύστημα.

Εκτός από τις τεχνολογικές διατυπώσεις του cockpit όπως το φαντάζεται η Chrysler για το μέλλον των αυτοκινήτων της, αξίζει να σημειωθεί ότι, αναφορικά με τη σχεδίαση, κυριαρχεί η παντελής έλλειψη του αντιοικολογικού χρωμίου, ενώ όπως σημειώνεται το 100% των πρώτων υλών που έχουν χρησιμοποιηθεί προέρχονται από ανακύκλωση ή/και ανήκουν στην κατηγορία των βιώσιμων. Αυτό που βέβαια προκαλεί εντύπωση είναι ότι η Chrysler δεν μπήκε στον κόπο να σχεδιάσει τιμόνι ή πεντάλ, δίνοντας πάντως ένα σαφές μήνυμα για το σκεπτικό της σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των οθονών στα εσωτερικά των αυτοκινήτων της.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που αφορά το συγκεκριμένο concept αλλά και το προηγούμενο Airflow είναι, ότι όταν αυτά μετασχηματιστούν σε προϊόντα παραγωγής, θα αποτελέσουν την πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας του ομίλου Stellantis και των αρχιτεκτονικών STLA, στις ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!