ΤVR Griffith: Το χρονικό της… επιστροφής

Η TVR ανακοίνωσε ότι μετά από πάμπολλες αναβολές και πισωγυρίσματα το νέο Griffith θα περάσει τελικώς στην παραγωγή από το 2024, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τα ιστορικά διακριτικά του.

ΤVR Griffith: Το χρονικό της… επιστροφής

Η TVR ανακοίνωσε ότι μετά από πάμπολλες αναβολές και πισωγυρίσματα το νέο Griffith θα περάσει τελικώς στην παραγωγή από το 2024, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τα ιστορικά διακριτικά του.

Υπενθυμίζεται ότι η επαναφορά επιχειρείται από το 2013 καθώς αφενός ο κορωνοϊός αφετέρου (και κυρίως) η αδυναμία της εταιρείας να βρει κατάλληλο εργοστάσιο που θα φιλοξενήσει την παραγωγή έπληξαν ανεπανόρθωτα το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Αρχικά η TVR σχεδιάζει να κατασκευάζει το Griffith σε ένα εργοστάσιο στην Ουαλία το οποίο μέχρι πρότινος βρισκόταν υπό οικονομική κρατική εποπτεία, λόγω υπέρογκων χρεών, με αποτέλεσμα να μην έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το τοπίο. Σε κάθε περίπτωση όπως ανακοίνωσε η εταιρεία πλέον η διαδικασία έχει μπει στην τελική ευθεία με την παραγωγή να ξεκινά από το 2024.

Η TVR παρουσίασε την πρωτότυπη εκδοχή του Griffith το 2017 και όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής της φίρμας, Les Edgar έχει κατασκευαστεί μια πλήρως λειτουργική πρωτότυπη εκδοχή του μοντέλου εν είδει κινήτρου για τους δυνητικούς αγοραστές, αλλά και τους επενδυτές της εταιρείας.

«Μπορούμε έτσι να τους πούμε ότι θα κατασκευάσουμε το αυτοκίνητο σας. Μπορείτε ήδη να το δείτε, να το οδηγήσετε και να το νιώσετε. Και αυτό είναι που έκανε τη διαφορά σε ό,τι αφορά την προώθησή του» σημειώνει ο ίδιος με το CEO της εταιρείας, Jim Berriman, να συμπληρώνει ότι «από την στιγμή που δεν απευθύνεσαι σε κάποιον που εργάζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, δεν μπορείς να του δείξεις ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο».

Το Griffith αξιοποιεί ένα καινοτόμο πλαίσιο της Gordon Murray από την ευέλικτη σειρά iStream και έναν V8 κινητήρα της Ford απαιτώντας πολύ λιγότερη δουλειά σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης από ότι θα υπέθετε κανείς από την εμφάνισή του χάρη ακριβώς στην ευελιξία της συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής που προέρχεται από την εταιρεία του σχεδιαστή της McLaren  F1.

Σε κάθε περίπτωση το θέμα του εργοστασίου δεν έχει λυθεί καθώς, όντας υπό κρατική ιδιοκτησία δεν κατέστησαν δυνατές οι απαιτούμενες εργασίες οι οποίες επίσης υπερέβησαν τις αρχικές προβλέψεις τόσο σε ό,τι αφορά τις τροποποιήσεις όσο και την επένδυση που προϋπέθεταν, δυσχεραίνοντας τα πλάνα επαναφοράς του TVR με την ενεργό συμμετοχή της Gordon Murray Αutomotive τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας όσο και της ανεύρεσης των απαιτούμενων οικονομικών πόρων και επενδυτών.

«Έχουμε μπει σε μια διαδικασία που θυμίζει το ποιος έκανε την κότα και ποιος το αυτό. Ενώ έχουμε εξηγήσει σαφώς ότι θα αποτελούσαμε μια πολύ πιο ελκυστική επένδυση αν οι εργασίες στο εργοστάσιο είχαν προχωρήσει, πήρε πολύ περισσότερο χρόνο προκειμένου να συμφωνήσουμε ότι οι εργασίες στο εργοστάσιο θα προχωρήσουν πριν επενδύσουμε εκ νέου και ξεκινήσουμε να προσλαμβάνουμε εργατικό δυναμικό», δηλώνει ο Les Edgar ο οποίος είναι και ιδιοκτήτης ενός κλασικού TVR.

Παρ΄όλα αυτά ο σχεδιασμός σε σχέση με το αυτοκίνητο προχωρά κανονικά. Πλέον η εταιρεία θα ξεκινήσει να κατασκευάζει δοκιμαστικά πρωτότυπα για τις δοκιμές πρόσκρουσης και για τα σχετικά συστήματα ασφαλείας όπως οι αερόσακοι και το ABS αλλά και τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.

Bέβαια όπως εξηγούν τα στελέχη της φίρμας, η κατασκευή πολλών δοκιμαστικών πρωτοτύπων για μια ουσιαστικά μικρή φίρμα δεν αποτελεί επιχειρηματικά βιώσιμο σενάριο, έτσι κάθε πρωτότυπο θα αναλάβει πολλαπλούς ρόλους. Ιδιαίτερη σημασία για εκείνους έχει  η ποιότητα η οποία όπως σημειώνουν θα πρέπει να αίρεται στο ύψος του κλασικού TVR.

«Ένα αυτοκίνητο που δεν ξεκινά πάντα ή έχει προβληματική πόρτα είναι κάτι μη αποδεκτό για εμάς. Αυτή είναι η αφετηρία μας για αυτό ακριβώς και χρησιμοποιούμε δοκιμασμένους προμηθευτές αντί να προσπαθούμε να επαναφεύρουμε τον τροχό. Ναι βεβαίως θα έχει την αίσθηση μιας ιδιαίτερης κατασκευής, αλλά τα υλικά θα προέρχονται από πιστοποιημένους κατασκευαστές και θα είναι δοκιμασμένα πριν εμείς παρέμβουμε προσπαυθώντας να επιτύχουμε κάτι καλύτερο», τονίζει ο πρόεδρος της φίρμας L. Edgar.

Nα σημειωθεί ότι ήδη η αναγεννημένη TVR έχει ανακοινώσει σχέδια για ηλεκτροκίνηση, έχοντας μάλιστα ήδη συμπράξει με μια εταιρεία εξόρυξης λιθίου. Παράλληλα τα στελέχη της φίρμας δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο αξιοποίησης τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για το μέλλον με την προϋπόθεση ότι καμία από τις παραπάνω λύσεις δεν θα αλλοιώνει τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που πρέπει να αποτελεί ένα αυθεντικό TVR. Έτσι, η αρχή θα γίνει δεδομένα με παραδοσιακά μηχανικά σύνολα ενώ εκτός από τον V8 κινητήρα της Ford η εταιρεία διερευνά το ενδεχόμενο ενός turbo κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του αυτοκινήτου.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, με μήκος 4,32 μ., πλάτος 1,85 μέτρα και ύψος 1,24 το μέγεθος του Griffith είναι ανάλογο μιας Aston Martin V8 Vantage και μικρότερο μιας 911 αλλά και F-Type. Επίσης σε αντίθεση με όλα αυτά τα μοντέλα το Griffith βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική όπου αφθονεί το ανθρακόνημα με αποτέλεσμα το βάρος του να περιορίζεται σε μόλις 1.250 κιλά.

Σε επίπεδο ισχύος το Griffith, τουλάχιστον στην αρχική μορφή του, αναμένεται να προσφέρει περίπου 500 ίππους από το προναφερθέν ατμοσφαιρικό V8 της Ford το οποίο θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η θέση του κινητήρα ακριβώς πίσω από το μπροστινό άξονα αναμένεται να προσφέρει την απόλυτη αναλογία 50/50 στην κατανομή βάρους. Βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί η ανάρτηση θα αποτελείται από διπλά ψαλίδια και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική καθώς το Griffith θα διαθέτει ένα εντελώς επίπεδο κάτω τμήμα, βασιζόμενο στην σμίλη των σχεδιαστών του αμαξώματος για την βελτιστοποίηση του αεροδυναμικού συντελεστή και όχι στην τοποθέτηση υπερμεγέθων αεροδυναμικών βοηθημάτων που θα κατακερμάτιζαν την αισθητική του. Επίσης για λόγους ευελιξίας οι τροχοί διαφέρουν σε μέγεθος, ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, με τους πίσω να είναι μεγαλύτεροι καθώς όπως σημειώνει η εταιρεία «η έξυπνη κατασκευή είναι προτιμότερη από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα». Σε κάθε περίπτωση το Griffith θα διαθέτει σύστημα ABS και traction control.

Συνοψίζοντας τον χαρακτήρα που θα έχει η έκδοση παραγωγής του Griffith λέει χαρακτηριστικά ότι θα πρόκειται για ένα «βρετανικό muscle car» το οποίο θα προσφέρει «επίπεδα άνεσης, χρηστικότητας αλλά και  τεχνολογικής πολυπλοκότητας που δεν έχουν υπάρξει ξανά στην ιστορία των TVR».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!