Toyota: Η επιλογή των καταναλωτών καθορίζει τον ρυθμό μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση

Αυτό υποστηρίζει η εταιρεία για την καθυστερημένη είσοδο της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Toyota: Η επιλογή των καταναλωτών καθορίζει τον ρυθμό μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση

Αυτό υποστηρίζει η εταιρεία για την καθυστερημένη είσοδο της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα «βέλη» της έριξε η Toyota εναντίον των επικριτών της, που ισχυρίζονται πως άργησε να μπει στον στίβο της ηλεκτροκίνησης, με την δικαιολογία πως πρέπει να προσφέρει μια ποικιλία επιλογών αυτοκινήτων για να ταιριάζει σε διαφορετικές αγορές και πελάτες.

Στην ετήσια γενική της συνέλευση την Τετάρτη, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε πωλήσεις επανέλαβε τη θέση της ότι θα εμμείνει στις τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων κυψελών καυσίμου και των υβριδικών που τις τελευταίες δύο δεκαετίες της έχουν δώσει ηγετική θέση στα καθαρά αυτοκίνητα.

Εκτός από τις ανησυχίες σχετικά με τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, τα στελέχη της Toyota αντιμετώπισαν μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με τον επόμενο CEO και τη συνεχιζόμενη έλλειψη chip.

«Ο στόχος είναι η ουδετερότητα άνθρακα», τόνισε ο Chief Technology Officer της Toyota Masahiko Maeda στη συνάντηση, απαντώντας σε ερωτήση που υποβλήθηκε από το δανέζικο συνταξιοδοτικό ταμείο AkademikerPension.

Ωστόσο, «οι πελάτες πρέπει να επιλέξουν», είπε η Maeda, προκειμένου να διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που περιλαμβάνουν και τα plug-in υβριδικά. Θα πρέπει να είναι διαθέσιμη μια ποικιλία επιλογών και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα πρέπει να τις περιορίσει, είπε.

«Η Toyota χρησιμοποίησε το πρόσχημα των επιλογών των πελατών για να αποφύγει να απαντήσει στην ερώτηση σχετικά με δραστηριότητες ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων… για να επιβραδύνει τη μετάβαση προς αυτοκίνητα χωρίς ορυκτά καύσιμα», ανέφερε η AkademikerPension σε δήλωση μετά την Ετήσια Γενική Συνέλευση.

«Ως επενδυτές, αναμένουμε περισσότερα το 2022 στο πλαίσιο της κλιματικής κρίσης που απειλεί να περιορίσει πολύ περισσότερα από τις επιλογές των πελατών σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον».

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα υβριδικά εξακολουθούν να έχουν νόημα σε αγορές όπου η υποδομή δεν είναι έτοιμη να υποστηρίξει μια ταχύτερη μετάβαση σε BEV και διερευνά τη βιωσιμότητα των πράσινων καυσίμων για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου.

Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ της Toyota, η οποία προσεγγίζει την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές με «ρεαλιστικό» τρόπο, και των περιβαλλοντικών ομάδων που ζητούν άμεση δράση, δήλωσε ο Seiji Sugiura, ανώτερος αναλυτής στο Tokai Tokyo Research Institute.

Οι θέσεις μας δεν είναι πολικές αντίθετες, είπε, προσθέτοντας ότι η Toyota εργάζεται για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το στάδιο παραγωγής οχημάτων.

Η εταιρεία πέρυσι δεσμεύτηκε να δαπανήσει 8 τρισεκατομμύρια γιεν (60 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2030 για να εξηλεκτρίσει τα αυτοκίνητά της, το ήμισυ των οποίων προορίζεται για την ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, αναμένει οι ετήσιες πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων να φτάσουν μόνο τα 3,5 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ή περίπου το ένα τρίτο των τρεχουσών πωλήσεων.

Μόλις τον περασμένο μήνα, η Toyota κυκλοφόρησε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στην εγχώρια αγορά, αν και μόνο για μίσθωση, ενώ τα υβριδικά μοντέλα παραμένουν πολύ πιο δημοφιλή στην Ιαπωνία.

Ο επόμενος CEO

Ερωτηθείς σχετικά με τον σχεδιασμό διαδοχής, ο διευθύνων σύμβουλος Akio Toyoda, ο οποίος ηγείται της εταιρείας για 13 χρόνια, είπε ότι «σκέφτεται το χρονοδιάγραμμα και την επιλογή του διαδόχου».

Παρόλο που δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο Toyoda σχεδιάζει να παραιτηθεί, απάντησε πως «Θα διάλεγα κάποιον που κατανοεί τη φιλοσοφία της εταιρείας ως διάδοχό μου».

Ο Toyoda προσπάθησε να μεταρρυθμίσει την εταιρική κουλτούρα της Toyota, αφιερώνοντας περισσότερο χρόνο με νεότερα στελέχη και περικόπτοντας ορισμένες ανώτερες θέσεις.

Το 2020, διόρισε τους βετεράνους της εταιρείας Maeda και Kenta Kon σε κορυφαίους ρόλους. Και οι δύο ήταν 51 τότε – μια σχετικά νεαρή ηλικία για κορυφαία στελέχη της εταιρείας.

Η Toyota, η οποία πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα το 2021, ξεπερνώντας κατά πολύ την δεύτερη Volkswagen, έχει μειώσει επανειλημμένα την παραγωγή φέτος, μαστιζόμενη από μια παγκόσμια κρίση τσιπ.

Αναμένει ότι η κρίση των chip θα συνεχιστεί, αν και υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης, δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής της ομάδας αγορών της, Kazunari Kumakura.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!