Ο πλανήτης μας «αποχαιρέτησε» και επίσημα τη βενζίνη με μόλυβδο, καθώς σύμφωνα με το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP) η Αλγερία σταμάτησε τη διάθεση του συγκεκριμένου τύπου βενζίνης τον περασμένο Ιούλιο.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, η χρήση βενζίνης με μόλυβδο (σούπερ όπως την ονομάζαμε στην Ελλάδα) ήταν υπεύθυνη για 1,2 εκατ. πρόωρους θανάτους ετησίως, επιβαρύνοντας την παγκόσμια οικονομία με 2,45 τρισ. δολάρια.
Το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο είναι το αποτέλεσμα της καμπάνιας του UNEP επί 19 έτη, με στόχο τα «καθαρά» καύσιμα και οχήματα. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, η χρήση από το 1922 του πρόσθετου TEL (tetraethyllead) στη βενζίνη – με στόχο τη βελτίωση απόδοσης του κινητήρα – ήταν καταστροφική για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Στη δεκαετία του 1970, σχεδόν όλη η βενζίνη που παραγόταν στον πλανήτη περιείχε μόλυβδο. Όταν το UNEP άρχισε την καμπάνιά του το 2002, η χρήση βενζίνης με μόλυβδο ήταν μία από τις σημαντικότερες απειλές για την ανθρώπινη υγεία. Τα καύσιμα με μόλυβδο προκαλούν καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά και καρκίνο. Παράλληλα εμποδίζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου, ιδίως των παιδιών. Έρευνες έχουν δείξουν ότι μειώνουν το IQ κατά 5-10 μονάδες.
Οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες σταμάτησαν τη χρήση βενζίνης με μόλυβδο κατά τη δεκαετία του ΄80, όμως μέχρι τις αρχές της 21ου αιώνα, αρκετές χώρες – κυρίως φτωχές – τη χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό. Πριν την Αλγερία, τη χρήση της είχαν διακόψει το Ιράκ, η Υεμένη, η Μιανμάρ, η Βόρεια Κορέα και το Αφγανιστάν.