Ο Γ. Γεραπετρίτης για τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη

Συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς έδωσε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ο Γ. Γεραπετρίτης για τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη

Συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς έδωσε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Με μία εκ νέου συγγνώμη τόσο από πλευράς της κυβέρνησης όσο και από δική του και με τη θέση πως δεν πρόκειται να μεταθέσει αλλού τις ευθύνες της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ξεκίνησε τη συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν στη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, ο υπουργός τόνισε πως λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Παράλληλα, πρόσθεσε πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

«Δεν θα ακούσετε κανέναν απολύτως λόγο για μετάθεση ευθύνης» τόνισε συγκεκριμένα και πρόσθεσε: «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη».

Όπως είπε, η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί σε ανώτατο επίπεδο με την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει ανακοίνωση και για τα πρόσωπα που θα αντικαταστήσουν τους προέδρους της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα και Χρήστο Βίνη.

Ο κ. Γεραπετριτης, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Επίσης, πρόσθεσε πως «το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως» και για αυτό «ήταν απαραίτητο και αναγκαίο» να χαραχθεί το δρομολόγιο στον αντίστοιχο πίνακα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε: «Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Και το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο και οφειλόμενο να υπάρξει αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πίνακα τηλεειδοποίησης που δεν συνέβη. Ένα δεύτερο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού που δεν έγινε και η 62 πήγε σε λάθος γραμμή. Επιπλέον, σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον πίνακα έλεγχου της Λάρισας και για απόσταση πέντε χιλιομέτρων. Εάν είχε υπάρξει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο γιατί θα εντοπίζονταν η μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή.

»Επιπλέον, η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς αντίδραση από την αμαξοστοιχία, ώστε να κινηθεί σύστημα προειδοποίησης που θα απέτρεπε το μοιραίο.

»Αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Πέρα από το ζήτημα του ανθρώπινου λάθος υπάρχει ένα ζήτημα που συνδέεται με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων ολοκληρωμένης αναβάθμισης των συστημάτων».

Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

ΠΗΓΗ: powergame.gr

Περισσότερα στο powergame.gr

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!