Η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να παρουσιάζει ανοδική πορεία, καθώς, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις για τον μήνα Οκτώβριο ανήλθαν σε 10.768 οχήματα έναντι 9.670 το 2024.
Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 4,5% το πρώτο δεκάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος 2025 έκλεισε στις 123.000 ταξινομήσεις, έναντι 117.705 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+10,8%), ενώ κατακόρυφη αύξηση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (+124,2%).
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Οκτώβριος
|
Οκτώβριος
|
Μεταβολή
|
Ιανουάριος
|
Ιανουάριος
|
Μεταβολή
|
||
Καινούργια επιβατικά |
10.768 |
9.670 |
11,4% |
123.000 |
117.705 |
4,5% |
|
Καινούργια φορτηγά
|
1.156 |
1.043 |
10,8% |
9.597 |
9.361 |
2,5% |
|
Καινούργια λεωφορεία |
74 |
33 |
124,2% |
823 |
791 |
4,0% |
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 36% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα C-SUV, με 26%, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα supermini (B) με ποσοστό 16%.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment |
Οκτώβριος2025 |
Οκτώβριος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Οκτώβριος2025 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A |
4,1% |
5,3% |
-1,3 |
6,9% |
7,1% |
-0,2 |
A-SUV |
2,2% |
2,8% |
-0,7 |
2,4% |
4,1% |
-1,7 |
(A TOTAL) |
(6,2%) |
(8,2%) |
(-1,9) |
(9,3%) |
(11,2%) |
(–1,9) |
B |
16,0% |
17,8% |
-1,8 |
20,4% |
23,9% |
-3,5 |
B-SUV |
36,0% |
32,2% |
+3,8 |
35,6% |
32,7% |
+2,9 |
(B TOTAL) |
(52,0%) |
(49,9%) |
(+2,1) |
(56,0%) |
(56,6%) |
(–0,5) |
C |
5,1% |
10,5% |
-5,4 |
6,2% |
6,8% |
-0,6 |
C-SUV |
26,0% |
21,2% |
+4,8 |
18,9% |
16,9% |
+2,0 |
(C TOTAL) |
(31,1%) |
(31,7%) |
(-0,6) |
(25,1%) |
(23,7%) |
(+1,4) |
D |
0,5% |
1,7% |
-1,2 |
0,9% |
1,8% |
-0,9 |
D-SUV |
8,8% |
6,3% |
+2,5 |
6,3% |
4,6% |
+1,7 |
(D TOTAL) |
(9,3%) |
(8,0%) |
(+1,3) |
(7,2%) |
(6,4%) |
(+0,8) |
E |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
E-SUV |
0,5% |
0,4% |
+0,1 |
0,4% |
0,4% |
+0,0 |
(E TOTAL) |
(0,5%) |
(0,5%) |
(+0,0) |
(0,5%) |
(0,5%) |
(+0,0) |
F-G |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
(F-G TOTAL) |
(0,2%) |
(0,4%) |
(-0,2) |
(0,4%) |
(0,4%) |
(-0,1) |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,1 |
MPV |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
-0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,5% |
1,0% |
-0,6 |
1,2% |
1,1% |
+0,1 |
(SUV TOTAL) |
(73,6%) |
(63,2%) |
(+10,4) |
(63,9%) |
(58,9%) |
(+4,9) |
|
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση καθώς ένα στα δύο (50%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο δεκάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει σχεδόν το 58% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν άνοδο 4,4% τον φετινό Οκτώβριο σε σχέση με τον περσινό.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,7% της αγοράς, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση στο δεκάμηνο (+0,1%) αλλά όχι και τον Οκτώβριο που σημείωσαν πτώση -2%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (21,4%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Οκτώβριος2025 |
Οκτώβριος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Οκτώβριος2025 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Σεπ. ‘25 |
|
Βενζίνη |
21,4% |
26,9% |
-5,5 |
30,4% |
37,2% |
-6,9 |
27,7% |
Πετρέλαιο |
2,7% |
4,1% |
-1,4 |
3,3% |
7,6% |
-4,3 |
9,3% |
Υβριδικά (HEV) |
52,4% |
48,3% |
+4,1 |
50,0% |
41,8% |
+8,2 |
34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) |
12,2% |
7,8% |
+4,4 |
7,5% |
5,8% |
+1,7 |
9,0% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) |
7,4% |
9,5% |
-2,0 |
5,7% |
5,5% |
+0,1 |
16,1% |
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,9% |
3,5% |
+0,4 |
3,1% |
2,0% |
+1,2 |
3,2% |
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2025 |
Σεπτέμβριος 2024 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος2025 |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος2025 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
888.672 |
807.909 |
+10,0% |
8.057.335 |
7.987.177 |
+0,9% |
ΕΕ 14(2) |
764.938 |
704.525 |
+8,6% |
6.962.747 |
6.949.215 |
+0,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
923.985 |
841.736 |
+9,8% |
8.350.355 |
8.263.049 |
+1,1% |
Ελλάδα |
12.273 |
9.661 |
+27,0% |
112.232 |
108.035 |
+3,9% |