Ωχ! Το αυτοκίνητό μου καίει αμόλυβδη κι εγώ το γέμισα με diesel

Βάλατε λάθος καύσιμα; Ξέρουμε, σε εσάς δεν έχει ή δε θα συμβεί ποτέ…

Ωχ! Το αυτοκίνητό μου καίει αμόλυβδη κι εγώ το γέμισα με diesel

Βάλατε λάθος καύσιμα; Ξέρουμε, σε εσάς δεν έχει ή δε θα συμβεί ποτέ…

Εντάξει, μην παίρνετε και όρκο. Στη Γερμανία, όπου οι καταναλωτές είναι εξαιρετικά προσεκτικοί, η ADAC, η αντίστοιχη ΕΛΠΑ, καταγράφει ότι αυτού του είδους τα περιστατικά φθάνουν σε ετήσια βάση τα σχεδόν 5.000. Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνει κανείς για να μην την «πατήσει»;

Αρκούν λίγα δευτερόλεπτα απροσεξίας, ώστε η δύναμη της συνήθειας να οδηγήσει τα χέρια σας σε μια λάθος λαβή στην αντλία καυσίμων και το καύσιμο, που ΔΕΝ πρέπει, να αρχίζει να… στάζει μέσα στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας. Στατιστικά, αυτό συμβαίνει, κυρίως, σε αυτοκίνητα με diesel κινητήρες. Και, εννοείται πως αυτή η -αρχικά- μικρή απροσεξία μπορεί να εξελιχθεί σε μία ακριβή υπόθεση, από τη στιγμή, που κάποιος θα κάνει την άστοχη κίνηση. Λάβετε, επίσης, υπόψη σας πως οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν τις βλάβες, που -σίγουρα- θα προκύψουν από την πλήρωση του ρεζερβουάρ με λάθος τύπο καυσίμου.

Βενζίνη αντί diesel

Το πιο συχνό λάθος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το «φουλάρισμα» με βενζίνη σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα diesel. Τα παλιότερα χρόνια και ειδικά το χειμώνα, πολλοί ήταν αυτοί, που έβαζαν επί τούτου βενζίνη σε πετρελαιοκίνητο μοντέλο, ώστε να βελτιώσουν τις ιδιότητες ροής του diesel. Ωστόσο, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες αντιδρούν μάλλον… αλλεργικά στη βενζίνη, ακόμα κι αν η ποσότητα της τελευταίας είναι μικρή. Σε κάθε περίπτωση, είτε βάλετε βενζίνη σε πετρελαιοκίνητο μοντέλο είτε κάνετε το αντίθετο, βάλετε δηλαδή diesel σε ένα βενζινοκίνητο όχημα, θα πρέπει, εφόσον αντιληφθείτε άμεσα το σφάλμα, να μη βάλετε καθόλου μπροστά τον κινητήρα. Ένας ειδικός θα σας βοηθήσει σίγουρα, αντλώντας το καύσιμο, που δε χρειάζεστε, από το ρεζερβουάρ. Γιατί, αν βάλει κανείς σε πετρελαιοκίνητη έκδοση βενζίνη και στη συνέχεια αρχίσει τις… βόλτες, ρισκάρει έξοδα επισκευής, που μπορεί να φτάσουν ακόμα και κάποιες χιλιάδες ευρώ.

Diesel αντί βενζίνης

Πρόκειται για λιγότερο σοβαρή περίπτωση, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να συμβεί κάτι τέτοιο, αφού ο «λαιμός» πλήρωσης στα diesel αυτοκίνητα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με το στόμιο του ρεζερβουάρ βενζίνης. Κι εδώ, όμως, ισχύει ότι δεν πρέπει να ενεργοποιήσετε καν τον κινητήρα. Αν καταλάβετε το σφάλμα κατά την οδήγηση, είναι καλύτερο να σταματήσετε άμεσα και όσο ασφαλώς γίνεται και να σβήσετε τον κινητήρα. Μια τηλεφωνική κλήση στο συνεργείο θα διευκρινίσει, αν το ρεζερβουάρ πρέπει να αδειάσει με την απάντληση του diesel.

Super αντί super plus

Ο συγκεκριμένος τύπος λάθους είναι ο πλέον αθώος, καθώς δεν «κρύβει» ούτε ταλαιπωρία, ούτε έξοδα. Βεβαιωθείτε, λοιπόν, ότι ο κινητήρας δεν απαιτεί υψηλές ταχύτητες λειτουργίας και γεμίστε σταδιακά το ρεζερβουάρ με το σωστό καύσιμο. Με αυτόν τον τρόπο, η άντληση δε θα καταστεί κατά πάσα πιθανότητα απαραίτητη.

Επομένως, προσέξτε! Προσέξτε πάρα πολύ, γιατί η απροσεξία ή η σύγχυση μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρές συνέπειες τόσο στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας όσο και στο πορτοφόλι σας. Κι αν σταθείτε τυχεροί μέσα στην ατυχία σας και αντιληφθείτε το σφάλμα προτού βάλετε μπροστά τον κινητήρα, θα μπορέσετε με τη βοήθεια ενός ειδικού από συνεργείο να περισώσετε κάτι. Από το ολότελα…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!