Θύματα της ηλεκτροκίνησης οι σπορ εκδόσεις ή μήπως όχι;

Η ηλεκτροκίνηση τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε βαθμό που δύσκολα ακολουθούμε τις εξελίξεις της, με διάφορες κοινότυπες σκέψεις να κυριαρχούν σε αυτή τη βρεφική ηλικία της, όπως «το τέλος των σπορ μοντέλων». Πόσο ισχύει άραγε;

Θύματα της ηλεκτροκίνησης οι σπορ εκδόσεις ή μήπως όχι;

Η ηλεκτροκίνηση τρέχει με γοργούς ρυθμούς, σε βαθμό που δύσκολα ακολουθούμε τις εξελίξεις της, με διάφορες κοινότυπες σκέψεις να κυριαρχούν σε αυτή τη βρεφική ηλικία της, όπως «το τέλος των σπορ μοντέλων». Πόσο ισχύει άραγε;

Γιάννης Καλογερόπουλος

Μια περιήγηση στα νέα, στις πιο πίσω σελίδες της επικαιρότητες, αρκεί για να βρεις αρκετά πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών που έμειναν, απλές σκέψεις και δεν ευοδώθηκαν, δεν βρήκαν εφαρμογή και τελικά δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή. Μεταξύ αυτών είναι και αρκετά σπορ μοντέλα, τα οποία φαίνεται να έπεσαν θύμα της νέας εποχής, αυτής που η ηλεκτροκίνηση επικρατεί, κυριαρχεί και αποτελεί μονόδρομο, όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν.

Η απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel θα τεθεί σε ισχύ από το 2035 και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο περιορισμό στην εξέλιξη μοντέλων για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, τουλάχιστον όσον αφορά αυτά με θερμικούς κινητήρες. Τα πλάνα πλέον είναι ηλεκτρικά και αρκετές από αυτές κάνουν τα σχέδιά τους ανάλογα.

Αν η γκάμα είναι πλήρης και περιλαμβάνει μοντέλα πιο εμπορικά, τότε το «κακό» είναι σχετικά μικρό. Αλλά τι γίνεται όταν αφορά εταιρείες και μοντέλα αυτών που εστιάζουν στον σπορ χαρακτήρα; Το παραθυράκι είναι ανοιχτό για τις «ειδικές» αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως Ferrari, Lamborghini κτλ. που έχουν περιορισμένο αριθμό παραγωγής και εντελώς ειδικά μοντέλα επιδόσεων. Αυτές θα μπορούν να κυκλοφορήσουν και μετά το 2035 μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, αλλά μόνο αυτές και όχι οι υπόλοιπες με ευρείας παραγωγής μοντέλα.

Εκ των πραγμάτων, οι πιο mainstream θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας πίσω τους τα θερμικά μοτέρ και τα στοιχεία που έκαναν τις σπορ κατασκευές τους πιο ξεχωριστές, όπως ο ήχος που τις συνόδευε. Το αντίδοτο θα είναι ένας τεχνητός ήχος από υπολογιστή που θα παράγουν τα ηχεία του αυτοκινήτου, ενώ οι πιο προχωρημένες εταιρείες ετοιμάζουν και συστήματα που θα ακούγονται και έξω από το αυτοκίνητο.

Αυτά όμως αφορούν περισσότερο το «φαίνεσθαι» και όχι τόσο την ουσία, η οποία κρύβεται πίσω από την αίσθηση που σου δίνει ένας θερμικός κινητήρας, turbo ή ακόμα καλύτερα ατμοσφαιρικός, που ανεβάζει στροφές στο… θεό και σε συνεπαίρνει με τον ήχο του, αλλά και τον τρόπο που αποδίδει τη δύναμη. Γραμμικά όσον αφορά τους ατμοσφαιρικούς, με κάποιο μικρό ξέσπασμα στις ψηλές σ.α.λ. ή πιο δυναμικά, στους turbo κινητήρες, όταν ο υπερσυμπιεστής πιάνει δουλειά και μεταφράζεται σε… κλωτσιά στην πλάτη.

Κατασκευές σαν το Audi R8, όπως ανακοίνωσαν και επίσημα οι Γερμανοί παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια, με τον αντικαταστάτη να είναι αμιγώς ηλεκτρικός. Φήμες ήθελαν τους μηχανικούς να έχουν προτείνει μια έκδοση, μικρότερη, εισαγωγική, με turbo 5κύλινδρο κινητήρα, που θα είχε ακόμα περισσότερη ροπή από τη μεγάλη με τον V10 κινητήρα, ενώ για τη μετάδοση που θα πέρναγε μόνο στους πίσω τροχούς θα φρόντιζε ένα χειροκίνητο (είδος υπό εξαφάνιση πλέον) κιβώτιο ταχυτήτων.

Ακούγεται ελκυστικό και με δεδομένα που έχουμε από το R8, ενδεχομένως να ήταν και πραγματικά καλό και ίσως πιο προσιτό, τηρουμένων των αναλογιών. Δεν θα το δούμε ποτέ, αφού ο διάδοχος του σπορ γερμανικού μοντέλου θα είναι ηλεκτρικός και αγνώστων άλλων τεχνικών προδιαγραφών και φιλοσοφίας. Ίσως να είναι λιγότερο σπορ από το σημερινό R8, πιθανώς όμως να έχει περισσότερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις, αν αναλογιστούμε μοντέλα όπως το RS e-tron GT, που δεν φείδεται των παραπάνω στοιχείων.

Είναι γεγονός ότι περνάμε σε μια νέα εποχή, που η απόδοση είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί με τους ηλεκτρικούς κινητήρες, με το μειονέκτημα όμως να αφορά το επιπλέον βάρος που έχει αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά.

Από την άλλη όμως βλέπουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν πολλά και σε αυτόν τον τομέα, βάζοντας στο παιχνίδι και τα σπορ τμήματα που διαθέτουν, όπως κάνει η Hyundai με το τμήμα «N». Σε αυτή τη φάση εξελίσσει το Ioniq 5 N, σε ακραίες συνθήκες, με 30 βαθμούς Κελσίου κάτω από το μηδέν, εστιάζοντας πέρα από την απόδοση, η οποία αναμένεται να ξεπερνάει τους 600 ίππους στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου και τα σπορ χαρακτηριστικά του.

Διαθέτει εξελιγμένη τετρακίνηση, που χάρη στους ηλεκτρικούς κινητήρες είναι πιο άμεση σε απόκριση, σε σχέση με τα μηχανικά σύνολα, στέλνοντας τη ροπή στον τροχό που την έχει ανάγκη εξαιρετικά γρήγορα, γεγονός που μεταφράζεται σε καλύτερη οδική συμπεριφορά, τόσο σε στροφές, όσο και σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση, όπως οι πάγοι και το χιόνι. Επιπλέον, δεν μένει μόνο στην αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια, αλλά προχωράει ένα βήμα πιο πέρα, προσφέροντας και ένα drift mode, για περισσότερη διασκέδαση. Αυτό μάλιστα είναι ειδικά εξελιγμένο, έτσι ώστε να κάνει πιο εύκολο το έργο των οδηγών που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην πλαγιολίσθηση.

Μήπως τελικά η ηλεκτροκίνηση, που, από αρκετούς έχει παρεξηγηθεί και ίσως φταίει η ταχύτητα που μπήκε στη ζωή μας, χωρίς να δώσει κάποια περίοδο προσαρμογής στο κοινό, έχει πολλά περισσότερα να μας δώσει, από, απλώς ένα πιο καθαρό αυτοκίνητο;

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!