Όλοι θέλουν ταχύτερες παραδόσεις προϊόντων. Πώς θα γίνει πράξη;

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συμμετέχει σε project με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας

Όλοι θέλουν ταχύτερες παραδόσεις προϊόντων. Πώς θα γίνει πράξη;

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συμμετέχει σε project με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας

Εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις online παραγγελίες προϊόντων, με αποτέλεσμα να καταγραφούν μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοσή τους. Υπολογίζεται ότι στη Γερμανία, μέσα στο 2020, οι εταιρείες courier παρέδωσαν περισσότερα από τέσσερα δισεκατομμύρια πακέτα σε εθνικό επίπεδο.

Προσπαθώντας να απαντήσει στο ερώτημα «πώς μπορεί η παράδοση πακέτων σε πελάτες να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω», η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (Volkswagen Commercial Vehicles – VWCV) συνεργάζεται με ένα μεγάλο πάροχο logistics στη Γερμανία, την Hermes και από κοινού υλοποιούν ένα πανευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται “Future Logistics Challenge”.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν περισσότεροι από 180 εταίροι, με στόχο να δημιουργηθούν οι πιο καινοτόμες και αποτελεσματικές λύσεις στον τομέα των ταχυμεταφορών, προκειμένου να υποστηριχθεί το προσωπικό παράδοσης δεμάτων με προηγμένα συστήματα, που βρίσκουν εφαρμογή στα Volkswagen Transporter και Crafter.

Το νέο SUV της Volkswagen για την Ευρώπη ονομάζεται Taigo

Μια από τις πιο ελπιδοφόρες προτάσεις, είναι αυτή της Viscopic, μίας start-up με έδρα στο Μόναχο. H εταιρεία έχει αναπτύξει ένα λογισμικό, το οποίο αρχικά καθορίζει τις βέλτιστες διαδρομές για τις διανομές και στη συνέχεια ταξινομεί τα δέματα σε συγκεκριμένη σειρά για φόρτωση, προκειμένου να εξοικονομήσει χρόνο αναζήτησης και παράδοσης κατά τη διαδρομή.

Για να αντιληφθεί κάποιος τη χρησιμότητα του λογισμικού, αρκεί η αναφορά και μόνο των μεγεθών: τριψήφιος αριθμός πακέτων, φορτωμένα σε περίπου 18 τετραγωνικά μέτρα στο πίσω μέρος ενός Volkswagen Crafter. Τα πακέτα χωρίζονται σε ομάδες και τοποθετούνται σε μεγάλα καλάθια στο όχημα, σε συγκεκριμένη σειρά, ανάλογα με τη χρονική στιγμή παράδοσης στη διάρκεια της διαδρομής. Το πλεονέκτημα για τον οδηγό είναι ότι με τη χρήση ψηφιακής εφαρμογής που λαμβάνει δεδομένα και από GPS, μπορεί να γνωρίζει άμεσα πού θα βρει το πακέτο του επόμενου πελάτη. Ο στόχος είναι να εξοικονομήσει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, εντοπίζοντας σχεδόν αυτόματα το προς παράδοση αντικείμενο σε κάθε στάση.

Αυτή η ψηφιακή βοήθεια έκανε την εμφάνισή της την κατάλληλη στιγμή, καθώς σύμφωνα με τον «Δείκτη Αποστολών Πακέτων 2021» (“Parcel Shipping Index 2021”, της Pitney Bowes), η ανάπτυξη του τομέα ταχυμεταφορών πρόκειται να συνεχιστεί: προβλέπεται ετήσιος ρυθμός αύξησης τουλάχιστον 6%, για την περίοδο έως το 2026. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2020, η Hermes παρέδωσε στη Γερμανία τον αριθμό-ρεκόρ των 126 εκατομμυρίων πακέτων – που αντιπροσωπεύει μία αύξηση 25% έναντι του προηγούμενου έτους.

Η εφαρμογή της Viscopic βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο δοκιμών στη Βαυαρία και τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Αναμένεται να υλοποιηθεί σε πιο ευρεία κλίμακα μέσα στην άνοιξη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!