F1: Δε θα γίνουν κινήσεις βελτίωσης των μαχών το 2025

Εντέλει, η FIA δε θα επέμβει στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για να βελτιώσει τις μάχες και τη δράση στην πίστα, όπως είχε ειπωθεί πριν από περίπου ένα τρίμηνο.

F1: Δε θα γίνουν κινήσεις βελτίωσης των μαχών το 2025

Εντέλει, η FIA δε θα επέμβει στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για να βελτιώσει τις μάχες και τη δράση στην πίστα, όπως είχε ειπωθεί πριν από περίπου ένα τρίμηνο.

Με την προηγούμενη γενιά μονοθεσίων της Formula 1, όταν ένας οδηγός πλησίαζε προπορευόμενο σε απόσταση ίση με μήκος μονοθεσίου, έχανε περίπου 50% της αεροδυναμικής απόδοσης, λόγω του διαταραγμένου αέρα. Αυτό αποτελούσε μεγάλο εμπόδιο για τις μάχες στην πίστα.

Σκοπός των τεχνικών κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ το 2022 ήταν να μειωθεί αυτή η απώλεια, ώστε να έχουν οι οδηγοί τη δυνατότητα να ακολουθούν από πιο κοντά τους προπορευόμενους και να δημιουργούνται πιο στενές μάχες στην πίστα. Πέρυσι, η απώλεια απόδοσης έπεσε περίπου στο 20%, αλλά καθώς οι ομάδες εξελίσσουν τα μονοθέσια και βρίσκουν πιο αποδοτικούς τρόπους να εκμεταλλευτούν τη διατύπωση των τεχνικών κανονισμών, αυτό το ποσοστό αυξήθηκε φέτος σε 35%.

Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είχε δηλώσει το Σεπτέμβριο ότι η FIA ίσως παρουσίαζε αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2025 για να αναστρέψει την τάση προς αύξηση της απώλειας αεροδυναμικής απόδοσης πίσω από προπορευόμενο μονοθέσιο, στην τελευταία σεζόν της τρέχουσας γενιάς μονοθεσίων. Ωστόσο, τώρα η FIA δεν πιστεύει ότι αυτό θα είναι απαραίτητο, καθώς θα χρειαστούν πολύ μεγάλες για μία μόνο σεζόν.

Η αλλαγή από το περυσινό 20% απώλειας απόδοσης στο φετινό 35% έγινε στην αρχή της σεζόν, με την παρουσίαση των φετινών μονοθεσίων και ο Νικόλας Τομπάζης σχολίασε: «Δε νομίζω ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει πολύ για την επόμενη χρονιά. Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων. Το γεγονός ότι ο αέρας που αφήνουν πίσω τους τα μονοθέσια χειροτέρεψε πάει μαζί με την καταπόνηση των ελαστικών».

Ο χειρότερος διαταραγμένος αέρα που αφήνουν πίσω τους τα μονοθέσια κοστίζει αεροδυναμικό φορτίο σε αυτά που ακολουθούν, και αυτό οδηγεί σε πλαγιολισθήσεις, γεγονός που υπερθερμαίνει την επιφάνεια του πέλματος των ελαστικών. Ταυτόχρονα, υπάρχει λιγότερος δροσερός αέρας για τα ελαστικά αυτού που ακολουθεί.

Επομένως, οποιεσδήποτε αεροδυναμικές αλλαγές για τη βελτίωση της δράσης στην πίστα, πρέπει να υποστηρίζονται από βελτίωση και στην ποιότητα των ελαστικών. Με την απόφαση να μην εφαρμοστεί η προγραμματισμένη απαγόρευση των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης των ελαστικών για το 2025, η Pirelli έχει μεγαλύτερο περιθώριο να εξελίξει προϊόντα που θα είναι λιγότερο επιρρεπή σε υπερθερμάνσεις.

Ο Τομπάζης δήλωσε: «Ένας από τους βασικούς στόχους κατά τη διάρκεια των δοκιμών το 2024, ειδικά τώρα που ξεκαθαρίσαμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να απαγορευθούν οι κουβέρτες για το 2025, θα είναι η βελτίωση των χαρακτηριστικών θερμικής καταπόνησης. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού, προέρχεται από το γεγονός ότι τα μονοθέσια στις μέρες μας ουσιαστικά διοχετεύουν στα ελαστικά τις υψηλότερες ενέργειες που έχουμε δει ποτέ».

«Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους σκεφτόμαστε μονοθέσια με χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο και να εξοικονομήσουμε βάρος. Πιστεύουμε ότι αυτό θα καταστήσει επίσης πολύ πιο πιθανό να έχουμε ελαστικά που θα είναι λιγότερο επιρρεπή σε αυτό το φαινόμενο το 2026».

Όλα αυτά κάνουν τη FIA να επιλέξει να μην ενεργήσει αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, οι ομάδες θα συνεχίσουν να εξελίσσουν τα μονοθέσιά τους, και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την προσθήκη περισσότερου αεροδυναμικού φορτίου. Αν αυτό θα οδηγήσει παράλληλα σε υψηλότερη απώλεια απόδοσης όταν τα μονοθέσια βρίσκονται στο διαταραγμένο αέρα που αφήνει πίσω του ο προπορευόμενος, είναι κάτι που η FIA θα διαπιστώσει μόνο με τον καιρό. Αλλά δε θα αποτελούσε έκπληξη αν τα πράγματα συνεχίσουν να χειροτερεύουν σε αυτό τον τομέα τα επόμενα δύο χρόνια…

F1 - GP Σιγκαπούρης 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!