Η πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών της νέας σεζόν της Formula 1 ολοκληρώθηκε στα πλαίσια του Grand Prix Αυστραλίας, που διεξάγεται στην πίστα του Albert Park. Η McLaren είναι δεδομένο ότι θα παλέψει στην κορυφή του grid αυτό το Σαββατοκύριακο και φαίνεται ότι η Ferrari μπορεί να την απειλήσει.
Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο FP2, με διαφορά μόλις 0,12 και 0,14 δλ. από τους οδηγούς της McLaren. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari έγραψε αυτό το χρόνο σε μία εφόρμηση μόνο 3 γύρων στην πίστα (γύρος εξόδου από τα pits, γρήγορη προσπάθεια, γύρος επιστροφής στα pits), ενώ οι οδηγοί της McLaren είχαν κάνει 7 γύρους με τα μαλακά ελαστικά όταν έγραψαν τους καλύτερους χρόνους τους.
Στον αεροδυναμικό τομέα, η McLaren είχε τις πιο λεπτές πίσω αεροτομές από τις κορυφαίες ομάδες και αυτό φαίνεται να δείχνει ότι η MCL39 παράγει υψηλές τιμές αεροδυναμικού φορτίου από το δάπεδο για να επιτρέπει στη βρετανική ομάδα να χρησιμοποιεί πιο λεπτή πίσω αεροτομή. Αυτό της επιτρέπει να κερδίζει περισσότερο χρόνο στις ευθείες από όσο χάνει στις στροφές. Η Ferrari έχει το πιο ογκώδες flap στην πίσω αεροτομή, γεγονός που σημαίνει ότι κερδίζει περισσότερο από τη χρήση του DRS.
- Το νέο Jeep Compass σηματοδοτεί την είσοδο σε μια καινούργια εποχή
- Mercedes-Benz GLA: Κάντε upgrade στην καθημερινότητά σας
- Νέος ΚΟΚ: Οι 8 παραβάσεις στο «φακό» των νέων καμερών
- Audi A3: Αποκτήστε το με προνομιακό επιτόκιο 4%
- Νέος ΚΟΚ: Τι ποινές επιφέρει σε όσους ξεπερνούν τα 200 χλμ/ώρα ή κάνουν «κόντρες»
Αυτή η επιλογή αεροδυναμικού στησίματος αναμένεται να βοηθήσει τη Ferrari να διαχειριστεί καλύτερα τα ελαστικά στον αγώνα (αν διεξαχθεί σε στεγνή πίστα) και θα έχει καλύτερο στήσιμο αν βρέξει την Κυριακή, όπως είναι το πιο πιθανό. Ο Leclerc ξεκίνησε την προσομοίωση αγώνα με πιο ήπιο ρυθμό, για να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση για περισσότερο και έκανε δύο γύρους στο τέλος του μεγάλου stint του που ήταν πολύ ταχύτεροι από οτιδήποτε είχαν σημειώσει οι οδηγοί της McLaren, οι οποίοι όμως, στη γενική εικόνα, έδειξαν πιο σταθερό γρήγορο ρυθμό.
H Red Bull φαίνεται να βρίσκεται πιο πίσω από τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες στην εύρεση των ιδανικών ρυθμίσεων με τη νέα RB21. H ισορροπία του μονοθεσίου άλλαξε αισθητά κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου γύρου με τη μαλακή γόμα, από υποστροφή σε υπερστροφή και ο Max Verstappen θυσίασε την προσομοίωση αγώνα για να κάνει κάποιες αλλαγές στο στήσιμο. Επειδή η ισορροπία δεν ήταν κακή, απλά έλειπε πρόσφυση, ο Ολλανδός πιστεύει ότι θα είναι πιο δύσκολο να βρει έως αύριο το κατάλληλο στήσιμο.
Η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει απόδοση από τη μαλακή γόμα ελαστικών (την οποία υπερθερμαίνει πριν από το τέλος ενός γρήγορου γύρου), για αυτό και οι οδηγοί της βρέθηκαν τόσο πίσω στην κατάταξη του FP2. Αμφότεροι έκαναν την προσομοίωση αγώνα με τη σκληρή γόμα, οπότε οι χρόνοι του κολάκεψαν, καθώς αντιμετώπισαν πολύ μικρότερη καταπόνηση ελαστικών. Η επιλογή της γερμανικής ομάδας να «ξοδέψει» ένα σετ ελαστικών σκληρής γόμας δείνχει ότι ποντάρει σε βρεγμένο Grand Prix την Κυριακή. Αυτό διότι τα σκληρά ελαστικά θα προτιμηθούν αν ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνή πίστα με προβλεπόμενη επικρατέστερη στρατηγική τα δύο pit stop.
Δηλώσεις πρωταγωνιστών
Charles Leclerc (Ferrari): «Ειλικρινά, κάναμε καλή προετοιμασία, επειδή η αίσθηση με το μονοθέσιο ήταν καλή. Προφανώς υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε, όπως πάντα, και δεν είμαι πολύ ευχαριστημένος με την ισορροπία ακόμα. Αλλά είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση σε σχέση με τις δοκιμές στο Μπαχρέιν και υπάρχει ακόμα κάποια απόδοση που πρέπει να βρούμε, αλλά αυτό είναι το ίδιο για όλους στο paddock. Αυτά τα μονοθέσια είναι αρκετά καινούργια για όλους και έτσι πρέπει να τα πιέσεις για να καταλάβεις πού ακριβώς βρίσκεται το όριο, αλλά ήταν μια καλή πρώτη μέρα και τώρα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε πώς θα πάει αύριο, όταν πιέσουμε λίγο περισσότερο».
«Δεν νομίζω ότι έχουμε δει ακόμα τον πραγματικό ρυθμό όλων και νομίζω ότι μερικές ομάδες μπορεί να κρύβουν τις δυνατότητές τους λίγο περισσότερο από άλλες. Σίγουρα η McLaren είναι εκεί πάνω. Η Red Bull μπορεί να δυσκολεύεται λίγο περισσότερο προς το παρόν, αλλά ποτέ δεν ξέρεις με αυτούς, ειδικά με τον Max δεν μπορείς ποτέ να τον αποκλείσεις. Είμαι σίγουρος ότι θα είναι στη μάχη και η Mercedes φαίνεται επίσης δυνατή, οπότε θα είναι μια καλή μάχη, είμαι σίγουρος».
Oscar Piastri (McLaren): «Θα έλεγα ότι ήταν αρκετά ενθαρρυντική μέρα. Νομίζω ότι ο ρυθμός ήταν αρκετά σταθερός. Υπάρχουν ακόμα μερικά πράγματα που πρέπει να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε και να κάνουμε το μονοθέσιο να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση, αλλά νομίζω ότι ο βασικός ρυθμός φαίνεται δυνατός. Οπότε είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τη δουλειά της ημέρας. Νομίζω ότι θα είναι αρκετά διαφορετικά για τις επόμενες δύο ημέρες, οπότε πόσα σημαίνει η σημερινή μέρα; Δεν ξέρουμε, αλλά αισθάνομαι αρκετά καλά. Ο καιρός θα είναι αρκετά διαφορετικός την Κυριακή, και αυτό θα φέρει περισσότερες απρόβλεπτες καταστάσεις».
Lando Norris (McLaren): «Ήταν έτσι κι έτσι. Ήταν ένα καλό ξεκίνημα για το Σαββατοκύριακο, νομίζω ότι έχουμε μια καλή βάση, αλλά σίγουρα δεν είμαστε ευχαριστημένοι. Δεν έχουμε αυτοπεποίθηση με το μονοθέσιο όσον αφορά την εύρεση της καλύτερης ισορροπίας και να έχουμε αρκετή συνοχή, ειδικά με χαμηλό φορτίο καυσίμου. Με πολλά καύσιμα, ένιωσα καλά. Απλά με λίγα καύσιμα το μονοθέσιο ήταν ακόμα παρόμοιο με το Μπαχρέιν, πάρα πολλή αστάθεια και προβλήματα, οπότε ήταν λίγο δύσκολα».
Lewis Hamilton (Ferrari): «Το μονοθέσιο ήταν τελείως διαφορετικό από αυτά που είχα δοκιμάσει στο παρελθόν σε αυτή την πίστα. Έτσι, μου πήρε λίγο χρόνο να προσαρμοστώ κατά τη διάρκεια του FP1. Στο FP2 ήταν λίγο καλύτερα, αλλά ακόμα μαθαίνω. Χτίζω σιγά σιγά τον ρυθμό για να μπορώ μετά να πάω πιο γρήγορα. Πρέπει να προσαρμόσω το στυλ οδήγησής μου, κομμάτι-κομμάτι, αλλά πραγματικά απολαμβάνω να οδηγώ αυτό το μονοθέσιο».
Max Verstappen (Red Bull): «Δυσκολευτήκαμε και με τα τέσσερα ελαστικά, ιδιαίτερα στο 1ο και το τελευταίο sector. Αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε κοντά στην κορυφή αυτή τη στιγμή, αλλά θα εργαστούμε για να βρούμε περισσότερο ρυθμό. Δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα ισορροπίας, οπότε νομίζω ότι αυτό κάνει τα πράγματα λίγο πιο δύσκολα να διορθωθούν. Δεν έχω εκπλαγεί θετικά ή αρνητικά με το ρυθμό μας».
Ο Helmut Marko αποκάλυψε ότι η Racing Bulls, που σημείωσε εντυπωσιακούς χρόνους στο FP2 (4η και 6η θέση), χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος και ελαφρύ φορτίο καυσίμου. Ο Αυστριακός δήλωσε για τη Red Bull: «Η απόδοση ήταν καλύτερη στο FP1. Έτσι, με τις αλλαγές που κάναμε, το μονοθέσιο έγινε πιο νευρικό, πήγαινε από την υποστροφή στην υπερστροφή, και βέβαια αυτό επηρεάζει τα ελαστικά κατά τη διάρκεια της μεγάλης ακολουθίας γύρων».
«Έτσι δεν μπορούμε να κάνουμε τους χρόνους της McLaren. Υποθέτω ότι είμαστε 2-3 δέκατα πίσω. Οπότε υποθέτω ότι το μέγιστο αύριο είναι η δεύτερη σειρά εκκίνησης, αλλά πιστεύουμε ότι μπορούμε να έχουμε ένα καλύτερο στήσιμο για αύριο. Φαίνεται ότι η McLaren είναι η ισχυρότερη ομάδα, και στη συνέχεια βρίσκονται πολύ κοντά η Ferrari, η Mercedes και εμείς. Άκουσα πως υποτίθεται ότι θα βρέξει. Και μετά, φυσικά, ο παράγοντας Max επιστρέφει».
George Russell (Mercedes): «Ήταν πραγματικά μια μέρα με σκαμπανεβάσματα, γιατί κάθε φορά που είχαμε τη μέση ή τη σκληρή γόμα, ήμασταν στην κορυφή των χρόνων και κάθε γύρος ήταν καλός. Ήμασταν ταχύτεροι με τη σκληρή από τη μαλακή, και βάζοντας τη μαλακή δεν πήγαμε πολύ πιο γρήγορα, αλλά υπάρχει σαφώς λίγος ρυθμός στο μονοθέσιο, και μένει απλά να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τα ελαστικά».
«Πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό και ας δούμε τι μπορούμε να πετύχουμε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Aν η διαδικασία σταματούσε μετά τη σκληρή ή τη μέση γόμα στο FP1, θα έλεγα σίγουρα ότι είμαστε εκεί, ή περίπου εκεί. Αλλά δεν κάνεις τις κατατακτήριες δοκιμές με τη σκληρή ή τη μέση γόμα, κατατάσσεσαι με τη μαλακή γόμα. Δεν φαινόμαστε τόσο ανταγωνιστικοί με αυτήν, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να βρούμε βελτιώσεις μέσα στη νύχτα».
Alex Albon (Williams): «Αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα με τα φρένα στο FP1, αλλά το φτιάξαμε. Νομίζω ότι το FP1 ήταν λίγο καλύτερο και για τους δυο μας απ’ ό,τι το FP2. Αισθανόμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με τη μέση γόμα και δυσκολευόμαστε λίγο περισσότερο με τα μαλακά ελαστικά. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό. Έχουμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο. Νομίζω ότι ο ρυθμός αγώνα δεν είναι κακός, αλλά θέλαμε κάτι παραπάνω εκεί. Νομίζω ότι γνωρίζουμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε, αλλά πρέπει να σκάψουμε βαθιά και να καταλάβουμε πώς θα κάνουμε τα μαλακά ελαστικά να λειτουργήσουν για τις κατατακτήριες δοκιμές».
Hear from Alex after a productive first day at the #AustralianGP 🇦🇺
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) March 14, 2025
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes): «Ήταν μια αρκετά θετική ημέρα. Υπάρχει αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει στον ένα γύρο, απλά για να βάλουμε τα ελαστικά στο σωστό πλαίσιο, αλλά συνολικά αισθάνθηκα αρκετά καλά. Έκανα ένα λάθος στο τέλος, αλλά αποκτώ όλο και περισσότερη αυτοπεποίθηση με κάθε γύρο και η μεγάλη ακολουθία γύρων ήταν αρκετά θετική σήμερα».
Liam Lawson (Red Bull): «Αισθανόμουν άνετα στο μονοθέσιο, ήμουν απλά πολύ αργός. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέσα στη νύχτα. Προφανώς, την πρώτη ημέρα σε μια νέα πίστα για μένα, περιμέναμε να έχουμε κάποια δουλειά να κάνουμε, αλλά μάλλον όχι τόση πολλή. Προφανώς θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό κατά τη διάρκεια της νύχτας, και στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να το βελτιώσουμε για αύριο».
Ο Νεοζηλανδός παραδέχτηκε ότι δεν ήταν ξεκάθαρο τι πρέπει να κάνει για να βελτιωθεί: «Νομίζω ότι αν το ξέραμε αυτό θα ξέραμε και πώς να το διορθώσουμε. Σε γενικές γραμμές, λείπει απλά πρόσφυση, όταν πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε σε αυτή τη σύντομη διαδρομή. Αλλά σε γενικές γραμμές, ο ρυθμός μας στις μεγάλες ακολουθίες γύρων ήταν επίσης αργός. Προφανώς θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό».
Ο Lawson χτύπησε τον τοίχο ελαφρά στην είσοδο της στροφής 9 στο FP1 και σύμφωνα με τον Marko, «πέρασε αρκετά δυνατά πάνω από τα kerb και το δάπεδο υπέστη ζημιά».
“Still plenty to do, but a good first step.”
Summarising our Friday at track with James Allison 📈 pic.twitter.com/MRp0HauD1S
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 14, 2025








