Για το ξεκίνημα του FP1 του GP Μαϊάμι της Formula 1, οι Red Bull και Mercedes είχαν επιλέξει τη μέση γόμα, ενώ Ferrari, McLaren και Aston Martin τη σκληρή. Ήταν εμφανές ότι η πίστα ήταν ακόμα «χλωρή», και βελτιωνόταν συνεχώς καθώς στρωνόταν γόμα στην αγωνιστική γραμμή.
To FP1 έδειχνε δύσκολο για τον Max Verstappen έως την τελική του προσπάθεια, που τον έφερε στην κορυφή των χρόνων, με παλιά ελαστικά στην οποία όμως μπλόκαρε λίγο τα φρένα του στη στροφή 17 με τη Red Bull.
Ο Verstappen είχε μία έξοδο στη στροφή 17 χωρίς συνέπειες στο 25ο λεπτό, καθώς είχε ένα άλλο μονοθέσιο μπροστά του και έψαχνε το όριο. Ωστόσο, έπειτα από ένα δεύτερο ίδιο περιστατικό 10 λεπτά αργότερα (χωρίς άλλο μονοθέσιο), ανέφερε ότι μπλόκαρε πολύ εύκολα τον εμπρός άξονα.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μαϊάμι
Στην πρώτη του προσπάθεια με το μαλακό σετ ελαστικών, ο Ολλανδός έχασε το πίσω μέρος της Red Bull στη στροφή 7, λόγω μίας ριπής ανέμου, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το γύρο εκείνο. Στη συνέχεια ανέφερε ότι τα ελαστικά του υπερθερμαίνονταν και δεν είχε πρόσφυση. Ωστόσο, κατάφερε εντέλει να τεθεί επικεφαλής.
Ο Oscar Piastri βρέθηκε στη 2η θέση του πίνακα των χρόνων, έχοντας μόνο το μισό από το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε για αυτό τον αγώνα η McLaren, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω. Στην 3η θέση κατετάγη ο Carlos Sainz με τη Ferrari, μόλις 0,011 δλ. πίσω από τον νεαρό Αυστραλό.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο George Russell, ο οποίος ήταν ταχύτερος με τη Mercedes στο πρώτο sector της πίστας με τις γρήγορες στροφές, αλλά στη συνέχεια της τελικής του προσπάθειας συνάντησε πιο αργά μονοθέσια και έχασε χρόνο.
Στην 5η θέση κατάφερε να ανέβει ο Lance Stroll (Aston Martin) με την τελική του προσπάθεια, εμπρός από τον Sergio Perez, ο οποίος έχασε χρόνο στο ξεκίνημα του τελικού του γρήγορου γύρου με τη Red Bull, πίσω από τη Sauber του Guanyu Zhou, ο οποίος πήγαινε αργά εκείνη τη στιγμή.
Ο Lewis Hamilton βρέθηκε στην 7η θέση με την άλλη Mercedes (έχοντας και μία έξοδο στο chicane των στροφών 14/15), εμπρός από τον Yuki Tsunoda με την πολύχρωμη Racing Bulls, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Alpine, με τον Esteban Ocon εμπρός από τον Pierre Gasly.
Ο μεγάλος χαμένος της διαδικασίας ήταν ο Charles Leclerc. Μόλις στο 6ο λεπτό της διαδικασίας, ο Μονεγάσκος είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 16, έχοντας καβαλήσει άτσαλα το kerb στην εσωτερική της στροφής που οδηγεί στη μεγάλη πίσω ευθεία. Η Ferrari βρέθηκε ανάποδα στην πίστα και o Leclerc προσπάθησε να γυρίσει, αλλά έμεινε ακινητοποιημένος κάθετα, περιμένοντας όλους τους υπόλοιπους οδηγούς να περάσουν.
Charles got our heads in a spin 😵💫
This moment brought out the red flags during practice #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/jBiyWuqvXe
— Formula 1 (@F1) May 3, 2024
Εντέλει, προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία, και αναγκάστηκε να σβήσει τον κινητήρα, διότι υπερθερμάνθηκε ο συμπλέκτης και δεν μπορούσε να επιλεγεί η όπισθεν. Συνεπώς, ο Leclerc έχασε τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Αναβαθμίσεις και αλλαγές
Ένα εντυπωσιακό πακέτο αναβαθμίσεων παρουσίασε η McLaren στην MCL38, σίγουρα μεγαλύτερη από όσο είχαν προδώσει οι δηλώσεις του επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, με εντελώς καινούργια εμπρός αεροτομή και διαφορετική γεωμετρία εμπρός ανάρτησης για να πλαισιώσει αεροδυναμικά τη νέα αεροτομή. Επίσης, υπάρχουν αλλαγές στους αεραγωγούς των φρένων αμφότερων των αξόνων, ενώ η διαμόρφωση των εισαγωγών αέρα των ψυγείων είναι διαφορετική και διαθέτει προέκταση του επάνω χείλους.
Το δάπεδο είναι καινούργιο, όπως και το αμάξωμα στο κάλυμμα του κινητήρα και στο πίσω μέρος, με νέες διατρήσεις. Νέα είναι η αεροδυναμική διαμόρφωση της πίσω ανάρτησης καθώς και τα κάτω πτερύγια της πίσω αεροτομής. Όλες οι αναβαθμίσεις βρίσκονται στο μονοθέσιο του Lando Norris και περίπου οι μισές υπάρχουν στο μονοθέσιο του Oscar Piastri.
Μόλις έκανε τον πρώτο του γύρο, ο Norris ανέφερε ότι είχε κάποιο πρόβλημα, καθώς είχε δυσκολία να στρίψει προς τα δεξιά. Επρόκειτο για ένα πρόβλημα στην υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού, το οποίο δεν είχε σχέση με τις αναβαθμίσεις. Από την πλευρά του, ο Piastri ανέφερε ότι το τιμόνι ήταν βαρύ. O Norris βρέθηκε στη 16η θέση, καθώς έκανε μόλις 2 γύρους με τη μαλακή γόμα και δεν τη χρησιμοποιούσε στα τελικά στάδια της διαδικασίας, όπου σημειώθηκαν οι καλύτερες επιδόσεις.
Η Mercedes παρουσίασε μία καινούργια εμπρός αεροτομή χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου με μικρότερη χορδή flap. H γερμανική ομάδα έχει πραγματοποιήσει αλλαγές και στο δάπεδο της W15, με αλλαγές στο διαχύτη και προσθήκη γεννητριών στροβίλων (vortex generators) στα άκρα του δαπέδου. Έχουν προστεθεί διατρήσεις στο αμάξωμα για την απαγωγή θερμότητας και μικρή αλλαγή στην κλίση της ράβδου του συστήματος διεύθυνσης στην ανάρτηση του εμπρός άξονα.
Η Aston Martin έχει τροποποιήσει ειδικά για την πίστα του Μαϊάμι τις αεροτομές του μονοθεσίου ώστε να παράγουν χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, και το πίσω μέρος του αμαξώματος έχει μεγαλύτερο άνοιγμα για να εξάγει το θερμό αέρα, κάτι που ψύχει καλύτερα, αλλά κοστίζει σε αεροδυναμική απόδοση. Αξίζει να αναφερθεί ότι το αίτημα της Aston Martin να επανεξεταστεί η ποινή του Fernando Alonso στο GP Κίνας απορρίφθηκε, καθώς τα νέα στοιχεία που προσκόμισε έγιναν δεκτά, αλλά δεν θεωρήθηκαν σχετικά.
Οι Ferrari, McLaren, Aston Martin και Sauber τοποθέτησαν σε αμφότερα τα μονοθέσιά τους το δεύτερο φετινό V6, turbo, MGU-H και MGU-K. Ο Norris χρησιμοποιεί το 2ο φετινό του κιβώτιο, ενώ ο Verstappen χρησιμοποιεί την τρίτη φετινή μονάδα μηχανικών εξαρτημάτων κιβωτίου.
H Williams διαθέτει για πρώτη φορά φέτος εφεδρικό πλαίσιο στο GP Μαϊάμι και κυκλοφορούν φήμες ότι συνομιλεί με τους Valtteri Bottas και Pierre Gasly για το 2026. Επίσης, ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, James Vowles, δήλωσε ότι συνομιλεί και με τον Adrian Newey, που μόλις ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη Red Bull.
Στη Sauber, ο Valtteri Bottas διαθέτει νέο μηχανολόγο αγώνα από αυτό τον αγώνα, καθώς ο προηγούμενος, Alex Chan, αντικαταστάθηκε από τον Steven Petrick, χωρίς προειδοποίηση για τον Φινλανδό οδηγό, ο οποίος αιφνιδιάστηκε και από την ανακοίνωση του Nico Hulkenberg για το 2025. Στην πίστα του Μαϊάμι υπάρχει επίσης η τοιχογραφία του Ayrton Senna από τον Βραζιλιάνο καλλιτέχνη Eduardo Kobra, στο κτίριο της διεύθυνσης αγώνων.