F1: Οι δύο βασικές αδυναμίες της McLaren

H ομάδα της McLaren έχει εντοπίσει δύο βασικούς τομείς στους οποίους το μονοθέσιό της υστερεί και αυτό συμβάλλει στις μεγάλες διακυμάνσεις ανταγωνιστικότητας που έχει παρουσιάσει φέτος.

F1: Οι δύο βασικές αδυναμίες της McLaren

H ομάδα της McLaren έχει εντοπίσει δύο βασικούς τομείς στους οποίους το μονοθέσιό της υστερεί και αυτό συμβάλλει στις μεγάλες διακυμάνσεις ανταγωνιστικότητας που έχει παρουσιάσει φέτος.

Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της Formula 1, η McLaren μάχεται με την Alpine για την 4η θέση, με τις δύο ομάδες να είναι ισόβαθμες στο μέσο ακριβώς της σεζόν. Όσον αφορά τις επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, η McLaren έχει βρεθεί να είναι από το 3ο ταχύτερο μονοθέσιο του grid έως το 8ο, παρά το γεγονός ότι οι τεχνικοί της δεν πιστεύουν πως η MCL36 έχει περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας, όπως συνέβαινε με την περυσινή MCL35M.

Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, δήλωσε ότι η ομάδα δεν δυσκολεύεται να τοποθετήσει το φετινό μονοθέσιο σε ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας, αλλά έχουν αποκαλυφθεί δύο σημαντικές αδυναμίες: «Όταν έχουμε σημειώσει δυνατές επιδόσεις, είναι πραγματικές. Δεν οφείλονταν σε κάποιο περίεργο γεγονός. Αλλά έχουμε επίσης και αδύναμες επιδόσεις».

«Πρόκειται περισσότερο για πίστες που τονίζουν τα δυνατά μας σημεία, αλλά αυτό δεν είναι πάντα προβλέψιμο. Στο Μονακό ήμασταν πολύ πιο δυνατοί απ’ ό,τι νομίζαμε. Πίστευα ότι στη Βαρκελώνη θα είμαστε πιο γρήγοροι απ’ ό,τι στο Μονακό. Περίμενα να είμαστε πολύ καλύτεροι στον Καναδά απ’ ό,τι ήμασταν. Σίγουρα είναι λίγο σαν rollercoaster, αλλά η μεγάλη συγκομιδή βαθμών που είχαμε στην Αυστραλία, την Imola και στο Μονακό, δεν είναι τυχαία, είναι η απόδοση του μονοθεσίου που λάμπει σε αυτές τις πίστες».

«Πρέπει να προσπαθήσουμε να πετύχουμε αυτή την απόδοση σε κάθε πίστα. Και έχουμε δει ορισμένες πίστες που σίγουρα τονίζουν αυτό που φαίνεται ότι είναι αδυναμίες». Αεροδυναμικά, η φετινή MCL36 παράγει υψηλές τιμές οπισθέλκουσας και δεν έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ανταγωνιστικές τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Επίσης, έχει ευαισθησία στις υψηλές θερμοκρασίες ασφάλτου.

O James Key δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι έχουμε ένα ιδιαίτερα περιορισμένο εύρος λειτουργίας. Μπορούμε να κάνουμε το μονοθέσιο να λειτουργήσει στα περισσότερα μέρη. Έχουμε μερικές αδυναμίες που τείνουν να κάνουν τη διαφορά από τη μία πίστα στην άλλη. Η ταχύτητα στις ευθείες, παραδόξως, αποτελεί ζήτημα για εμάς. Προσπαθούμε να βρούμε πως μπορούμε να το βελτιώσουμε αυτό».

«Αυτό δεν ήταν ένα θέμα που είχαμε πριν και σίγουρα οι προβλέψεις μας για την εξέλιξη του μονοθεσίου έδειχναν ότι δεν θα έπρεπε να αποτελεί ζήτημα, οπότε προσπαθούμε να το λύσουμε. Αλλά και στις υψηλές θερμοκρασίες της πίστας, οι αργές στροφές τείνουν να είναι λίγο πιο προβληματικές. Ξέρουμε ότι υπάρχουν μερικά προβλήματα, αλλά δεν οφείλεται σε περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας».

Για να επιλυθούν αυτά τα ζητήματα χρειάζονται αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο, καθώς δεν μπορούν να καταπολεμηθούν με αλλαγές στο στήσιμο. Ο Key δήλωσε ότι υπάρχουν τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες λύσεις στα σκαριά. Κάποιες από τις αναβαθμίσεις είναι εφικτό να εφαρμοστούν μόνο στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς και ο Βρετανός τεχνικός υπονόησε ότι θα περιλαμβάνουν αλλαγές στην πίσω ανάρτηση.

Όπως δήλωσε ο Key, «θα μπορούσαμε να πούμε ότι ίσως θα έπρεπε να ήμασταν λίγο πιο ενδελεχείς σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της έρευνας. Ή ίσως θα μπορούσαμε να ήμασταν λίγο πιο γενναίοι όταν ασχοληθήκαμε με αυτό. Αλλά αυτό το ξέρεις πραγματικά μόνο όταν κατεβάζεις το μονοθέσιό σου για πρώτη φορά στην πίστα, με κανονισμούς που είναι τόσο φρέσκοι και διαφορετικοί».

«Υπάρχουν δραστηριότητες που εξετάζονται λεπτομερώς εδώ και καιρό, για να δούμε τι επιλογές έχουμε. Ορισμένες από αυτές αφορούν το μονοθέσιο του 2023, όπου έχεις πει ‘λοιπόν, αν κάναμε τη γεωμετρία ελαφρώς διαφορετικά, θα μπορούσαμε να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα’. Κάποια από αυτά θα μπορούσαν να είναι βραχυπρόθεσμα μέτρα. Και για δύο (αδυναμίες) υπάρχουν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες δραστηριότητες για να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε».

Αν και ο διευθυντής της ομάδας, Andreas Seidl, έχει δηλώσει ότι η McLaren δεν πρόκειται να παρουσιάσει περισσότερες μεγάλες αναβαθμίσεις φέτος, κάποιοι ερμηνεύουν ότι αυτό σημαίνει πως το αεροδυναμικό τμήμα δεν πρόκειται να ξεκινήσει καινούργιες διαδικασίες εξέλιξης. Ωστόσο, αυτές που βρίσκονταν ήδη στα σκαριά, είναι πιθανό να εμφανιστούν στο μονοθέσιο κάποια στιγμή εντός της φετινής σεζόν.

Ο Key δήλωσε στο The Race: «Ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε με το μονοθέσιο. Το θέμα είναι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Με περιορισμένη αεροδυναμική και όριο εξόδων, δεν μπορείς να πιέσεις όσο θα ήθελες. Πρέπει να εργαστείς μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Γνωρίζουμε ακριβώς τις κατευθύνσεις που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Ορισμένες από τις εξελίξεις θα επιτρέψουν σε αυτές τις κατευθύνσεις να ανοίξουν δρόμο στα χαρακτηριστικά που θα βελτιώσουν περαιτέρω το μονοθέσιο».

«Είναι όλα απολύτως ξεκάθαρα. Είναι απλά θέμα χρόνου και να τις τοποθετήσουμε στο μονοθέσιο. Το πρόβλημα που έχεις, όταν προσπαθείς να ξεπεράσεις ορισμένες δυσκολίες, είναι ότι έχεις μια τόσο πολυάσχολη σεζόν, αγώνα μετά από αγώνα. Υπάρχουν μόνο τέσσερις αγώνες μέσα στη χρονιά όπου μπορείς να φέρεις σημαντικές αναβαθμίσεις, διότι δεν γίνεται να επεξεργαστείς το πλαίσιο στο pit lane, πρέπει να το κάνεις στο εργοστάσιο».

«Υπάρχουν λογικά σημεία στη σεζόν, όταν προσπαθείς να φέρεις αναβαθμίσεις μεγάλης κλίμακας στο μονοθέσιο, μετασκευές και ούτω καθεξής, και πρέπει να περιμένεις να έρθουν αυτοί οι αγώνες. Αν και θα θέλαμε να είμαστε πιο επιθετικοί ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Πρέπει απλά να φτάσουμε εκεί».

«Νομίζω ότι κάποιες ομάδες ήταν πιο επιθετικές από εμάς. Η Aston Martin έκανε πολύ δυνατή κίνηση με τη φύση των αναβαθμίσεων που έφερε. Πρέπει να παρουσιάσουμε συγκεκριμένες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι μια σαφής απάντηση, αλλά αν βρεθεί κανείς μέσα στη διαδικασία, είναι πολύ ξεκάθαρο τι πρέπει να γίνει».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!