Το απόγευμα του Σαββάτου 29 Νοεμβρίου έπεσαν στη Σαουδική Αραβία οι… τίτλοι τέλους για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2025. Το φινάλε βρήκε τον Sebastien Ogier να προσθέτει τον 9ο τίτλο οδηγών του WRC στο βιογραφικό του, φθάνοντας στην κορυφή της σχετικής λίστας τον Sebastien Loeb.
Ο 42χρονος Γάλλος θα λάβει μέρος και το 2026 στο WRC με την Toyota Gazoo Racing, όμως στα 10 από τα 14 ράλλυ της σεζόν. «Ένα πράγμα είναι σίγουρο: δεν έχω πλέον το κίνητρο να αγωνιστώ σε όλα τα ράλλυ», δήλωσε ο Ogier. Όπως είπε, όταν ο γιος του έχει σχολικές διακοπές, θα περνά χρόνο με την οικογένειά του, αντί να ταξιδεύει σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Ένας μέσα, δύο έξω
Και ενώ η παραμονή του Ogier είναι κάτι θετικό για το κύρος και την απήχηση του WRC, η αποχώρηση των πρώην πρωταθλητών Kalle Rovanpera και Ott Tanak είναι ένα σοβαρό πλήγμα.
- Το νέο Jeep Compass σηματοδοτεί την είσοδο σε μια καινούργια εποχή
- Mercedes-Benz GLA: Κάντε upgrade στην καθημερινότητά σας
- Νέος ΚΟΚ: Οι 8 παραβάσεις στο «φακό» των νέων καμερών
- Audi A3: Αποκτήστε το με προνομιακό επιτόκιο 4%
- Νέος ΚΟΚ: Τι ποινές επιφέρει σε όσους ξεπερνούν τα 200 χλμ/ώρα ή κάνουν «κόντρες»

Ο μεν Φινλανδός της Toyota θα στραφεί σε αγώνες με μονοθέσια, ο δε Εσθονός της Hyundai δεν θα αποχωρήσει μεν οριστικά από τους αγώνες, όμως το 2026 θέλει να αφιερώσει χρόνο στην οικογένειά του.
Το WRC βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: Με την λίστα των διεκδικητών του τίτλου να μειώνονται και ουσιαστικά 2,5 εργοστασιακές ομάδες (καθώς η M-Sport Ford δεν έχει την υποστήριξη που παρέχουν Toyota και Hyundai), ο θεσμός δεν μπορεί να… πάει μακριά.
Η FIA πρέπει να πάρει αποφάσεις. Τώρα
Μαζί με τη Formula 1 και το MotoGP, το WRC συμπληρώνει την τριάδα των σημαντικότερων ιστορικά παγκόσμιων πρωταθλημάτων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι διοργανωτές δεν έχουν καταφέρει να πείσουν επιπλέον κατασκευαστές να εισέλθουν στο σπορ, λόγω του υψηλού κόστους αλλά και της περιορισμένης προβολής και της έλλειψης σαφούς σύνδεσης των αγωνιστικών αυτοκινήτων με τα μοντέλα παραγωγής των εταιρειών (κάτι που θα αύξανε τις πωλήσεις τους).

Το 2026 θα πρέπει να ληφθούν καθοριστικές αποφάσεις για την πορεία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ από το 2027 και για τα επόμενα χρόνια. Οι προδιαγραφές για τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα αλλάξουν σημαντικά, ώστε το κόστος τους να υποχωρήσει (ανώτατο όρια τα 345.000 ευρώ), κάτι που θα τα καταστήσει πιο προσιτά σε νέους κατασκευαστές.
H τεχνολογική απόσταση από τα αγωνιστικά δεύτερης κατηγορίας, τα Rally2, αναμένεται να μειωθεί, ώστε περισσότερες συμμετοχές σε κάθε ράλλυ να έχουν πιθανότητες διάκρισης αλλά και διεκδίκησης της νίκης.
Αρκούν όλα αυτά ώστε το WRC να αποκτήσει και πάλι τη θέση που του αξίζει στην καρδιά των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και στον προγραμματισμό νέων εταιρειών και χορηγών; Αυτό το ερώτημα είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή τη στιγμή.
Φωτογραφίες: Toyota Gazoo Racing, Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport