WRC2 2025

.
WRC2
To WRC2 είναι η δεύτερη κατηγορία του
Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ,
και σε αυτή συμμετέχουν αυτοκίνητα
προδιαγραφών Rally2.

Οδηγοί και πλοηγοί κάτω των 30 ετών μπορούν να λάβουν μέρος στο Πρωτάθλημα WRC2 Challenger, ενώ οι αγωνιζόμενοι άνω των 50 ετών, μπορούν να συμμετάσχουν στο Κύπελλο WRC Masters. Οι ομάδες μπορούν να ορίσουν δύο πληρώματα ανά αγώνα για τη συγκομιδή βαθμών για το Πρωτάθλημα Ομάδων.
Τα πληρώματα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε έως και 6 ράλλυ στην Ευρώπη και ένα εκτός της Γηραιάς ηπείρου. Τα 5 καλύτερα αποτελέσματα σε ευρωπαϊκούς αγώνες, συν το αποτέλεσμα εκτός αυτής θα προσμετρούν στην τελική βαθμολογία.

Το ελάχιστο βάρος τους -χωρίς το πλήρωμα- είναι 1.230 κιλά, γεγονός που τους προσδίδει αναλογία βάρους/ισχύος 4,2 κιλά ανά ίππο. Το μπλοκ και οι κυλινδροκεφαλές του κινητήρα πρέπει να είναι αυτές του κανονικού αυτοκινήτου παραγωγής, από το οποίο θα πρέπει να έχουν παραχθεί τουλάχιστον 2.500 μονάδες τους προηγούμενους 12 μήνες. Επιτρέπονται τροποποιήσεις στο στροφαλοφόρο, τους ωστήρες, τα έμβολα, τα χιτώνια κυλίνδρων, τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους.

Toyota
Στην πρώτη χρονιά συμμετοχής του Toyota GR Yaris Rally2 στο WRC, κατέκτησε τον τίτλο οδηγών με τον Sami Pajari. Φέτος, από την Toksport στην Toyota μετέβη ο Oliver Solberg, και συγκεκριμένα στην ομάδα της Printsport, για να κυνηγήσει τον τίτλο στην κατηγορία WRC2. Ο 23χρονος -πολιτογραφημένος Σουηδός- γιος του Πρωταθλητή του WRC το 2003, Petter Solberg, με το Βρετανό συνοδηγό του, Elliott Edmondson, έχασαν πέρυσι τον τίτλο για μόλις 3 βαθμούς. Με την Printsport θα αγωνίζεται και ο Πολωνός Michal Solowow, με συνοδηγό τον Maciej Baran. Ένα Toyota GR Yaris Rally2 θα οδηγεί και ο Εσθονός Georg Linnamae, με συνοδηγό τον Βρετανό Elliott Edmondson, όπως και οι Φινλανδοί Roope Korhonen με συνοδηγό τον Anssi Vinikka και ο Tuukka Kauppinen με τον Sebastian Virtanen. Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία, θα δώσει την ευκαιρία σε δύο Ιάπωνες οδηγούς να διακριθούν μέσω της Toyota Gazoo Racing WRT NG στο WRC2 Challenger. Ο 23χρονος Hikaru Kogure θα έχει για συνοδηγό τον Φινλανδό Topi Luhtinen, ενώ ο 27χρονος Yuki Yamamoto πλαισιώνεται από τον Ιρλανδό James Fulton (πρώην συνοδηγό του Josh McErlean).

Skoda
Έπειτα από ένα χρόνο στη Citroen, o Nikolay Gryazin επιστρέφει πίσω από το τιμόνι ενός Skoda Fabia RS Rally2. O 27χρονος γιος του Ρώσου παλαίμαχου οδηγού Stanislav Gryazin (ο οποίος συμμετέχει με βουλγαρική αγωνιστική άδεια). Το 2023, ο Gryazin ήταν 2ος στην πρώτη χρονιά του WRC2 Challenge (για οδηγούς που δεν έχουν κατακτήσει τίτλο), με το Skoda Fabia και συνοδηγό τον Kontstantin Aleksandrov που αγωνίζεται με αγωνιστική άδεια της Λετονίας. Πέρυσι, ο Gryazin ολοκλήρωσε της σεζόν στην 3η θέση της βαθμολογίας της κατηγορίας. Από τους καταλόγους συμμετοχών των δύο πρώτων ράλλυ της χρονιάς, φαίνεται ότι η Toksport δεν θα έχει τόσο δυνατό πρόγραμμα όσο τις προηγούμενες χρονιές. Ωστόσο, θα έχει στις τάξεις της τον 24χρονο Fabrizio Zaldivar από την Παραγουάη, με συνοδηγό τον Ιταλό Marcelo Der Ohannesian. Ωστόσο, το Skoda Fabia παραμένει η πιο δημοφιλή επιλογή αυτοκινήτου στην κατηγορία, με πολλά πληρώματα όλων των εθνικοτήτων να αγωνίζονται με αυτό, όπως το πλήρωμα των Εσθονών Robert Virves και Jakko Viilo, και ο Ολλανδός Bernhard Ten Brinke με τον Βρετανό συνοδηγό του Tom Woodburn.

Citroen
Ο 29χρονος Γάλλος Yohan Rossel, Πρωταθλητής WRC3 το 2021, είναι γνώριμος πρωταγωνιστής του WRC2 πλέον. Τρίτος το 2023, 4ος το 2024, με συνοδηγό τον Arnaud Dunand, θα οδηγήσει το C3 για 7η συνεχή χρονιά, για την εργοστασιακά υποστηριζόμενη γαλλική ομάδα της PH Sport. Σε αυτήν θα τον πλαισιώσει ο 2 χρόνια νεότερος αδερφός του Leo Rossel, o οποίος με συνοδηγό τον Guillaume Mercoiret κατέκτησε τον τίτλο του Γαλλικού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου.
Ένα Citroen C3 θα οδηγεί και ο 34χρονος Τσέχος Jan Cerny ο οποίος κάνει το βήμα στο WRC2 με το συνοδηγό του Ondrej Krajca, έχοντας κατακτήσει νίκες στο WRC3. Με Citroen C3 θα αγωνίζεται και η Ιταλίδα Rachele Somachini, με τον Nicola Arena συνοδηγό.

Iron Dames
H ομάδα της Iron Dames, γνωστή στους αγώνες αντοχής και GT για το γεγονός ότι παρατάσσει αμιγώς γυναικεία πληρώματα, θα κάνει το ίδιο και στο WRC2 φέτος. Ένα εκ των δύο Citroen C3 Rally2 της ομάδας θα οδηγήσει σε 7 ράλλυ η Sarah Rumeau, η οποία μαζί με τη συνοδηγό της, Julie Amblard, εντυπωσίασαν πέρυσι στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου (5η θέση) και Χώματος (6η θέση), στην πρώτη χρονιά του προγράμματος ράλλυ της Iron Dames.
Παράλληλα, το δεύτερο C3 της Iron Dames θα οδηγεί ο 19χρονος Γάλλος φέρελπις Pablo Sarrazin, με συνοδηγό τον Geoffry Combe. Τα αυτοκίνητα της Iron Dames θα προετοιμάζει η Sarrazin Motorsport, ομάδα του πατέρα του Pablo, Stephane Sarrazin, πρώην οδηγός της F1, του WRC και του IRC (3ος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 2009).

Hyundai
O νεότερος αδερφός του Gregoire Munster, ο Charles Munster θα οδηγεί ένα Hyundai i20 N Rally2 με συνοδηγό τον Γάλλο Loris Pascaud.
O Περουβιανός Jorge Martinez με συνοδηγό τον Χιλιανό Jose Alberto Aros έχουν επίσης κάνει την επιλογή του Hyundai i20 N, όπως και τα γαλλικά πλήρωμα των Tony Ribaudo / Cyrielle Delorme και του πολύπειρου Eric Camilli με τον Thibault De La Haye στο δεξί μπάκετ.
To ίδιο ισχύει και για τον Ελβετό Daniel Guex, με συνοδηγό τον Γάλλο Christopher Guieu καθώς και για τους Ολλανδούς Henk Vossen / Willem Vissenberg.

Ford
Oι Εσθονοί Romet Jurgenson, και Siim Oja στο δεξί μπάκετ, είναι ένα από τα λίγα πληρώματα που έχουν επιλέξει να αγωνιστούν με Ford Fiesta Rally2, όπως και οι Ιρλανδοί Eamonn Boland με τον MJ συνοδηγό.
Proud Project Team
Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025