Toyota Gazoo Racing WRT 2025

Toyota Gazoo Racing

H επιστροφή του Kalle

Ίσως το πράγμα που περιμένει με περισσότερη ανυπομονησία η Toyota Gazoo Racing στη σεζόν του 2025 είναι η επιστροφή του Φινλανδού Πρωταθλητή της, Kalle Rovanpera στην… πλήρη απασχόληση, έπειτα από το διάλειμμα που έκανε με συμμετοχές σε επιλεγμένους αγώνες πέρυσι. Ο Elfyn Evans δεν κατάφερε να σηκώσει στους ώμους του τη διεκδίκηση του τίτλου και στο τέλος της χρονιάς η Toyota βασίστηκε στις προσπάθειες του πολύπειρου Γάλλου Sebastien Ogier, ο οποίος όμως, με τρεις αγώνες λιγότερους και λάθη σε κρίσιμα σημεία των τελευταίων αγώνων.

Συνεπώς, η επιστροφή του Rovanpera σε πρόγραμμα πλήρους σεζόν θα είναι η πιο ευπρόσδεκτη αλλαγή για την Toyota καθώς γνωρίζει ότι μπορεί να βασίζεται στον Φινλανδό για τη διεξαγωγή μίας σταθερής σεζόν με συνεχή καλά αποτελέσματα. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: η επιστροφή του τίτλου οδηγών στο στρατόπεδό της, σε συνδυασμό με τη συνέχεια του σερί τίτλων Κατασκευαστών που διατηρεί από το 2021

Η Toyota θα συνεχίσει επίσης να παραχωρεί το δεύτερο GR Yaris Rally1 στα έμπιστα χέρια του Ουαλού Elfyn Evans, ενώ ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta θα κάνει επίσης μία πλήρη σεζόν με την ομάδα. Παράλληλα, ο Sebastien Ogier θα επιστρέψει σε ένα πιο περιορισμένο από πέρυσι πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων. O Γάλλος δίνει την πολυτέλεια στην Toyota να επιλέξει αυτόν αντί του Katsuta ως τρίτο πλήρωμά της το οποίο μπορεί να σημειώσει βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ποντάροντας σε πιο σίγουρα αποτελέσματα.

Παράλληλα, η ιαπωνική ομάδα δείχνει την δέσμευσή της στην καλλιέργεια νέου ταλέντου, καθώς θα δώσει την ευκαιρία στον 23χρονο Φινλανδό Sami Pajari, Πρωταθλητή πέρυσι στο WRC2, να κάνει την πρώτη του πλήρη σεζόν στο WRC με αυτοκίνητο Rally1. Για την καλύτερη υποστήριξη του Φινλανδού, το GR Yaris Rally1 του Pajari συμμετέχει με μια δεύτερη ομάδα, την TGR-WRT2, η οποία θα προσθέσει επίσης ανταγωνισμό στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Συνεπώς, θα υπάρχουν αγώνες όπου η Toyota θα παρατάξει έως και πέντε αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1. Με τη δημιουργία της δεύτερης ομάδας για τον Pajari, θα έχει επίσης τη δυνατότητα να στερεί περισσότερους βαθμούς από τη Hyundai. Με την πολυπληθή οδηγική της σύνθεση, η Toyota δίνει στον εαυτό της περισσότερες επιλογές στρατηγικής προσέγγισης της σεζόν.

Με τις αλλαγές που έχουν γίνει στα αυτοκίνητα Rally1, η Toyota, για να προσαρμόσει το GR Yaris Rally1 στις διαφορετικές απαιτήσεις, τώρα που η επιπλέον ώθηση που παρείχε η υβριδική μονάδα δεν είναι πλέον διαθέσιμη, έχουν γίνει τροποποιήσεις στο σύστημα εξάτμισης και τους εκκεντροφόρους άξονες που ελέγχουν τις βαλβίδες, ενώ οι σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων έχουν επίσης αναθεωρηθεί, μεταξύ άλλων αλλαγών για τη βελτίωση του συνόλου.

Συνεπώς, θα υπάρχουν αγώνες όπου η Toyota θα παρατάξει έως και πέντε αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1. Με τη δημιουργία της δεύτερης ομάδας για τον Pajari, θα έχει επίσης τη δυνατότητα να στερεί περισσότερους βαθμούς από τη Hyundai. Με την πολυπληθή οδηγική της σύνθεση, η Toyota δίνει στον εαυτό της περισσότερες επιλογές στρατηγικής προσέγγισης της σεζόν.

Με τις αλλαγές που έχουν γίνει στα αυτοκίνητα Rally1, η Toyota, για να προσαρμόσει το GR Yaris Rally1 στις διαφορετικές απαιτήσεις, τώρα που η επιπλέον ώθηση που παρείχε η υβριδική μονάδα δεν είναι πλέον διαθέσιμη, έχουν γίνει τροποποιήσεις στο σύστημα εξάτμισης και τους εκκεντροφόρους άξονες που ελέγχουν τις βαλβίδες, ενώ οι σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων έχουν επίσης αναθεωρηθεί, μεταξύ άλλων αλλαγών για τη βελτίωση του συνόλου.

Από διοικητικής πλευράς, ο Φινλανδός επικεφαλής της ομάδας, Jari-Matti Latvala, θα έχει στο πλευρά του και τον συμπατριώτη του, Juha Kankkunen, 4 φορές Πρωταθλητή του WRC, o οποίος ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή επικεφαλής ομάδας.

.

Πληρώματα

#69 Kalle Rovanpera

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 01.10.2000

15 νίκες σε ράλλυ

25 παρουσίες στο βάθρο

218 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Πρωταθλητής 2022, 2023

Πρωτάθλημα 2024: 7ος

Ο δις Πρωταθλητής επέστρεψε, και… θέλει το στέμμα του πίσω. Με την αυτοπεποίθηση ενός Πρωταθλητή και ανανεωμένος από τη χρονιά που πέρασε μακριά από την πίεση της διεκδίκησης ενός τίτλου, ο Rovanpera επιστρέφει στην αρένα ανανεωμένος και… σοφότερος. Σε ηλικία μόλις 24 ετών, το μέλλον είναι απλωμένο μπροστά του και έχοντας ξεκινήσει να συγκεντρώνει θριάμβους τόσο νωρίς, απορεί κανείς μέχρι πού μπορεί να φτάσει.

Συνοδηγός #69

Jonne Halttunen

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 13.12.1985

Οι ικανότητές του Rovanpera είναι αδιαμφησβήτητες, όπως και η ταχύτητά του. Έχει όμως την ωριμότητα να μην πιέζει στο όριο συνεχώς και να διαλέγει τις μάχες του. Βλέπει τη μεγάλη εικόνα και ξέρει ότι ο τίτλος κατακτάται με σταθερά αποτελέσματα.

Φέτος προσπαθεί να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για να εξοικειωθεί με τα νέα ελαστικά. Συμμετείχε στο Γαλλικό Rallye National Hivernal du Devoluy (όπως και ο Adrien Fourmaux με τη Hyundai) για να προετοιμαστεί για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο -το οποίο παραδέχεται ότι δεν ταιριάζει στο οδηγικό του στυλ- και θα συμμετάσχει και στο Arctic Lapland Rally της πατρίδας του κατά την προετοιμασία για το 2ο γύρο του WRC, το Ράλλυ Σουηδίας.

#33 Elfyn Evans

Εθνικότητα: Ουαλός

Ημερομηνία γέννησης: 28.12.1988

9 νίκες σε ράλλυ

37 παρουσίες στο βάθρο

182 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (4 φορές)

Πρωτάθλημα 2024: 2ος

Αν και πέρυσι ο Evans κατάφερε να ολοκληρώσει τη σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας, το γεγονός ότι αυτό συνέβη για 4η φορά, δείχνει ότι ο Evans δεν είναι ιδανικός για να διεκδικήσει τον τίτλο οδηγών. Τουλάχιστον όχι μόνος του, όταν η πίεση βαρύνει μόνο τους δικούς του ώμους. Ίσως η επιστροφή του Rovanpera να βοηθήσει τον Evans να αποδώσει καλύτερα.

Συνοδηγός #33

Scott Martin

Εθνικότητα: Βρετανός

Ημερομηνία γέννησης: 06.11.1981

Από τις 8 νίκες που κατέκτησε η Toyota πέρυσι, ο Evans σημείωσε μόνο τη μία, και αυτή ήρθε στο τελευταίο ράλλυ της σεζόν. Ωστόσο, ο Ουαλός αποτελεί όμως μία πολύ καλή λύση στην οποία η Toyota μπορεί να βασιστεί για να κατακτήσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Δεν κάνει συχνά λάθη, αλλά όταν βρίσκεται σε σενάρια που γνωρίζει ότι δεν πρέπει να κάνει λάθος, η πίεση είναι υπερβολική για αυτόν.

Ο Evans χρειάζεται το αυτοκίνητο να είναι στημένο ακριβώς στα μέτρα του για να μπορεί να αντλήσει το μέγιστο από αυτό με το λείο και καθαρό στυλ οδήγησης που έχει. Τότε δείχνει την απόλυτη ταχύτητά του, η οποία δεν του λείπει. Αλλά σπάνια συμβαίνει να είναι τα πάντα τέλεια.

#18 Takamoto Katsuta

Εθνικότητα: Ιάπωνας

Ημερομηνία γέννησης: 17.03.1993

5 παρουσίες στο βάθρο

40 νίκες σε ειδικές διαδρομές

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 5ος

Πρωτάθλημα 2024: 6ος

O Katsuta βρίσκεται στην ανώτερη κατηγορία των αγώνων ράλλυ διότι η Toyota θέλει έναν Ιάπωνα οδηγό στις τάξεις της. Παρά τα πολλά πλέον χρόνια εμπειρίας, ο «Taka» δεν έχει καταφέρει να επιδείξει την απαιτούμενη συνοχή. Πάντα υπάρχουν εκλάμψεις ταχύτητας, αλλά τα λάθη και τα ατυχήματα είναι αρκετά συχνά.

Συνοδηγός #18

Aaron Johnston

Εθνικότητα: Ιρλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 02.02.1995

Πέρυσι -όπως και το 2023- ο Katsuta δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από ένα βάθρο, στο Ράλλυ Κένυας, όπου η αντοχή των GR Yaris έχει επιτρέψει στην Toyota να «κλειδώσει» το podium 2 φορές τα τελευταία 4 χρόνια.

Είναι δύσκολο για τον Katsuta να δείξει σημάδια σημαντικής βελτίωσης στην 5η πλήρη σεζόν του. Απολαμβάνει το προνόμιο που έχει, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η Toyota προετοιμάζει την επόμενη γενιά Ιαπώνων στο WRC2 και ότι το ταξίδι του στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού δεν θα διαρκέσει για πάντα.

#17 Sebastien Ogier

Εθνικότητα: Γάλλος

Ημερομηνία γέννησης: 17.12.1983

61 νίκες σε ράλλυ

105 παρουσίες στο βάθρο

745 νίκες σε ειδικές διαδρομές

8 φορές Πρωταθλητής

Πρωτάθλημα 2024: 4ος

Για κάποια στιγμή στην περυσινή σεζόν, ο Ogier φαινόταν να βρίσκεται πολύ κοντά στη διεκδίκηση του 9ου τίτλου του στο WRC στα 40 του χρόνια. Με την πολύ καλή πορεία του, η Toyota δεν είχε άλλη επιλογή από το να τον υποστηρίξει για το Πρωτάθλημα. Ωστόσο, ορισμένα λάθη στους τελευταίους αγώνες, ενώ πίεζε για να πετύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα στα τελικά στάδια, κατέστρεψαν τις ελπίδες του.

Συνοδηγός #17

Vincent Landais

Εθνικότητα: Γάλλος

Ημερομηνία γέννησης: 17.10.1991

Ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά πέρυσι για τον Ogier αν δεν είχε τραυματιστεί ελαφρά σε ένα αυτοκινητικό ατύχημα στις αναγνωρίσεις του Ράλλυ Πολωνίας, το οποίο αναγκάστηκε να χάσει. Ενδέχεται να είχε συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς νωρίτερα και να μην χρειάζεται να πιέζει στο όριο στο τέλος.

Όπως πάντα, ο Ogier θα οδηγεί κυρίως για τον εαυτό του, στοχεύοντας σε νίκες στους 7(;) περίπου αγώνες που θα επιλέξει να συμμετάσχει, αλλά αναμένεται να συμβάλει και στη βαθμολογική συγκομιδή της Toyota για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αν και μπορεί να στερήσει βαθμούς από τους οδηγούς της Hyundai, υπάρχει ο κίνδυνος να κάνει το ίδιο και με τον Rovanpera.

#5 Sami Pajari

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 01.12.2001

Καλύτερη θέση σε ράλλυ 4ος

1 νίκη σε ειδική διαδρομή

Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 10ος (2024)

Η φετινή σεζόν αποτελεί πολύ σημαντικό σταθμό στην καριέρα του 23χρονου Φινλανδού που πέρυσι κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία WRC2 με το Toyota GR Yaris Rally2 της Printsport. Φέτος, πραγματοποιεί το όνειρο που είχε από όταν ξεκίνησε τους αγώνες ράλλυ το 2016, με μία πλήρη σεζόν με αυτοκίνητο Rally1. Ήδη είχε κάνει ορισμένες εμφανίσεις πέρυσι στην ανώτερη κατηγορία, κατακτώντας μάλιστα την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή στο 2ο πέρασμα από την Ruuhimaki στο Ράλλυ Φινλανδίας.

Συνοδηγός #5

Marko Salminen

Εθνικότητα: Φινλανδός

Ημερομηνία γέννησης: 10.10.1978

Ο Pajari θα συνεργαστεί ξανά με τον 46χρονο Marko Salminen, με τον οποίο είχε κατακτήσει τον τίτλο του Junior WRC το 2021. Ο Salminen, που έχει διατελέσει επίσης πλοηγός των Teemu Suninen και του οδηγού της Formula 1, Valtteri Bottas, αντικαθιστά την Enni Malkonen, η οποία με τη σειρά της θα βρεθεί στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia RS Rally2 που θα οδηγεί ο Esapekka Lappi στο Φινλανδικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ο χρωματισμός του αυτοκινήτου του Pajari θα είναι διαφορετικός από τα GR Yaris των προαναφερθέντων πληρωμάτων, για να σηματοδοτεί το βάρος που δίνει η Toyota στην προετοιμασία νέων ταλέντων για το WRC. Ο Pajari έχει δείξει ταχύτητα, και το ζητούμενο, πέραν από το να μάθει όσα μπορεί, είναι να έχει συνοχή. Τα λάθη είναι αναπόφευκτα, αλλά θα έχει σημασία πόσο θα μαθαίνει από αυτά.

 

Proud Project Team

Σύμβουλος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής Σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Εμπορική Διεύθυνση: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22 Ιανουαρίου 2025